longboard vs. moppe

• Trådstartare Trådstartare Allemaaan
  • Start datum Start datum
A

Allemaaan

Guest
longboard vs. moppe
ah nu e det så här nu e jag pank igen och vill ha pengar!!!!

så kan man ersätta en moppe med en longboard?

och inge jävla snack om streetboards här nu....

vill höra av nån som har en longboard gärna en warp och andra också och om det e värt att byta om man typ tjänar 6000kr på det

och hur bra rullar man med en longborad på en raksträcka egentligen?

Senast ändrad:
longboard vs. moppe
satsa på en kahalani i stället, redig tmkt softare. Lush brädan du länkade kmr du tycka är tråkig ganska snabbt. Köp en longboard som du kmr kunna ha ett tag mkt mer värt.

longboard vs. moppe
Senast ändrad:
longboard vs. moppe
kör på Kahalani www.kahalani.se dom gör sina egna brädor så du kan säga exakt hur du vill att brädan ska vara jag har själv en kahalani, läskigt skön asså och det är sjukt skönt på sommarn med longboard när man tar götgatsbacken mot slussen så glider man hela vägen in till stan nästan :D

man blir verkligen inte trött av longboard, man kan åka en hel dag utan att bli jättetrött, haha för de är så jävla roligt så man vill inte sluta köra :P

ps. köp slidegloves (pads) så du kan leka lite också, själv rekomenterar jag att du börjar i ett parkeringshus ifall du ska lära dej att slida för att asfalten är såpass len eller vad man ska säga :P

aja lycka till.

/Kinkad

Senast ändrad:
longboard vs. moppe
har åkt 4 kilometer (till skolan) ett par gånger och det är rätt jobbigt beroende på hur vältränad man är. men efter en bit så kommer man in i en rytm som gör de hela mindre jobbigt, men det är inget jag rekommenderar varje dag.

longboard vs. moppe
Nosskire sa:
Om man vill ha en bräda att cruisa omkring på, vad är det kortaste man kan ha då för att det ska vara skoj..?

Inte lust att ha en 1 meter planka tyvär. Kanske...

http://www.kahalani.se/product_info.php/cPath/31_130/products_id/584
Kommer den göra mig nöjd?
vill du ha en kort?
http://www.kahalani.se/product_info.php/cPath/31_33_56/products_id/192
jag har den och den är super, köp den med ett par sisemick truckar 130 mm inte lämpad för downhill men skit skön att cruisa med.

longboard vs. moppe
hmm... varför gör alla så mycket reklam för kahalani i alla trådar skrivar alla att dom är jättebra... tror knappast att dom är oslagbara liksom allt har ju en nackdel, plus att dom är ganska mycket dyrare än dom jag har kollat på, om ni kan säga vad som är bättre på kahlani longboardsen så gör gärna det, för nu känns det mer som folk gör reklam för dom... och vaddå gör sina egna brädor? det gör äll alla longboardsmärken i nån fabrik nånstans.... är kahalani värsta rolls royce longboarden eller???

åter till ämnet!...

så kan man ersätta en moppe med en longboard?

och hur bra rullar man med en longborad på en raksträcka egentligen?

och nej jag e inte sur vill bara veta vad det är för skillnad egentligen...

longboard vs. moppe
Jag kommer aldrig åka downhill (Förutom små backa då..) Så det räcker alltså med en bräda som är 70 cm ungefär? Låter perfekt!

longboard vs. moppe
Nosskire sa:
Jag kommer aldrig åka downhill (Förutom små backa då..) Så det räcker alltså med en bräda som är 70 cm ungefär? Låter perfekt!
samma här för mig jag vill ha en bräda som jag kan cruisa runt lite fram och tillbaka till skolan med och lite sånt.... behöver alltså inget jätte avancerat... och desto billigare desto bättre för min del.... man måste ju tjäna lite på att byta från moppe annars knappt nån idé

nån mer som åkt 4km ungefär?

longboard vs. moppe
ska du åka långt är en mini inte att rekomendera. köp en kompromiss typ sector9 cr2, fiberflex 38" Pintail, Landyachtz Lil Thug mm... gå inn på longboard.se forumet
så fårdu svar på alla dina frågor.:)

longboard vs. moppe
J_w sa:
ska du åka långt är en mini inte att rekomendera. köp en kompromiss typ sector9 cr2, fiberflex 38" Pintail, Landyachtz Lil Thug mm... gå inn på longboard.se forumet
så fårdu svar på alla dina frågor.:)
okej tack....

longboard vs. moppe
köp slalom bräda. det är tusen gånger roligare än longboard, dock kräver de en mer teknisk åkning och är lite svårare att åka på.

longboard vs. moppe
Nosskire sa:
Om man vill ha en bräda att cruisa omkring på, vad är det kortaste man kan ha då för att det ska vara skoj..?

om du bara vill cruisa runt som du säger så är den brädan helt perfekt!
min polare har den och den är perfekt för att cruisa och åka downhill,. du säger nu att du bara vill cruisa, men tro mej efter en månad med din bräda så kommer du bara att vilja åka downhill! så därför är denna bräda perfekt för dej. bra pris också!

/Kinkad

longboard vs. moppe
Kinkad sa:
Nosskire sa:

om du bara vill cruisa runt som du säger så är den brädan helt perfekt!
min polare har den och den är perfekt för att cruisa och åka downhill,. du säger nu att du bara vill cruisa, men tro mej efter en månad med din bräda så kommer du bara att vilja åka downhill! så därför är denna bräda perfekt för dej. bra pris också!

/Kinkad
uppskattar om inte allt för många lånar tråden.. men aja.... synd att kahlani är så dyra behöver en billigare...

longboard vs. moppe
Vad tror vi om nordsurfs?

'4 x 7 x 0.5
Artnr:0596
Beskrivning:
NORD´s bästsäljade surfbräda i skateformat. Denna bräda har samma dimensioner som vår sverigefish. Brädan görs endast på beställning och är tillverkad för hand av Dr Longboard.

Shaper: Dr Longboard
Mått: 2'4 x 7 x 0.5
Rekommenderad setup: SEISMIC Quick-Turn 45 degree Geometry trucks, 3dm CAMBRIA 62mm hjul.

OBS! Priset gäller endast brädan + griptape.

http://nordsurf.jetshop.se/pub_images/large/nord-fish-skateboard_385.jpg

longboard vs. moppe
Nosskire sa:

'4 x 7 x 0.5
Beskrivning:
NORD´s bästsäljade surfbräda i skateformat. Denna bräda har samma dimensioner som vår sverigefish. Brädan görs endast på beställning och är tillverkad för hand av Dr Longboard.

Rekommenderad setup: SEISMIC Quick-Turn 45 degree Geometry trucks, 3dm CAMBRIA 62mm hjul.

ser najs ut men hur mycket kostar den då...

longboard vs. moppe
bodenis sa:
Nosskire sa:

'4 x 7 x 0.5
Beskrivning:

ser najs ut men hur mycket kostar den då...
1200 pix.

Snygg som fan ! Hittar dock vad truck, hjul kostar.

longboard vs. moppe
Köp en från kahalani, handgjord kvalité och dom är jävligt sköna att åka på, fixa ett par breda truckar och stora hjul så du har stabilitet och fart

longboard vs. moppe
är du 15 så är det absolut inte värt det!!!!!!

är du äldre finns det ingen anledning att ha kvar den så är det klart att det är värt, tjäna lite pengar ;)

longboard vs. moppe
jag skulle lätt bytt ut en moppe även fast jag inte har en longboard men fett mycke chilligare lär de vara att bara glida omkring än att höra dedär dånandet, dessutom är du miljövänlig om du byter

longboard vs. moppe
om du bara ska glida runt lite ska du köpa en mellan lång bräda runt en meter det kommer inte kännas det minsta långt utom möjligvis när du ska få in en i skåpet en slalombräda är skitjobbig att åka på längre sträckor tycker kanske att kahalani är lite överdrivet så bra e dom inte om man inte kör sjuk downhil i typ 120km/h men köp typ e sector 9 dom e bra nybörjar brädor. och ja de e mycket roligare än moped

longboard vs. moppe
spaceduck sa:
om du bara ska glida runt lite ska du köpa en mellan lång bräda runt en meter det kommer inte kännas det minsta långt utom möjligvis när du ska få in en i skåpet en slalombräda är skitjobbig att åka på längre sträckor tycker kanske att kahalani är lite överdrivet så bra e dom inte om man inte kör sjuk downhil i typ 120km/h men köp typ e sector 9 dom e bra nybörjar brädor. och ja de e mycket roligare än moped
Om du vill ha en bräda som rullar bra och håller: Kahalani (beror ju förstås på vad du väljer tuil för grejer, men dom har ingen skit i sin affär). Om du vill ha en bräda som du kommer behöva byta typ truckar, kullager och hjul på för att den ska va skön och hålla: Sector 9. Sector 9 säljs typ bara i kompletta paket där komponenterna inte är någe vidare, typ gullwings truckar och s9 hjul m.m.

Senast ändrad:
longboard vs. moppe
jag har en kahalani, å jag åker typ 3 km på den, inga problem lixom. inte ubertrött efter de heller,moppe e ju skönare i uppförsbackar, men aja...

longboard vs. moppe
Har inte läst hela tråden så skrik inte om jag upprepar något.

Rullet på raksträckan beror väl mest på vilka hjul du har(stora hjul rullar bättre, eller?) och vilka kullager, och på hur pass bra du sparkar.
Rätta mig om jag har fel!

longboard vs. moppe
fibreflex pintale 44", randall 180, abec 11 strikers.
det kör jag på och kan starkt rekomendera den setupen.

edit: plankmodell.

Senast ändrad:
longboard vs. moppe
hittade lite nya:

002NBLB_L.jpg

pris: 990kr låter fett bra obs det e extrapris! finns även i blå 46 tum lång alltaså ungefär 117cm.

Sector9Bambino.gif

pris: 1600kr sector9 låter också bra... minivariant som får plats i skåpet! :D 26,5 tum lång alltså ungefär 67cm lång

båda dessa finns på www.top12.se (gick inte att göra direkt länkar så fick göra så här....

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp