longboard vs. moppe

• Trådstartare Trådstartare Allemaaan
  • Start datum Start datum
longboard vs. moppe
men grejen är att om du ska ersätta den med moppe vill du nog kunna hänga på polarna. om du då ska hitch-hika så är det lättare med en mer fartstabil bräda

longboard vs. moppe
bodenis sa:
har en till fråga kan man åka longboard typ 4km utan att bli trött? och behöva ta sjukt ymcket fart dom en skateboard... om det e mest platt men även lite nerförsbacke och sånt...
Grejen är ju den att även om du har vanlig skateboard så är det "ungefär" lika jobbigt. För när du åker skateboard så är det jämt benet du står på du får kramp/ont/blir jobbigt i. Jag har åkt mer en än halvmil på skateboard och dålig as falt och det är aldrig "push" benet man får ont i, så därför är det bra att kunna åka switch !

Det måste nästan vara samma sak på longboard, förutom att du kan vila lite oftare pga rullet.

longboard vs. moppe
Jag har sparkat mig 5 mil på en dag, när jag nu i våras precis köpte en Slipstream supercrusher. min uppfattning är att Slipstream gör samma skit som Sector 9 förutom att ud inte betalar för märket.

första veckan sparkade jag minst 5 km per dag. det är ett årsen jag tränade något överhuvudtaget men jag är fortfarande i förhållandevis bra form. klasskamrater har sparkat sig 2 mil plan mark in till mig på ca två timmar, med avstickare på roliga backar. så långt kan du sparka om du är vältränad. en mil dvs 10km är inget problem. brorsan som aldrig åkt bräda innan åkte en dag, nästa dag åkte han en mil på 40 minuter.

moppe är roligt, longboard är roligt. ta och köp dig en förhållandevis billig bräda, lagom prisklass är 1600-2300kronor. jasg kör på meterlånga brädor och tycker aldrig att det är något problem.

nästa projekt är förövrigt en meterlång bräda och truckar, hjul från Seismic, grymt nyfiken på vad de duger till. beställ från USA och en på bilder och specs sjukt lyxig och avancerad bräda går loss på 1600kronor ink frakt

http://www.seismicskate.com/products_home.html
(observera truckkonstrktionen)

longboard vs. moppe
du har ungefär 10-20 spark på en vanlig bräda för att komma lika långt som en kraftfull spark på långbräda. så det är BETYDLIGT bättre än skateboard. och jag har testat båda. jag själv tyckte att långbrädeåkare var fjollor och sådant. testa det och man blir frälst. jag tar brädan ist för cykel. dålig cykel mot bra longboard= ungefär lika jobbigt. men brädan 5 gånger roligare

longboard vs. moppe
om du lägger ut ca 2500 kr ersätter det moppe, Warp glider ungefär som skateboard (jag har provat) och en riktigt med abec 11 kullager och stora hjul kan du glida i hundratals meter efter några sparkar.
Sen så kan man ju inte köra longboard i upp för backar heller. och där är ju moppen ett stort plus!

longboard vs. moppe
Nosskire sa:
Vad tror vi om nordsurfs?

'4 x 7 x 0.5
Artnr:0596
Beskrivning:
NORD´s bästsäljade surfbräda i skateformat. Denna bräda har samma dimensioner som vår sverigefish. Brädan görs endast på beställning och är tillverkad för hand av Dr Longboard.

Shaper: Dr Longboard
Mått: 2'4 x 7 x 0.5
Rekommenderad setup: SEISMIC Quick-Turn 45 degree Geometry trucks, 3dm CAMBRIA 62mm hjul.

OBS! Priset gäller endast brädan + griptape.

http://nordsurf.jetshop.se/pub_images/large/nord-fish-skateboard_385.jpg
ser juhbra ut men det beror på vad du ska ha den till? att crusia på har den ganska små hjul vilket är en nackdel

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp