Look Bindningar någonting att ha ?

CrashX: Den motsvarar inte vikten.
KevinHolmbom: Då räcker det gått och väl med P12. Men varför inte Marker då?

//H

Dustbin_Dan sa:
Har du några problem med din Markerbindning då?
Det är väl en Markerbindning som ahr krånglat rejält har jag hört, dels för min polare + folk här på freeride. Marker M Free 1100, där skistoppern har lostnat för min polare x antal gånger när man landat fakie.

Notera att detta är en Jibb/FR bindningar som för honom suttit på ett par K2 Futjative. Problemet har hitils uppstått 3 gånger för honom då stadium varje gång bytt till en ny bindning och det händer samma sak.

Det är för att ni är kassa och tappar skidorna hela tiden... Behåll dom på fötterna.

Hasse: Skistoppern bryts lös när jag landar fakie såå jag måste sitta och bryta tillbaka den efteråt ... och man vill juh inte behöve vara rädd att skistoppern ska pajja såå fort man ska landa fakie ...

Ja så länge man landar rätt så löser dom inte ut och då går inte bindningen sönder. Spelar ingen roll om du har en Look och den löser ut så går stoppern oxå sönder så.

//H

KevinHolmbom sa:
Hasse: Skistoppern bryts lös när jag landar fakie såå jag måste sitta och bryta tillbaka den efteråt ... och man vill juh inte behöve vara rädd att skistoppern ska pajja såå fort man ska landa fakie ...
Precis det problemet har min polare med den bindningen.

Hasse: Nej, asså jag landar helt cleant ibland och dåå bryts skistoppern såå den lossnar typ såå jag måste trycka tillbaka den igen ..

Konstigt att Marker håller för Völkl teamet då. Samma bindning dom kör på för utom att den går till 14.

//H

ja har alltid vart jätte posetiv till looks men ida ändrade jag min åsikt mina båda bindningar gick sönder

Och det kan bli farligt, en gång när den bröts lös såå tar juh inte skistoppern i backen såå skidan for i världens fart ner mot liften där folk. men som tur var kom det lite puder såå den stannade ..

CrashX sa:
KevinHolmbom sa:
Precis det problemet har min polare med den bindningen.

Hasse: det är troligtvis ngt problem med den bindningen eftersom det har hänt för många, sen sitter ju bindningen på jibblagg också, då bör den klara av fakielandningar..
Dom i skidboden i Hoforsbacken trodde att materialet var av för dålig kvalititet vilket gjorde att det inte orkade stå emot landningen.

men jag tror inte dom har Marker 11.0 ... dom har nog den dyraste ... elr såå är det något fel med min biningen och många fler ..

jet sa:
Det är för att ni är kassa och tappar skidorna hela tiden... Behåll dom på fötterna.
Köpte ett par fujative av citerad snubbe med marker free11 att ha som leklagg. Jag väger 83 kilo naken och är ingen nybörjare. Kör med dom ställda på 9-10 och dom har aldrig löst ut trots en del baklängesgrejer.

Vad är det för fel på mina bindningar?

Marker Teamet kör på Free 14 eller Comp 18. Är ingen skillnad på 11 och 14. Bara fjädern. Sen så får ni skylla er själv att ni väljer en billigare bindning. Skulle rekomenderat en annan bindning än marker 11. Och matrialet är inte av dålig kvaliteé. Samma matreial i M11 som i Comp 18 i skidstoppern. Däremot så löser Marker ut på ett annat sätt än Look. Som för övrigt slutas tillverkas om 10 dagar. Då alla bindningar blir av ross typ istället.

//H

Dustbin_Dan sa:
jet sa:
Köpte ett par fujative av citerad snubbe med marker free11 att ha som leklagg. Jag väger 83 kilo naken och är ingen nybörjare. Kör med dom ställda på 9-10 och dom har aldrig löst ut trots en del baklängesgrejer.

Vad är det för fel på mina bindningar?
dina bindninger är bra ...

Dustin_Dan: Ja du måste ha samma fel som mig. Mina har heller aldrig gått sönder. Och vi har dom på testskidorna och och har inte haft ett problem med dom så.

//H

Alla P bindningar ska sluta tillverkas. Blir Rossignols modell istället. Med den nya bakdelen.

//H

okeej ... är d bra ? har inte den bästa kollen som ni kanske har märkt .. :) ... men kan du rekomendera Look P12 elr P18 ?

jag har ett par wide look px12 jib som har funkat helt kanon. bara löst när dom ska och inte annars. håller mycket bättre än marker vid sneda switch landningar. KÖP

Tillbaka
Topp