Tack Storpotaten & FMP,
Kanske skulle lyssnat på FMP tips!
Oj, vilken dag!
Madonna överraskade mig och ja Brenta är sexigt!
Högalpin känsla även om det inte ligger högt.
Vackert, storslaget, vyer& stora ytor.
Fick en påminnelse om varför jag blev förtjust i Alperna och skidåkning från första resan till St Anton som 15 åring.
I övrigt ett stort modernt system med många, snabba och bekväma liftar. Breda fint preppade pister och som det såg ut lätt tillgänglig off piste.
Tyvärr förtogs en del av upplevelse. Av mängden människor. Jag har ju sett på Instagram galna köer och kaos ner i backar och har tänkt att det är någon form av fejk.
Nu vet jag att det finns på riktigt!
Kändes som vi alla var boskap som skuffades runt. Jag tappar känslan av närheten till naturen och känslan av något större i sammanhang som dessa.
Jag vet inte om detta är generell standard eller om jag bara hade otur att pricka in ett Polskt skollov?
Det var en invasion av Polska familjer. Alla väldigt trevliga och hjälpsamma, men jisses så många!
För mig som har hållt till i mindre system system de sista 10-15 åren såsom, Madesimo, Limone, Ponte/Tonale, Courmayer( halv stort) och i Skandivien Stranda & Narvik blev det en form av chock!
Jag parkerade 08.20 på Marivella 900 och nådde toppen på Groste 11.00. Fick några fina åk med magiska vyer och fin snö.Drog vidare till Spinale och hittade efter en stund den långa svarta och helt plötsligt var jag mer eller mindre ensam i backen likaså i den snabba Cabinen upp. Drog 5-6 snabba åk så att benen fick sitt! Sedan startade jag tillbaka färden med viss oro?!och visst började eländet igen. Jag tror att jag sällan sett så många människor i en backe samtidigt.
Tyvärr väldigt många vurpor, krockar och sjukvårds personal på skoter
Summa summarum:
En rolig dag och fin skidort, men jag blev också påmind om varför jag håller till i de mindre systemen.