Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
tja gänget, jag vill köpa ett par "billiga" magnetiska skidglasögon.
finns det några ni kan rekommendera som är prisvärda?
kanske är en dum fråga men går dett att använda crossglassögon som skidglasögon? fyller de samma funktioner?Jag har tittat på dessa länge (att ha vid "white-out") men aldrig slagit till. Är ju billiga (när de är nedsatta...) men vet inget om kvalitén.
sledstore
www.sledstore.se
Det gör de säkert, men prova hur passformen med skidhjälmen blir.kanske är en dum fråga men går dett att använda crossglassögon som skidglasögon? fyller de samma funktioner?
Fritt fram att nämna specifikt vilka det handlar om..!Eller så investerar man i ett par brillor med bra och snabba fotokromatiska linser så behöver man aldrig fundera på vilken lins man skall användaFungerar i alla väder och så grymt när det t ex växlar men sol-och skuggpartier
![]()
Jag har lärt mig att byta linser med traditionell infästning så pass bra att jag gör det även i släpliften. Dock har jag insett att jag byter inte till mörkare lins från mina rosa linser så ofta längre pga. försämrad syn mot snön. Är dock jätte intresserad av att testa fotokromatiska linser. Sen att linserna slits en del pga. mitt sätt att hantera saker lutar mitt val mot att stanna kvar prisvärda Bliz-produkter.Fritt fram att nämna specifikt vilka det handlar om..!
Jag har annars tänkt som princip det är enklare (och inte dyrare) att växla mellan flera kompletta par gogglar än att pilla med linsbyte. Har iofs aldrig haft magnetiska linser men även de ska ju förvaras utan att knäckas etc.
Använder själv Julbo som har en grym lins som är dels "high contrast" och har VLT 7-80% (CAT 0-4). Linsen finns till flera olika typer av ramar och här finns även en recension på Freeride. Dessutom så är de väldigt snabba i att ställa om sig i linsen för olika ljusförhållanden vilket gör att varierande förhållanden under ett och samma åk eller kvällsåkning inte är något problem. Vid tester har jag läst att en del andra tillverkare inte har lika snabba linser att ställa om sig, eller har lika brett spann på VLT vilket kan vara bra att ha koll på inför inköp av ett par fotokromatiska Goggles, då den fotokromatiska funktionen antagligen inte är en garanti för att det blir braFritt fram att nämna specifikt vilka det handlar om..!
Jag har annars tänkt som princip det är enklare (och inte dyrare) att växla mellan flera kompletta par gogglar än att pilla med linsbyte. Har iofs aldrig haft magnetiska linser men även de ska ju förvaras utan att knäckas etc.
skulle du kunna rekommendera?Eller så investerar man i ett par brillor med bra och snabba fotokromatiska linser så behöver man aldrig fundera på vilken lins man skall användaFungerar i alla väder och så grymt när det t ex växlar men sol-och skuggpartier
![]()
Har svarat mer utförligt och med ett exempel längre upp i trådenskulle du kunna rekommendera?