MAX till Åre Torg!

MAX till Åre Torg!
Ingen nyhet direkt men de vill väl ha nått som "de andra" kan äta under b.la 2007.

2p..nä, 7p. Kan alltid vara trevligt att köpa en burgare 1 gång om året.

MAX till Åre Torg!
håller med! Mc Donalds smakar papper! Max har ju smak iallafall men asså hamburgare till åre? o snabbmats hammisar också. jag menar broken e ju inte sånna där som tar 2 sek men jaja.. 8 kanske

MAX till Åre Torg!
Alla har missat vilket håll betygsskalan går på...

(kände att det var jätteviktigt att upplysa er om det)

MAX till Åre Torg!
bra för den ekonomiske som inte gillar att laga mat iallfall! Då alla lyxresturangar ala stureplan regerar i åre atm!

MAX till Åre Torg!
Som Skantz sa, vem bryr sig mest sthlmstomtar i åre så nu kan de känna sig än mer hemma där, snart har ni nog en liten gullig inglasad galleria med h&m mq lindex stadium osv också. (en sån finns redan kanske? har inte varit där på många år , jag menar varför åka dit? )

MAX till Åre Torg!
I kölvattnet av Åre kommuns beslut att godkänna etableringen av en McDonalds-restaurang i Åre kommer nu beskedet att planer även finns för en av McD sponsrad 4-stolslift på Åreskutan. Den nya liften skulle sträcka sig från Tusenmetersliftens dalstation ända upp till Skuttoppen med liftstolpar utformade som gigantiska M.

Källa: freeride.nu

MAX till Åre Torg!
Jävla tjafs om skidåkare/turister och Stockholmstomtar..... Gällde det inte hamburgare?
Skantz - "vilken skidåkare brys sig om ÅRE???? ingen skidåkare. möjligen en turist"
Ja men nu gällde det inte skidåkare utan hamburgarätare!

Och om inte Åre funkar för er så......... STANNA HEMMA DÅ FÖR SATAN! Eller åk nån annan stans som uppfyller era behov. Pakistan, Reeperbahn eller Yodelbar i Mögenburg.

Och jag bor inte i Åre utan i Björnänge och min närmsta granne är ett gäng får. Och för det mesta så föredrar man det sällskapet framför fåren 3 km västerut! Men dom gör att värdet på mitt hus stiger (sehr gut) så jag har överseende med dom och är trevlig och tillmötesgående.

Max är justa burgare så jag tycker nog 2,8 på föreslagen skala.

MAX till Åre Torg!
Citat:

I kölvattnet av Åre kommuns beslut att godkänna etableringen av en McDonalds-restaurang i Åre kommer nu beskedet att planer även finns för en av McD sponsrad 4-stolslift på Åreskutan. Den nya liften skulle sträcka sig från Tusenmetersliftens dalstation ända upp till Skuttoppen med liftstolpar utformade som gigantiska M.

Källa: freeride.nu

Big air: var det inte det här som dom skrev på sidan den 1 april? Alltså ett skämt?

MAX till Åre Torg!
big air måste bara säga nuatt du e helt borta! de vaju ett aprill skämt

MAX till Åre Torg!
Undrar vad folk här på forumet skulle få på högskoleprovet då knappt nån ens förstått betygsskalan!!

MAX till Åre Torg!
Gud så bra!! Åre är inte längre en by, den är full av hotell och dyra restauranger och krogar.
Bra att max kommer till Åre, då kan man gå ut och käka en burgare utan att det kostar stora pengen :)

MAX till Åre Torg!
Vad gör ni som ratar Åre, här där endast Åre diskuteras? Samt har ni varit där, som annat än turister? Tar tid att lära känna ett berg. Och personligen kan jag ha roligt på en kulle. Men ni kanske bara åker till häftiga ställen för att kunna skryta?

btw. Lite prispress skadar inte i byn... Så jag ger nog Max bra betyg, frågan är om platsen är rätt!? Var på torget? Wersens?

MAX till Åre Torg!
wersens ska väl inte stänga eller?? snarare det där som hette taison förr men nu nått annat som jag inte ens kommer ihåg... eller?

MAX till Åre Torg!
du säger "Och om inte Åre funkar för er så......... STANNA HEMMA DÅ FÖR SATAN! Eller åk nån annan stans som uppfyller era behov. Pakistan, Reeperbahn eller Yodelbar i Mögenburg."

jag har åkt mycket skidor i åre eftersom jag är från fjällen inte så långt därifrån. Så jag har aldrig varit där som TURIST, SÄSONGARE, SKIDSNOBB ELLER SKIDSNOPP. INTE HELLER LOKALHJÄLTE ELLER NORRMAN. Men jag har varit där som skidåkare.
Jag åker rätt mycklet där etfersom åre är mycket bra skidberg det går ej att förneka. Men men men... sedan Treillevallen ägare monade utanför kommunhuset på 70 talet har det gått utför för det företaget som driver anläggningen och har förstörd en trevlig och mysig fjällby i jämtlanska urskogen.* Bara sedan slutet på 90talet har mycket om inte allt blivit sämre.

När jag åker i sverige så är det såklart i första hand i Jämtland och jag föredrar Almåsa och självklart Sveriges bästa skidort Stora Blåsjön (norra jämtland, norr om Gäddede). Åk ditt och testa hur bra skidåkningen egentligen är i Sverige.

*Mannen monade i protest mot hur det expanderade där och hur liftföretaget förvaltades och drevs.

MAX till Åre Torg!
Det jag skriver är- "nu gällde det inte skidåkare utan hamburgarätare". Som svar på ditt -
"vilken skidåkare brys sig om ÅRE???? ingen skidåkare. möjligen en turist"

Och du! Vilket företag driver anläggningen och har förstört en trevlig och mysig fjällby i jämtlanska urskogen? Menar du anläggningen Åre? Liftarna? Har dom haft samma ägare sen 70-talet? Restaurangerna och boendet? Vem äger dom?

Menar du kommunen som inte har haft något ägande i liftsystemet sedan början på 90-talet? Bure-Sälenstjärnan-Skistar? Staten som valde ut Åre som turistprojekt 71 och förstörde fårbetet? Alla privata entreprenörer som driver restauranger och butiker?

Jag tror faktiskt att det gnälldes en del på C.O. Rahm när han byggde bergbanan 1906! Jävla exploatör!!

MAX till Åre Torg!

Svar. Jag är positiv till Turismen i Åre och jämtland, jämtland är en av regionerna som drar in mest pengar i sverige genom turismen. Så om man hoppas på en framtid som går ut på att bo och verka i jämtland som klart jag är positiv.
Faktum är att jämtland drar in 59 000kr mer i netto exsportvärde än genomsnittet i landet.
Värdet av Turism, industri, elkraft och jordbruk sedan man drar av importen. I jämtland fall är turismen och elkraften de stora tingen, och hur skall man då kunna bo i jämtland och vara emot turism och exploation.

Vad gäller Max till åre menade jag att de har inget med skidåkning och göra och även att åre inte har med saken heller. Så jag förstord inte varför en sådan konstig diskution.

Sammanfattning: Du och jag är glada att vi bor här och att människor i våran bygd kan livnära sig på tusimen. Trots att mycket pengar försvinner och inte återplanteras i bygden där det produceras.

MAX till Åre Torg!
Ni som inte märkt det, det finns redan flera ställen där man kan köpa en flottig hamburgare med flottiga strips i Åre. T.ex. torggrillen eller den vid Torvtaket. Dessa sunkhak använder sig inte av hemmagjorda hamburgerbiffar utan köper dem av t.ex. kedjan Sibylla.
Eller flottig dyr kebab.
Vad är då skillnaden?
Sunkburgarmeal för 45-60 kronor från Sibylla eller Max?

Dessutom så kanske de kära korv-/hamburger-/kebabhaken köper sina råvaror eller drycker från Kraft, som ägs av Altria, f.d. Phillip Morris, just det Marlboro-ciggen... Likaså när du smaskar i dig en god bagel med Philadelfiaost eller käkar Marabou, Dajm, Toblerone, Milka - just det, alla ägs av cigg-bolaget...
Jag är ingen idealist. Jag tycker helt enkelt bättre om ett Max-meal än ett Sibylla-meal.

Personligen tycker jag det är trist att inte Max etablerat sig tidigare i Jämtland. I östersund finns 2 McD men ingen Max eller Burger King.

MAX till Åre Torg!

Källa: Freeride.nu OCH inte var det ett skämt, det var ju sant!

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp