meningen med bandanas :D

• Trådstartare Trådstartare Stjidran
  • Start datum Start datum
R00bert sa:
Har sett att det verkar häftigt att ha dom i bakfickan också så dom hänger ut lite stiligt och fladdrar i farten. Syftet med det hela har jag inte riktigt listat ut ännu.
Snusnäsdukar i bakfickan är gammeldags bögkod, använd för att signalera om man är giver eller taker och annat.. finns säkert info om det nånstans på det internationella datanätverket internet

vad är meningen med halsband?

sov på den inatt,

tjing

edit: f ck henning han före,

Senast ändrad:
blizzy sa:
ekdahl sa:
Skater sa:
ja status med goggle bränna! (jag har det yeha)hehe
haha gogglebränna är det muppigaste som finns!!
Goggles-bränna är ju det fetaste som finns.. visar ju att man e en riktig urban säsongare ju!

Skulle aldrig få för mig att dra på mig en bandana, dels motverkar det skapadet av gogglesbränna och sen ser det allmänt fånigt ut.. Speciellt på skidåkare.. och för övrigt så ska man nu "värma sig i -15" så testa stänga jackan eller ens ta på dig en istället för att åka i basketlinne playa, hur mycket värmer 1mm tunt tyg som är gjort för att snyta sig i anyway?
Alla coolingar med bandans kan väl stanna hemma och leka indian och cowboysare.. btw, använd XXXL-kläderna som tält så kan ni ju skapa en hel indianby..
det värmer faktiskt sjukt mycket

"Goggles-bränna är ju det fetaste som finns.. visar ju att man e en riktig urban säsongare ju!

är det för brännan du säsongar? större chans o få tag i nån riktig proHOE

Stenman sa:
"Goggles-bränna är ju det fetaste som finns.. visar ju att man e en riktig urban säsongare ju!

word

ekdahl sa:
blizzy sa:
ekdahl sa:
haha gogglebränna är det muppigaste som finns!!
Goggles-bränna är ju det fetaste som finns.. visar ju att man e en riktig urban säsongare ju!

Skulle aldrig få för mig att dra på mig en bandana, dels motverkar det skapadet av gogglesbränna och sen ser det allmänt fånigt ut.. Speciellt på skidåkare.. och för övrigt så ska man nu "värma sig i -15" så testa stänga jackan eller ens ta på dig en istället för att åka i basketlinne playa, hur mycket värmer 1mm tunt tyg som är gjort för att snyta sig i anyway?
Alla coolingar med bandans kan väl stanna hemma och leka indian och cowboysare.. btw, använd XXXL-kläderna som tält så kan ni ju skapa en hel indianby..
säger den coole säsongarn som endast solar med goggles på för att vinna respekt bland sina säsongspolare.

men visst se du ut som en jävla tvättbjörn och hällre lite större kläder änn för små.
Since when is sunbathing with goggles on a fellony? Självklart att man drar på sig gogglesen om man sitter ute o tuggar i sig en macka för o bättra på brännan.. Hallå, va e ni för säsongare egentligen? gogglesbränna är A och O för säsongar-grejen.. precis som att skratta åt ture-turist, ragga på chalet-girls och ha snöbollskrig 4 på morgonen..
Och SJÄLVKLART, hellre för stora kläder än för små, alltid! Notera antalet X i XXXL.. där emot är XL inget fel på, som Ison o Fille säger: "Hela dan, varje dag"...

Stenman sa:

Självklart säsongar man för brännan...
Man får inte bränna av åkningen, man åker för att bli bränd.
-Gammalt kinesiskt uttryck

Sen tappade du mig lite där med ditt "Yo yo, pro hoe" snack där.. men om du syftar på att man ska ha gogglesbränna för att kunna impa på chalet-girl'sen så har du heeelt rätt!

blizzy sa:
Om man inte vill vara urban eller suburban heller för den delen då? om man lixom bara vill vara lite sådär härligt fjällmysig, är alltså okej att ha bandana då? och om jag glider omkring med bandana den del av åter jag är i stan, gör jag inte det till en grej för den urbana säsongen då? var är det för övrigt du säsongar? ..har lite problem att begripa dethär med gogglebränna i stadsmiljö.. bandana på fjället köper jag, men går du omkring med goggles i stan då är du nog fan lite ute å gyklar;-)

SleazyRider sa:
blizzy sa:
Goggles-bränna är ju det fetaste som finns.. visar ju att man e
en riktig urban säsongare ju!
Om man inte vill vara urban eller suburban heller för den delen då? om man lixom bara vill vara
lite sådär härligt fjällmysig, är alltså okej att ha bandana då? och om jag glider omkring med
bandana den del av åter jag är i stan, gör jag inte det till en grej för den urbana säsongen då? var
är det för övrigt du säsongar? ..har lite problem att begripa dethär med gogglebränna i
stadsmiljö.. bandana på fjället köper jag, men går du omkring med goggles i stan då är du nog
fan lite ute å gyklar;-)
Aj aj aj.. Du fick mig där! Verkligen dåligt ordval från min sida, japp.
När jag läste igenom inlägget innan idag insåg jag att det var fel men o andra sidan stavar hälften
av invånarna i detta forum hellre med ä och jätte med e så chansen att jag skulle bli upptäckt
kändes inte så stor.. Men tydligen finns det nån enstaka som inte bara läser ordet "skidåkning"
och sen tre rader ner ordet "dåligt" och lägger ihop de två o börjar flame'a här inne..

Även om ett ord som "riktig" eller "cool" skulle passa bättre in i mitt sammanhang kan man
faktist anknyta ordet "urban" (iaf på engelska) som ett ord för något coolt eller också något
relaterat till den svarta ghetto-hiphopkulturen. Sen är då frågan varför goggles-brännan skulle
vara mer "ghetto" (eller gangztah som vissa kallar det) än att använda bandana som en riktig
drive-by'ande, Impalaåkande, maskingevärsinnehavande Comptonbo (för man ser förmodligen fler
med bandana bland mugshoten än med gogglesbränna).. men det är ju en annan fråga som sagt..

För övrigt ändrar jag mitt förra uttryck till "Goggles-bränna är ju det fetaste som finns.. visar ju
att man e en riktig säsongare ju"

Senast ändrad:
Hmm.. själv kör jag med en beater och truckerkeps för en lite mer redneckaktig stajl för det mesta, när jag vill vara ghetto tar jag med mig en glock och en boombox ut på berget.. bandana förekommer det med.. mest för att jag är jävligt ful och inte vill skrämma andra åkare=)

Jag gillar gogglebränna för övrigt.. tycker att det ser trevligt ut

puss åhej

Eller så kan ni hålla käften allihopa och inse att bandana är helt onödigt och att folk bara har dom för att öka sin gangsterstatus, och att sitta här inne och snacka om det gör väl så att eran e-penis växer enormt mycket va :O

ppetters_mamma sa:
Eller så kan ni hålla käften allihopa och inse att bandana är helt onödigt och att folk bara har dom för att öka sin gangsterstatus
Ja! precis som sånna däringa stora byxor jag har sett att alla har nuförtiden, inte kan jag förstå vad det ska vara bra för.. nu får det vara ett slut på precis allt som inte fyller en praktisk funktion. Ingen som inte har nummerlapp, fartdräkt och taskig attityd kommer från och med morgondagen att tillåtas åka på några skandinaviska berg.

Krig å fred / in å ut

kan inte alla sluta me sånna här jävla trådar! folk får väl ha på sig va fan dom vill. de e ju alltid tjat på alla olika klädstilar och vad som e "inne" och inte. låt folk på ha vad dom vill

Senast ändrad:
I might have to go pshyco and kill a fucking puppy... vad är det frågan om? om alla jävla muppar här på freeride ägnade hälften av tiden dem gör åt att disskutera hur osofta alla trender från staterna är, så skulle fan varenda medlem vara Jon Olsson up in this..

dont hate on people just because they're different, det är väll minst lika befogat av dem att snacka skit om folk som inte har bandana, och vem orkar med en jävla kedjereaktion av skitsnack

Jag tycker att alla är dumma åsså vill jag ha korv med senap på=P

blizzy sa:
Även om ett ord som "riktig" eller "cool" skulle passa bättre in i mitt sammanhang kan man
faktist anknyta ordet "urban" (iaf på engelska) som ett ord för något coolt eller också något
relaterat till den svarta ghetto-hiphopkulturen.
En urban miljö d.v.s en miljö av urban typ är per definition en stadsmiljö. Det är det fina med ord som betyder samma sak på flera språk, i regel lämnas mycket lite utrymme för missförstånd.. Jag förstod vad du menade men jag jag kunde lixom inte låta bli att reta dig eftersom jag är så jäävla elak i min natur. I övrigt vill jag bara hälsa samtliga busfrön att votre imbécile vers l'avant voit dehors comme voiture de carton.

Senast ändrad:
Nej tack. Jag hittade för någon månad sen. Och jag använder bara det för att det är snyggt. Men goggle bränna är också snyggt, det hör till liksom.

jag har också en sån där fleece bandana. har lyckats spräcka hakbenet 3 gånger och av någon anledning så har jag varken känsel eller värmeförmåga där, så min "bandana" behövs

ja kör me jackan lite öppen för annars känns de som ja gipsat halsen å då blir de varmt å skönt om halsen me bandana.. men den kan komma upp i ögonen när man hoppar så då sätter ja fast den runt munnen med..

blizzy sa:
SleazyRider sa:
blizzy sa:
Goggles-bränna är ju det fetaste som finns.. visar ju att man e
en riktig urban säsongare ju!
Om man inte vill vara urban eller suburban heller för den delen då? om man lixom bara vill vara
lite sådär härligt fjällmysig, är alltså okej att ha bandana då? och om jag glider omkring med
bandana den del av åter jag är i stan, gör jag inte det till en grej för den urbana säsongen då? var
är det för övrigt du säsongar? ..har lite problem att begripa dethär med gogglebränna i
stadsmiljö.. bandana på fjället köper jag, men går du omkring med goggles i stan då är du nog
fan lite ute å gyklar;-)
Aj aj aj.. Du fick mig där! Verkligen dåligt ordval från min sida, japp.
När jag läste igenom inlägget innan idag insåg jag att det var fel men o andra sidan stavar hälften
av invånarna i detta forum hellre med ä och jätte med e så chansen att jag skulle bli upptäckt
kändes inte så stor.. Men tydligen finns det nån enstaka som inte bara läser ordet "skidåkning"
och sen tre rader ner ordet "dåligt" och lägger ihop de två o börjar flame'a här inne..

relaterat till den svarta ghetto-hiphopkulturen. Sen är då frågan varför goggles-brännan skulle
vara mer "ghetto" (eller gangztah som vissa kallar det) än att använda bandana som en riktig
drive-by'ande, Impalaåkande, maskingevärsinnehavande Comptonbo (för man ser förmodligen fler
med bandana bland mugshoten än med gogglesbränna).. men det är ju en annan fråga som sagt..

För övrigt ändrar jag mitt förra uttryck till "Goggles-bränna är ju det fetaste som finns.. visar ju
att man e en riktig säsongare ju"
Jag förknippar snarare ordet urban med Inlinesåkning och Bom Funk MC's än em gangstas hahaha. För övrigt fattar jag inte heller riktigt grejen med det hela men då är det ju tur att Blizzy förklarar :)

Tillbaka
Topp