Mission Impossible! Söker hjälp.

• Trådstartare Trådstartare koppen89
  • Start datum Start datum
K

koppen89

Guest
Jag vill göra det omöjliga inför nästa säsong!

Det gäller att skaffa nya skidor, som förmodligen kommer bli väldigt svåra att finna.

Jag vill helst att det ska vara twin tip, men det gör inget om dom inte är.
Dom skall vara 90mm lr bredare midjan.
Svängradien skall vara runt 16-19m.
Vill ha dom i ca 175-182cm långa.

ISGREPPET MÅSTE VARA FANTASTISKT!

Låt alla era erfarenheter från skidtestarhelgerna komma fram nu, och vräk ur er skidor som kan vara av intresse!
Mvh// Jakob

Extrem Patriot 181
Skidan uppfyller alla krav, midja på 92mm, radie 17m, isgrepp som en pistplanka. Ingen twintip, fast det var visst inte så viktigt. :D :D :D

Jag har hårdtestat skidan i allt från lössnö i Iran till is, skare och betongsnö i fjällen. Skidan funkar.

Lib-Tech med Magna Traction. Slår de mesta med deras magna-traction. Eller som felix skriver Line Prophet 90!

//H

Extrem Patriot har jag kikat på väldigt mycket faktiskt!!

Även Line, men isåfall tror jag nästan jag kan gå upp på prophet 100, men vad har den för isgrepp?

Hendryx är också najs, men lite väl dyrt tycker jag.

Line 100 har bra isgrepp men inte som Lib-Tech skidorna.

//H

Såg lite på Lib-tech, ser jävligt najs ut!

Vad kostar dom, samt var finner man dom.
Vill helsst inte köpa från nått land man behöver betala tull!
Mvh// Jakob

Som jag förstår så är Magna Traction att stålkanten på skidan går i vågor. Hur gör man för att slipa sidokanten?

/Hasse

Prophet 90 är en mycket trevlig skida som jag åkt på hela säsongen.
Förvånansvärt bra isgrepp på den skidan, grymt rolig att ligga på skär med i stora långsvängar och även kort svängradie.

Lundblom sa:
Som jag förstår så är Magna Traction att stålkanten på skidan går i vågor. Hur gör man för att slipa sidokanten?

/Hasse
Jag slipar brädorna på en vanlig bandslip för vanliga brädor/skidor. Har inte provat slipa skidorna än men det skall inte vara något problem alls...

//H

Ett par Armada ARV,
verkar fylla dina krav skapligt bra, Twintip, över 90 mm midja, har för mig radien är vad du söker oxå, skapligt styva, kort sagt en bra allround/allmountain skida!

Tillbaka
Topp