MarkusO
Aktiv medlem
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Extrem åker till både Lindvallen och Hemsedal nästa helg som det ser ut. 194:orna + några 187:or lär då med andra ord hamna i Hemsedal. Vi får hoppas att det fyller på lite.DjMusse sa:Hemsedal och skidtest
Verkar som det trotts allt ska bli en liten dump de närmaste dagarna, låt oss hoppas på betydligt mera än prognosen.
Hursom kommer Opinionen finnas på plats så man kan testa dem?
Ha det gott där ute ;-)
Lindvallen har låg prio, men nån eller några 187:or kanske dyker upp där iaf. Gissar jag. Tyvärr lär det inte bli några av de tre 194:orna av ovan nämnda anledning.airman sa:Vilket det ser ut att bli till lindvallen då yr i nuläget förspår dump på 3dm snö över torsdag natt.
Helt rätt. Men nu var det där de kördes i helgen, så det känns ändå naturligt att de som testade den där delar med sig av sina erfarenheter. Vi får ta det för vad det är. Hemsedal, Åre och alptester efter det får sen komplettera bilden. Jag tyckte ändå det var värdefullt att känna på byggena.Dr_Snow sa:Tandådalen var inte rätt ställe .. osv..
Personligen, med mina kycklingben och försiktiga åkning, föredrog jag 10.9:ans kvickhet. Den spred ett riktigt glädjerus det första åket faktiskt. Armarna i skyn där nere och grejer. Helgens enda spontana Claim-inspirerade manöver för min del. Det kändes som en utkavlad 187:a med närmast exakt samma grundkänsla och balans. Jag insåg ju att det inte går att bygga den färdiga 194:an så, men det hindrade inte mig från att gilla den. 10.3:an hade även den inbyggd glädje, medan 10.0 tappade lite tempo sådär. Min alldeles personliga hållning så här långt är att optimum ligger runt 10.3 men med aningens mer gummidämp för ett lite lugnare spår. Men mer testning på andra underlag krävs.