Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag ser det såhär. Desto mindre kontaktyta = mer tryck/yta = bättre greppDrJ sa:Funkar det bara att gå med hudar på en skida med så pass lång rocker som opinion? Tänker att det blir ganska liten kontaktyta om det är hårt?
I slutet av förra säsongen toppturade jag enbart med fullrocker och 115mm-midja (i Sverige), det var för det mesta inga problem, men visst uppkommer det situationer så man önskar att man hade mer hud i snön. Men med camber på typ halva skidans längd ska det nog inte vara några problem om man inte turar väldigt brant och hårt. Och då kanske man ser till att ha tillgång till skarjärn.DrJ sa:Funkar det bara att gå med hudar på en skida med så pass lång rocker som opinion? Tänker att det blir ganska liten kontaktyta om det är hårt?

Skit ner dig.xviggenx sa:Åhåjaja så snyggt det där blev!
Alltså jag är så peppad på mina 98or att jag har svårt at sitta still..
Snyggt Calle!AreSkidfabrik sa:Hej alla, här kommer en tjuvtitt på 98 och 108 Carbon2.
Efter att ha gjort provtryck valde vi en mer "naturfärgad" och nedtonad grön färg för 98:an.
108:ans grafik blev bäst i originalfärgen.
Vi kommer att ha ett fåtal testskidor med oss till Lindvallen, Hemsedal, Åre och Vemdalen/Björnrike. Hoppas vi ses där!
// Calle och resten av killarna på fabriken
Det låter ju som det skulle vara lite intressant. Sign me up ( om det blir något såntVon_vettet sa:Det kliar i spenderarnerven! Hur ser det ut under testhelgen i Åre? Finns det möjlighet för studiebesök?
@areskidfabrik
På märke tycker jag.DrJ sa:Jag är en svag människa, kunde inte stå mot så nu blir det ett par carbon 98!Hur skall man montera är frågan? På rekomenderad linje eller finns det skäl att montera längre fram? Blir ett par speed radical, pjäxor Atomic Backand carbon.
Jag har full förståelse för denna svaghet och har också blivit med skidor, dock med en cm bredare midjemått...DrJ sa:Jag är en svag människa, kunde inte stå mot så nu blir det ett par carbon 98!Hur skall man montera är frågan? På rekomenderad linje eller finns det skäl att montera längre fram? Blir ett par speed radical, pjäxor Atomic Backand carbon.
Kan har varit jag på ett par av dom om det var söndagen. Var ute och lekte lite med Tom-Oliver och Victor..bootfitta sa:Spanade två par 108'or i Ramis förra helgen, de verkar hitta ut bland folket. Kul att det funkar.
Där ser man, märker ner det som första gånger jag ser dig på skidor.Hasse_Lindborg sa:Kan har varit jag på ett par av dom om det var söndagen. Var ute och lekte lite med Tom-Oliver och Victor..bootfitta sa:Spanade två par 108'or i Ramis förra helgen, de verkar hitta ut bland folket. Kul att det funkar.
Nu fattar jag inte?bootfitta sa:Där ser man, märker ner det som första gånger jag ser dig på skidor.Hasse_Lindborg sa:Kan har varit jag på ett par av dom om det var söndagen. Var ute och lekte lite med Tom-Oliver och Victor..bootfitta sa:Spanade två par 108'or i Ramis förra helgen, de verkar hitta ut bland folket. Kul att det funkar.
Försökte vara lite skojig, du vet, antyda att du inte åker skidor.Hasse_Lindborg sa:Nu fattar jag inte?bootfitta sa:Där ser man, märker ner det som första gånger jag ser dig på skidor.Hasse_Lindborg sa:Kan har varit jag på ett par av dom om det var söndagen. Var ute och lekte lite med Tom-Oliver och Victor..
Förvirringen är total, jag tror du är i fel tråd.Hasse_Lindborg sa:Hörru lite trög så här efter att tagit hand om all personal igår på Eriksgården.
Men nu skidåkning.
Men känns som bästa alternativet nu i Funäs är något som är smalt och vasst....
Och vad det med detta inlägg att göra??Snowboardmannen sa:Här säljer dom dock ut en hel del twin tip skidor, snowboards och boots från ett konkursbo! FYNDA
https://www.netauktion.se/auction/skidor-och-snowboards/
Snyggt! Man blir ju sugen på både utför och uppför med den kombon!niillle sa:

Vilken monteringspunkt blev det? Jag satte mina på strecket.MnO sa:Jag har själv varit i monteringstagen i dagarna. Till vänster ett par 108 Carbon2 med nästa vinters produktionsgrafik (i övrigt samma som LTD:n) från ISPO-batchen med Marker F12 EPF. De ska testas snarast... Till höger en specialare i form av en handlackad 118 med kolfiber, ektopsheet och bambusidewalls. Den sistnämnda var på gränsen att jag ens ville borra i får jag erkänna. Den är riktigt snygg med instansade logotyper i mörkt trä. Jag får köra bredbent så att jag inte repar upp den![]()
Snyggt.MnO sa:
Shut up and take my money! så där skall det se ut. (den högra med ektopsheet alltså)MnO sa:[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/35cc40297bef5c3990edf3d7268a29be.jpg[/url]
Till höger en specialare i form av en handlackad 118 med kolfiber, ektopsheet och bambusidewalls. Den sistnämnda var på gränsen att jag ens ville borra i får jag erkänna. Den är riktigt snygg med instansade logotyper i mörkt trä. Jag får köra bredbent så att jag inte repar upp den![]()
Åre skidfabriks märke...rabbit sa:Snyggt.MnO sa:
Vad är de små runda, silverfärgade, vibrasjonsdempere för nåt?
Vikter?
Ibland vinner jag pris för min ouppmärksamhet.Hasse_Lindborg sa:Åre skidfabriks märke...rabbit sa:Snyggt.MnO sa:
Vad är de små runda, silverfärgade, vibrasjonsdempere för nåt?
Vikter?
Helt korrekt. En snygg detalj tycker jag.rabbit sa:Ibland vinner jag pris för min ouppmärksamhet.Hasse_Lindborg sa:Åre skidfabriks märke...rabbit sa:Vad är de små runda, silverfärgade, vibrasjonsdempere för nåt?
Vikter?
Låt mig gissa; såna där har suttit på alla extrems skidor i flera år utan att jag märkt nåt tidigare?
#vojnevojne
-4,4cm på 118.niillle sa:Vilken monteringspunkt blev det? Jag satte mina på strecket.