Jarle
Aktiv medlem
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
En gång i världen hade jag ett par scratch FS med något gummi/plastmaterial som var riktigt segt, chippade oerhört lite för att vara parkskidor. Kan tänka mig att det dämpar en hel del dock.PNyberg sa:Yes...det var det jag trodde att du menade :PMarkusO sa:Jag nämnde det bara för att jag tycker det är snyggare med brant sidewall kontra en kraftigt vinklad (som den aktuella skidbyggaren har för vana att använda). Rent optiskt tycker jag att en sån sned sidewall ger ett tungt intryck på nåt sätt.PNyberg sa:Tror att Markus var inne och rörde på det ämnet.
att ha en viss vinkel på sidewallen, så att man inte träffar den i en så brant vinkel är väl det enklaste?
Benägenhet till chippning påverkas väl rimligen inte av vinkeln på sidewallen..? Mer av hur man avslutar top-sheeten ut mot kanten.
Vet att ON3P kör någon variant på att "fasa" av kanten precis innan topsheet. Det bästa hade väl varit att ha gummi i kanterna...eller något annat trögt material. Kanske svårt och onödigt kostsamt att bygga på det sättet.?