moderna hjälmar

jibber_wanabee

Ny medlem
moderna hjälmar
kommer det vara modernt att köra med typ en vanligt burton kruka goggels strapen utanpå som det ska sitta ?
eller
kommer det vara vattenskalle moddelen med mössa å goggels å sen trycka på en hjälm på det ?

va tror ni har ni sett nåra exempel på typ film jag har inte lyckats bilda mig en bra uppfattning,

moderna hjälmar
Man skall inte härma alla andra som man ser i backen DU åker med det du tycker känns bra och sådant...

moderna hjälmar
säger som ovanstående! kör precis som du vill

själv tycker jag gogglarna sitter bäst under hjälmen.. men de är ju personligt

moderna hjälmar
Tycker inte det är bra med goggles under. Då kan man inte lyfta upp dom när man sitter i liften.

moderna hjälmar
du ska ju inte ha det så att du tycker det är snyggt, utan så att det passar dig bäst. Detta kan variera p.g.a. huvudstorlek,hjälmtyp,goggles och vad man gillar.

moderna hjälmar
grejen är (tror jag iallafall) att när man kör med saker under mössan, så förstör det delvis funktionen av en hjälm.

Jag antar föresten att jag inte behöver säga samma sak som alla andra redan har sagt.

moderna hjälmar
Jag tycker det är oskönt med gogglarna utan på hjälmen, dem liksom trycker uppåt på något sätt.

Under är skönt, hyvvsat snyggt med.

Men det förstör inte funktionen på hjälmen att ha bandet innanför ju !

Senast ändrad:
moderna hjälmar
Själv åker jag med buff under och googlarna under, men det är ju en smaksak.
Kör som du k'nner

moderna hjälmar
Man får väl åka hur man vill.
Själv undrar jag vilken sorts hjälm jag borde köpa för att få så bra skydd som möjligt.

Tillbaka
Topp