Montering bergsskida

Olindby

Medlem
Montering bergsskida
Hej, var inne på att köpa ett par Salomon el dictator, undrar om man ska ta bakmontering(freeride) eller boot center. Jag kommer ju främst att använda dem på berget för att åka snabbt o stadigt och kunna droppa på alla typer av underlag. Måste alltså få bra grepp när det är hårt o isigt. Tacksam för svar

Montering bergsskida
Hmmm... Sist jag monterade ett par Dictatorer (ca. 1h sen) så fanns det bara en linje för montering... Det är ju ingen Czar som både går att jibba loss med och köra stora klippor, El Dictator skall bara gå fort nedför!

Om du har flera linjer, sätt bindningarna på den linjen som är ~86cm från tailen. Om du bara har en linje, montera där.

Montering bergsskida
Okej, så jag moterar alltså mitten av bindningen 86 cm från tailen? Om jag har förstått rätt. Tack så mycket för svaren o hoppas det blir bra.

Montering bergsskida
Har du skidorna hemma hos dig omonterade? Har du fler än ett streck alt. inga streck alls? Kan du ta en bild, för det verkar ju riktigt skumt...

Och njae... Du ska montera bindningarna på så sätt att de positionerar din pjäxa med pjäxans bootcenter på strecket. Men det är nog det du menar.

Montering bergsskida
Jag har dom inte hemma hade tänkt att beställa dom ganska snart och montera på ett par salomon sth 16 verkar vara ett bra val. Precis det är det jag menar pjäxans center 86cm från tailen eller var strecket nu ligger. Tack så mycket för hjälpen går nog bra, frågar mer om det blir problem.

Tillbaka
Topp