Mountainboard

Mountainboard
Hej Mountainboard Åkare!

Min förra tråd var borttagen eftersom jag gjorde reklam vilket var lite dumt!
Nu vill jag bara hitta andra mountainboard åkare!

Så skriv gärna ner en kommentar och prata om dina bästa backar och de fettaste hopp du har gjort.
Tala gärna om vilken bräda du kör på! Det alltid intressant med nya brädor. Själv kör jag på en MBS core 16 pro. Kommer att få heelstraps inom kort och då kan jag börja hoppa på riktigt. Har även en vanlig MBS core.

Hoppas att det finns några som åker iaf!!

Mountainboard
Det verkar som att det bara är jag som åker Mountainboard i hela Sverige!
Jag kan ändå tipsa om att det är World Mountainboard Day den 23:e Juni! Alla som vill vara med och fira detta kan skriva någon kommentar! Vi kan ha fest igenom hela Sverige!!

Mountainboard
Ser ju för j*vla nice ut! Var kan man köpa en sådan manick? Vad kostar de? Är det som att åka snowboard? Är det faligare en vanlig snowboard? hittad eett annat forum där en kille sa: Börja med att skaffa en bra sjukförsäkring... och en sjuhelsikes massa skydd. ;D

Jag har en MBS Comp 16 Pro som funkar bra för att slå ihjäl sig med. Finns ett gäng andra märken som funkar fint också vad jag förstått. Ett par är Flexifoil och Ground Industries.

Senast ändrad:
Mountainboard
Kul att det finns några som är intresserade i alla fall! Klart att det är lite farligt men jag tror inte att det är farligare än att åka snowboard! Men det beror ju på hur farligt man gör det själv. Det finns bara 2 företag i Sverige där du kan köpa en mountainboard idag :D Sök på google så hittar du säkert! Eller så tittar du på våra videos :)

Mountainboard liknar snowboard och är riktigt skönt att åka på sommrarna då det inte finns någon snö! Det är ju smart att åka med skydd! Känner nån som bröt nyckelbenet på värsta sättet som finns :(

Mountainboard
Klart att freebord är roligt med! Men då behöver man ha asfalt för att åka! Med en mountainboard kan du åka var som helst! Grus, Gräs, Jord och även Asfalt :) Mycket roligare enligt mig

Mountainboard
Har en mbs bräda men ja vet dock inte vilken sort

Sen finns det inte nå gräskullar att åka på här om kring där ja bor så ja använde den endast för carva ner för asfaltbackar så nu åker jag inte alls längre sen ja fick longboarden...

och som han sa
ProsperProductions sa:
Det verkar som att det bara är jag som åker Mountainboard i hela Sverige!

Mountainboard
Man måste ju självklart vilja leta efter backar!! Sverige är ett land som är gjort för mountainboard och om man bara letar så hittar man! Har åkt på downhill banor för mountainbike, skidbackar, åkt i snö!

Nu till sommaren blir det ett evenemang för alla mountainboard åkare och jag tycker att ni borde komma! Ni har brädor men ni har bara slutat åka!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp