musik till vår bob film

jerres

Ny medlem
musik till vår bob film
tjing tjong vi gör en bob film med en massa hopp ut för klippor och 360:s och kasnke en och annan backflip...har ni något tips på musik till filmenså det blir lite ös i den? eller någon musik som passar bra i ett intro där vi står och kollar ut över staden sen åker vi och fryser bilden efter varje åkare sen kommer info efter varje åkare..har ni något tips till musiken? skriv om det är till introt eller till själva filmen

musik till vår bob film
Till introt tycker jag att ni ska köra på 6:36 med Mustasch
Helt klart grymt bra som intro till skidfilm, snowboardfilm eller som i ert fall då bobfilm.

musik till vår bob film
ska ni ha drag ska ni lira rage against the machine, alla låtar funkar men: bulls on parade, know your enemy och bombtrack e riktiga gobitar! hellacopters och glucifer är andra band som funkar bra, vill ni ha lite tyngre saker rekomenderar jag nån kortare slipknotlåt. sen e det alltid kul med lite punk typ ksmb, ebba osv...

lycka till

musik till vår bob film
Tänk på att om du ska ha musik så måste du betala för det. Då betalar du till STIM, som sköter all licens till musik i sverige. SVT betlar varje år 20-30 miljoner kronor till STIM för att få använda vilken musik dom vill i deras teveprogram.

Du däremot behöver "bara" betala 8kr / sekund. Vilket betyder 480kr i minuten. Smartast är dock att välja musik från det lokala garagebandet (som inte har släppt någon skiva, inte har skaffat "patenterat" sin musik hos STIM). Då behöver du endast deras godkännande.

Vid mindre produktioner kan priset bli annat, men det komemr fortfarande kosta dig dyrt.

Jag har tidigare suttit i samma possition för musik till en "Bob film". Jag trodde jag som producent var laglig då jag fick både artistens, skivbolaget och företaget som ägde inspelningarnas godkännande. Men så var inte fallet. Me npå den lilla produktionen spelade det inte all världens roll.

Men kommer dom på dig med obetald musik, så får du i bästa fall en tillsägelse samt kasta ljudspåret. I värre fall får du en stämning på X antal tusen...

Vid större produktion skulle jag ha använt pengarna från filmkonsulent el liknande enbart till musik. 30min film = 14 400kr... Det är ingen billig "hobby"...

SÅ passa dig. Det är lika olagligt som att kopiera filmer/musik etc...

musik till vår bob film
The faint. Me Agenda suicide (intro) eller Once in a life time me Talking Heads (intro) Dom är KUNG! Hehe..

musik till vår bob film
Det är konstigt vi måste betal för att deras musik ska få va me i en film. Dom som gör musik blir ju bara mer känd.

musik till vår bob film
I så fall skulle man ju kunna ge bort deras skivor gratis också, eftersom de får publicitet och blir kända...
Men jag håller med dig ändå.

musik till vår bob film
Jo det är konstigt. Och fel tycker jag. Visst; man borde ju betala för det. Men inte så himla mycket. Det hetaste tipset är som sagt att ta ett lokalt band. Typ din polares band eller liknande. Dom ställer nästan alltid upp för dom behöverpublicitet. Sen vet jag inte hur det blir om dom släpper en skiva och så...

Men jag har också "snott" bra mycket musik i mitt liv. Man blir oftast inte tagen för det. Det ända jag har märkt av är när jag försökt fått en premiär på SF-biografen eller försökt sänt det på lokalteve.. Då kan dom neka om man inte har betalat musiken.

Me nska man vara seriös så ska amn vara det. Nästa vinter ska jag försöka få en film finansierad. DÅ kommer ca 15 000kr gå till musik. Det blir ett tufft jobb att få filmkonsulenter att gå med på det...

Jobba på bara! Man kan aldrig jobba för mycket. Och skulle man nu lyckas med det så har kroppen ett bra sätt att säga ifrån på. Det kallas utbrändhet...

musik till vår bob film
bob har ju ett jättestort utbud av varor men mina favoriter är saft, lingonsylt och hallonsylt fast inte jordgubb, det är så jäkla stora bitar i den...

musik till vår bob film
är det bara jag som tycker att det heter snowracer?

bob är ju den där sporten där du åker cpfort i en liten torpedformad kälke i en isbana....
fast det var kanske det ni skulle göra en film om? :P

musik till vår bob film
Fan, grabbarna ska göra backflip med en bob. Jag trodde jag sett det värsta när jag såg backflip med skoter. En bob lär ju väga nästan lika mycket som en skoter. Å andra sidan tror jag 360 blir ännu svårare. Jaja...lycka till...

musik till vår bob film
Jag växte upp med namnet "bob". Fråga mig inte varför det kallas/heter bob... Alla här i gävletrakterna säger då bob. Förutom nån pippinett stockholmare som säger snowracer. Men håll med om att snowracer låter lite för "morderniserat"...

musik till vår bob film
Jerres: Jag tror du har rätt. Och sen när visste sthlmare bättre än "oss" när det gäller sånna här saker. Bob får det heta ^__^

musik till vår bob film
Skulle varar kul om nån la upp bilder på sin egen snowracer (bob)
Lite hur man har modifierat den o.s.v. Verkar jäkligt kul...

musik till vår bob film
Lugnt och stilla, med rytmen som guide.

Hippie Boyz - "Death rides a horse"

Tapper Zukie - "Pick up the rockers"

The Ethiopians - "Woman a capture man"

Bult

Tillbaka
Topp