Muttrar till truckarna

kaangaas

Ny medlem
Muttrar till truckarna
Hej!

Jag har en lite fundering. Jag har haft min longboard i kanske 1 månad och när jag var ute och åkte häromdagen så tappade jag ett hjul... Antar att jag inte dragit åt skruven tillräckligt och den ramlade av utav vibrationerna. Hittade hjulet, men muttern hittade jag aldrig. Så ska alltså köpa ny mutter och nu till min fråga, går det bra med vilken mutter som helst som passar eller måste man köpa någon speciell?

mvh
Kangas

Muttrar till truckarna
Passar det så passar det, har ingen aning om vilken dimention det är på rak arm men se till så du köper en låsmutter. Alltså sådan med gummi i ena öppningen så den inte gängar upp sig själv lika lätt.

Muttrar till truckarna
axeln är är ju 8mm men en m8 bult passar inte vet inte om det kan vara tum gäng eller någon spec för att man inte ska kunna gå och köpa bara en vanlig bult :/

Muttrar till truckarna
limp longboards säljer muttrar, nylonen i låsmuttern slits ut med tiden men i ditt fall verkar det röra sig om ett måndagsexemplar. m8 passar inte utan du behöver en unc mutter (tum) kan vara 5/16" möjligen.
Passa på att köpa speed rings och spacers också för en korrekt montering.
Nu verkar det tyvärr som limpen inte har speedrings längre, jag har aldrig provat att köra utan men det är knappast positivt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp