Nån som är i Alagna? Offpist i Bormio?

GronaFaran

Ny medlem
Tja,
Ett par frågor till freeridevänner:

1. Finns det någon på denna sajt som befinner sig i Alagna och kan berätta hur det verkligen ser ut där. Har hört att det är dåligt med snö, men nu snöar det...Frågan är om det räcker, dvs, blir det bra om det nu snöar eller är basen så dålig?

2. Om det nu snöar mycket i Alagna, går det att åka även om det snöar? Finns det åkning under trädgränsen. Har aldrig varit där tidigare. Hur mycket folk är där?

3. Som alternativ funderar jag på att dra mot Bormio/Stelvio-dalen. Där verkar det finns mer snö och det snöar även mycket där nu. Min fråga är om det finns någon som är i Bormio nu, eller någon som har varit där och åkt offpist. Hur är åkningen? Hänger det folk där som kör utanför pisten?

Jag kommer ner onsdag...

Tacksam för hjälp.

/Niklas

Hei!

Jeg kan dessverre kun besvare spørsmål nr. 2. Når det snør mye i Alagna er det selvfølgelig mulig å kjøre på ski der som alle andre steder, men du kan nok fort oppleve den totale whiteout. Anbefales ikke å kjøre rundt i høyden når det er dårlig sikt/snø dersom du ikke er kjent eller er sammen med noen som er det. I Gressoney (som henger i sammen med Alagna) finnes det svært gode muligheter for skogskjøring på dager med dårlig sikt. Jeg vil påstå at skogen i Gressoney er minst like fin som den du finner i Chamonix og Serre Chevalier. Med andre ord: I verdensklasse!.

Sjekk ut www.snow-forecast.com for oppdatering på været. Det snør nå, og skal visstnok komme et heavy snowfall natt til mandag.

Jeg reiser til Alagna nå på søndag. Ses i skogen og på Vineria (Bacher):).

Be there;)

hmm, enligt snow-forecast ska det ha snöat 1 dm i morse och ska snöa 27 cm under natten till på måndag. Frågan är om det räcker?

Ska antagligen ner i slutet på mars, får hoppas på bättre grund då och kanske lite puder ;)

Kom hjem fra Alagna i går, og kan melde at snøforholdene er perfekte. Over 1 meter tørr og fin nysnø. Dessverre var gondolen opp til Punta Indren stengt, men forhåpentligvis åpner den om ikke så lenge

Tillbaka
Topp