närmar sig vintern?

närmar sig vintern?
Nu ni, är vintern nära!
detta är på torsdag natt eller natten till torsdag

211rtio.jpg

närmar sig vintern?
JohnAngren sa:
Ohm1e sa:
SverigeTomten sa:
1 - många rönnbär, enligt bondepraktikan så blir det en snöig vinter när det är mycket rönnbär på träden.
2 - kråkorna bygger bon högre upp än det normala - tecken på tidig vinter
3 - Det är ju 10 grader i stockholm! fortsätter kylan i den här takten så blir det snö redan nästa månad!
4 - "el ninjo" (världsomfattande naturfenomen) flyttar på sig.
Är de inte "när de är lite rönnbär kommer de mkt snö" ?, de är iaf va ja har hört? (vi har inte haft NÅ rönnbär i år
Hmm Jag har också hört lite rönnbär mycket snö. Samt var det nått som sa att det skulle bli en hyffsad mild vinter! Snörik å mild vinter! Hoppas Hoppas Hoppas!
Du har så rätt, LITE RÖNNBÄR = MYCKET SNÖ

Träden kan nämligen bara bära tyngden från en av dessa två ting per år. :D

närmar sig vintern?
I Borås har vi i alla fall haft 2 grader varmt, det börjar att bli kallare i alla fall...

NU HOPPAS MAN FAN PÅ SNÖ:D:D:D:D:D:D:D:D

närmar sig vintern?
hör kommer lite webkameror hoppas de uppdateras:

trysil webkamera: hoppas den uppdateras lite då och då :)

rimg.app

åre:

arelive2.jpg

vemdalen och klovsjö:

camera1.jpg
camera2.jpg

ramundberget med sjukt mycket snö!

ramis.jpg

tänndalen och ramundberget verkar ha mycket snö:

svansjon320.jpg
hamra2.jpg

fullsize.jpg

Senast ändrad:
närmar sig vintern?
snart blir det av att åka! ;D

för två eller tre år sen öppnade dom faktiskt liftarna i vemdalen på höstlovet. man kan ju hålla tummarna!

närmar sig vintern?
bL1d sa:
va frost på bilen igår tydligen! jeppenator vart bor du? jag menar om du kunde åka skidor den 24 oktober..
i mora

den 14 oktober förr förra säsongen va jag uppe å åkte BC på gesunda.. då hade dom pistat backen å allt.. typ 40 cm puder.. helt galet!
får hoppas på en repris igen

förra året va jag uppe 24 å körde.. då hade vi 30 cm eller nått på gesundaberget

närmar sig vintern?
Snöar i Åre, har gjort lite från & till, skutan är vit och de ligger snö på marken, snart är vintern här... remember, liftarna öppnade 28 Oktober förra året ;D

närmar sig vintern?
just nu sitter jag med en nyinköpt ryggplatta på ryggen.. det är ett tecken på vinter

Senast ändrad:
närmar sig vintern?
Det är minusgrader på nätterna och man fryser som fan när man sak cykla till skolan

Sen ska det som sagt snöa här imorn :D (bor i Uppsala)

närmar sig vintern?
jeppenator sa:
bL1d sa:
va frost på bilen igår tydligen! jeppenator vart bor du? jag menar om du kunde åka skidor den 24 oktober..
i mora

den 14 oktober förr förra säsongen va jag uppe å åkte BC på gesunda.. då hade dom pistat backen å allt.. typ 40 cm puder.. helt galet!
får hoppas på en repris igen

förra året va jag uppe 24 å körde.. då hade vi 30 cm eller nått på gesundaberget
Fan va nice! själv bor man i gbg :(

närmar sig vintern?
SNÖSLASK ÄNDA NER TILL KD !!!!!!!! ngn som vet om arvika ligger högre upp än karlstad ? ?? ? ?? ? ?? ? ? ?? ? ?? ? ? ?? ? ? ? ? ?? ? ? ?? ? ? isåfall blir det schnöööööÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tillbaka
Topp