Natt-tråden!

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd

@fredzs Ah, ständigt dessa jobb. Can't live with em, can't live without em. Jag tror inte jag kollat på DPS-rullen, är det något som är värt att göra?

FredzS

Ny medlem

@Vattendroppe Jodu! Tror ordet jobbigt kom från ordet jobba från början! Jag har sagt upp mig från och med 30dec. Satsa på att prova åka lagg. Får se vad som händer. :D Den DPS rulle jag snackar om är ju The shadow Campaign // Sun dog. Den är bra filmad och den har en bra låt med också som är värd att höras samtidigit som man ser lite schysst åkning!

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd

@fredzs Du är en fantastiskt människa! :D Kollar på en gång! Sen är frågan om jag ska rota reda på en handduk och försöka ta en dusch, det skulle behövas innan jag påbörjar den ~24 h långa resan jag har framför mig.

FredzS

Ny medlem

@vattendroppe Äh men du, försöker mitt bästa! :D Do it. Vafan ska du i 24h för? Fatta länge det är, och hur många mil man hinner på tiden i vissa färdmedel?

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd

@fredzs Mycket bra film måste jag säga, helt klart en lycklig dog! Tja, fågelvägen är det ungefär 800 mil jag ska, så 24 h totalresa dörr-till-dörr känns ändå berättigat!

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Det verkar alltså som att jag ännu en gång flyger solo på min nattliga färd mot påbörjad resa till andra sidan jorden.

EDIT: Klockan är 05:00, och allt är väl! Nyduschad, andra energidrycken är precis sänkt och jag mår som en prins. Visserligen en prins som sovit åt helvete för lite och börjar tänka lite långsamt, men ändock en prins!

05:20 och känslan av trötthet slog precis till. Och den slog hårt. Hoppas jag börjar få lite tryck av energidrickan jag drak nyligen. Inte lägga sig ner, då går det åt helvete. Bara 10h 40m kvar att hålla sig vaken för optimal effekt.

05:35 trötthetskänslan kvar fortfarande, dock utan tilltagen styrka. Ser ut som att jag kommer behöva kämpa ut det här ordentligt. Förhoppningsvis blir det något lättare när det är soltimmar i alla fall. Till min hjälp har jag vocal trance-låten Big Sky:

05:45 polare i japan har lunchrast, förvånad över att jag är vaken och ännu mer förvånad över att jag inte gått och lagt mig.

06:00 Enligt trådreglerna får jag inte skriva mer här nu. Min skrivförmåga har sakta försämrats, blir oftare fel och jag skriver ändå långasammare nu. Men det är bara 9 timmar (eller nåt sånt) kvar, så bara hålla ut! Börjar bli piggare igen i alla fall. Längtar till solen går upp, det kommer göra det hela mycket lättare.

Senast ändrad:

ByB3rg

Aktiv medlem

Ligger och kollar på skidfilm, samtidigt som man har en lycklig känsla inombords. Säsong är äntligen igång!!!
Trång och hårt men helt jävla underbart!!!!
Käppar i backen tar upp mer plats än man tror. För att inte tala om dom som åker imellan dom...

Gissa rätt skidfilm till bilden. Och ha chansen att vinnan 10 minuters lektion i Tunamål!!

ByB3rg

Aktiv medlem
FredzS sa:
@ByB3rg klurig den där bilden. Är det möjligen Into the mind? Vart är ni och åker?
Helt rätt svar. Ursäkta det sena svaret. Men har varit för trött dom senaste dagarna för att skriva här. Tar nån dag att komma in i rutinerna. Men är på Berget i Funäsdalen.
@FredzS

FredzS

Ny medlem
ByB3rg sa:
FredzS sa:
@ByB3rg klurig den där bilden. Är det möjligen Into the mind? Vart är ni och åker?
Helt rätt svar. Ursäkta det sena svaret. Men har varit för trött dom senaste dagarna för att skriva här. Tar nån dag att komma in i rutinerna. Men är på Berget i Funäsdalen.
@FredzS
Oj oj oj, Grym rulle det där! Helt klart ett förstahands val när det är storm ute när man huserar i stugan! Okrajjt! Bra före där nere?

jesperlof

Ny medlem
hej alla ugglor där ute, vi är ett gäng killar som ska upp till sälen nyårsveckan och letar efter festsugna människor som kommer få minnen dem sent kommer glömma, var inte blyga hör av er så gör vi det till en grym vecka!:cool::cool:
vi erbjuder en perfekt vecka!

jesperlof

Ny medlem
hej alla ugglor där ute, vi är ett gäng killar som ska upp till sälen nyårsveckan och letar efter festsugna människor som kommer få minnen dem sent kommer glömma, var inte blyga hör av er så gör vi det till en grym vecka!:cool::cool:
vi erbjuder en perfekt vecka!

FredzS

Ny medlem
Någon som är och häckar på Arlanda inatt? Inväntar flyget från Arlanda via Köpenhamn och raka vägen till Zürich ! Jag är lätt på att insupa kaffe eller dylikt! Ha det bra!

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
I Japan är det för närvarande löjligt hårda vindar med tillhörande windslab-fara mer eller mindre överallt. Perfekt tillfälle att ta en vilodag!

U

user152698

Guest
Inatt har jag snusat, spelat luftgitarr, käkat otäcka kakor å en påse maränger. Men mest plockat å sorterat i all junk å bråte inför en kommande flytt. Intressant det där att man finner saker från förra flytten - som man hade tänkt ögna igenom sen flytten innan den flytten, och fortfarande inte klarar av att slänga utan naivt och solidariskt självförstörande åter flyttar ned i låddan igen, för att kunna avnjuta med en kopp te då ro infunnit sig - efter denna senaste flytt. Jag säger bara: idéer, visioner!

God jul i förskott btw! :)

Senast ändrad:

ByB3rg

Aktiv medlem
Jaha då har man åter igen lykats förstört nattsömnen genom att dra ut varje kväll lite längre....

Hade väl inte spelat nån störe roll. Om det inte hade varit för att man ska försöka flytta up te Lofoten nu under torsdag/fredag.
Frågan är ju vad man ska ta med sej. Och om man kommer lyckas hitta nå jobb.

Bjur dessutom på en bild. Från en utav dom fina dagarna på Folven

ByB3rg

Aktiv medlem
Bump!

Dålig fart i den här tråden nu förtiden

Apelsin, varma koppen och lite trevlig läsning här uppe i Lofoten. Medans man väntar på att fisket ska dra igång.

U

user152698

Guest
Har glott på nån indisk guru-dokumentär å sakta landat i mitt mänskliga varande, alltid haft en öppenhet å nyfikenhet till div andlig/kropp/själsliga grejer - hälsofrämjande prylar på ett bredare plan kanske man kan kalla det för. Och alltid tacksamt med tyngden av det svenska hederliga sunda förnuftet i ryggmärgen att se på eller läsa om sådant och med en viss distans känna sig lite semi-hallelujah'd :)

Levde kort därpå ut div stora känslor genom lite teatral dans å luftgitarrspel (yeap - "on stage") till några klassiska Coldplay-sånger. Öppnade därefter nyss en till Callebergs trehalva plus schnautsen å skruva på lite Creedence...och den markkänningen ringar således åter in HELA min närvarande västpräglade persona :) Naej nu är tankeprocessen i gång igen. Sätter punkt där å ruggar ist upp tempo o svett med en dubbel prilla å Ynwie fucking Malmsteen i lurarna. Rock n troll n sweet awaken dreams, därute vid vallaborden!!

Senast ändrad:

Heddious

Aktiv medlem
Det bor någonting i innertaket ovanför min säng. Jag misstänker att det är en husmus, och det stundtals idoga krafsandet åsido så störs jag inte nämnvärt av den. Vinden och regnet utanför stör mer, på det där typiskt västkustska sättet som vindar och regn gör på hösten när en bor i ett litet och inte speciellt ljudisolerat trähus från artonhundrasextiofyra.

Om tre veckor har jag bytt västkustskt höstväder mot alpdito, artonhundratalsträhus mot betongkoloss från första halvan av sjuttiotalet, och det känns förjäkla gött. Mindre regn, mer snö. Förhoppningsvis.
Försäsongerna är inte vad de har varit. Vädergudarna är vrångare nuförtiden, tror jag. Jag ägnade en stund igår åt att gå vilse bland gamla bilder på internet och fastnade i en "Val Thorens för längesedan"-tråd på ett franskt skidforum. Dels fascinerande att se hur det såg ut då, dels skrämmande att inse hur mycket glaciärerna krympt, och krymper.

Det är precis såna saker som jag brukar tänka på sent på nätterna.
Kom även på att jag måste laga mina vinterkängor. De har ett hål. Snöskottandet i fjol tog hårt på dem, den skruttiga försäsongen till trots.

Nattens låttips: Fröken Elvis – Psykopat

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Jahopp, som många som åkt skidor med mig vet är jag rätt mycket av en morgonmänniska. Ur ett sovperspektiv har jag aldrig problem att kliva upp så att jag är redo och kan köa till det att liftarna öppnar (eller ännu tidigare om det vankas tur!). Det är en rätt bra egenskap kan jag tycka. I gengäld är jag inte den roligaste partnern att ha med sig på afterski - jag kraschar tidigt på kvällen och vill hellre sova än köra pjäxdans. När jag tänker efter det kan ha att göra med andra prioriteringar också förstås.

Hur som helst, inatt ändrades klockan till vintertid, resultatet av det är att jag vaknade redan klockan 05 imorse istället för 06. Eller ja, bragd och bragd, det är ju inte som att det är något stort egentligen, min biologiska klocka går ju bara på samma jädra klockslag som alltid, bara omvärldens som tycker det är en bra idé att hålla på att ändra på sig. Effekten av det hela är hur som helst att jag får skriva i den här tråden nu när jag stigit upp på morgonen! (Sen kan en ju fundera på om en sån här tråd inte alltid borde regleras efter vintertid, så att det under sommaren gäller att en får skriva i den kl 01 - 07. Och jag funderar fortfarande över det där med olika tidszoner - är det lokal tid som gäller eller svensk tid? Vi fick ju aldrig nåt svar på det! Kan ju testa att pinga in
@Melfons, men det var 4 år sen hen senast var inloggad, så det känns osannolikt att få något svar...)

Ska ut och lägga lite lack på en panel, sen ska jag börja fundera igenom layouten på fronten i bilen. Det är rätt kul att göra en sån grej, men samtidigt lite irriterande ur ett progressionsperspektiv. Jag kommer ju ingenstans! Och var jag ska sätta den där sabla huvudströmbrytaren är fortfarande en fråga att svara på. Och hur jag på bästa sätt fixar kablagegenomföring från batterierna upp till taket, där balkarna går. VP-rör fungerar förmodligen rätt bra, men det är lite knixigt med hur jag ska fästa dem.

Finns det något mer att säga? Tveksamt. Världen fortsätter rulla oavsett, så känns inte som att det finns någon större poäng med det. Jojuste, jag har tjänstledigt i 6 månader från och med årsskiftet, tänkte bo i bilen, åka skidor och frilansa lite. Ska bli rejält häftigt! Men nu har det gått en stund, jag får se till att sluta pladdra innan klockan blir efter 06, så att jag kan få iväg inlägget också! Behöver hitta något lagom hjärndött skit på youtube eller dylikt att ha i bakgrunden när jag lackar panelen också, annars kommer jag dö av tristess. Som bergsmannen hade sagt - That's all kids! (Fast jag tror egentligen inte att jag är gammal nog att säga det, jag är ju till och med långt från inne på dö-halvan! Men vafan, kör på det ändå. För den här gången.) FNÖBL!

Heddious

Aktiv medlem
Jag och min rumskompis har precis lovat varandra dyrt och heligt att inte sno mat och dricka av varandra i vinter, och det kräksnöar fortarande i västra Alperna.
Framtiden ser med andra ord rätt ljus ut.

listagangstern

Aktiv medlem
Här sitter man 02.49 och funderar på framtiden. Vad ska det bli av vintern i framtiden? Vad ska man själv göra i framtiden?

Många frågor men få svar. Det är så livet är.

Corin

Aktiv medlem
Jag insåg precis att jag varit medlem på freeride lite drygt halva mitt liv. De ni.

blom

Ny medlem
Corin sa:
Jag insåg precis att jag varit medlem på freeride lite drygt halva mitt liv. De ni.
Jag insåg just detsamma, fast om mig själv.

... vilket får mig att börja tänka på om inte ledningen för denna sina snart borde införa en guldklocka eller medalj (eller åtminstone en sticker att sätta på hjälmen) för Nit och Redlighet i Freerides Tjänst. Jag tänker mig en tjusig ceremoni, kanske i någon av våra nordsvenska fjällorter, där årets NoR:are får komma upp på ett podium där
@johan håller ett käckt litet tal och tackar de trogna medlemmarna för allt de gjort för sidan. Exempelvis ha hållit forumtrådar levande i över 5 år.

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Happ. Vaknat och kan inte somna om, känns skumt med ortosen. Ev är knäet svullet också, orkar inte kolla, men känns lite så. Kan dock lika gärna vara ortosen. Imorn kör jag äventyrsbilen till Svedala, MRI i helgen och ortoped förhoppningsvis nästa vecka. Jag håller alla jävla tummar och tår för att få en bra prognos, men känns dumt att hoppas på för mycket. Blä.

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp