Jahopp, som många som åkt skidor med mig vet är jag rätt mycket av en morgonmänniska. Ur ett sovperspektiv har jag aldrig problem att kliva upp så att jag är redo och kan köa till det att liftarna öppnar (eller ännu tidigare om det vankas tur!). Det är en rätt bra egenskap kan jag tycka. I gengäld är jag inte den roligaste partnern att ha med sig på afterski - jag kraschar tidigt på kvällen och vill hellre sova än köra pjäxdans. När jag tänker efter det kan ha att göra med andra prioriteringar också förstås.
Hur som helst, inatt ändrades klockan till vintertid, resultatet av det är att jag vaknade redan klockan 05 imorse istället för 06. Eller ja, bragd och bragd, det är ju inte som att det är något stort egentligen, min biologiska klocka går ju bara på samma jädra klockslag som alltid, bara omvärldens som tycker det är en bra idé att hålla på att ändra på sig. Effekten av det hela är hur som helst att jag får skriva i den här tråden nu när jag stigit upp på morgonen! (Sen kan en ju fundera på om en sån här tråd inte alltid borde regleras efter vintertid, så att det under sommaren gäller att en får skriva i den kl 01 - 07. Och jag funderar fortfarande över det där med olika tidszoner - är det lokal tid som gäller eller svensk tid? Vi fick ju aldrig nåt svar på det! Kan ju testa att pinga in
@Melfons, men det var 4 år sen hen senast var inloggad, så det känns osannolikt att få något svar...)
Ska ut och lägga lite lack på en panel, sen ska jag börja fundera igenom layouten på fronten i bilen. Det är rätt kul att göra en sån grej, men samtidigt lite irriterande ur ett progressionsperspektiv. Jag kommer ju ingenstans! Och var jag ska sätta den där sabla huvudströmbrytaren är fortfarande en fråga att svara på. Och hur jag på bästa sätt fixar kablagegenomföring från batterierna upp till taket, där balkarna går. VP-rör fungerar förmodligen rätt bra, men det är lite knixigt med hur jag ska fästa dem.
Finns det något mer att säga? Tveksamt. Världen fortsätter rulla oavsett, så känns inte som att det finns någon större poäng med det. Jojuste, jag har tjänstledigt i 6 månader från och med årsskiftet, tänkte bo i bilen, åka skidor och frilansa lite. Ska bli rejält häftigt! Men nu har det gått en stund, jag får se till att sluta pladdra innan klockan blir efter 06, så att jag kan få iväg inlägget också! Behöver hitta något lagom hjärndött skit på youtube eller dylikt att ha i bakgrunden när jag lackar panelen också, annars kommer jag dö av tristess. Som bergsmannen hade sagt - That's all kids! (Fast jag tror egentligen inte att jag är gammal nog att säga det, jag är ju till och med långt från inne på dö-halvan! Men vafan, kör på det ändå. För den här gången.) FNÖBL!