Nya hudar - KOHLA – VACUUM BASE 2.0?

Nosskire

Medlem
Tjenare!

Är på jakt efter ett par hudar till mina opinion 118. Inte haft egna hudar förut men fick rekommenderat att köpa ett par KOHLA – VACUUM BASE 2.0. Verkar riktigt smidiga!

Frågan är var jag hittar dem? Extreme i Åre hade slut men ska få in nästa vecka. Lite 50/50 om jag hinner få dem.

Tack på förhand.

Hudar utan klister är riktigt jävligt för allt utom enstaka och kortvarig användning, i alla fall är det min erfarenhet (och även då är det pissenoga med att få så mycket som en droppe snö på klisterytan, glöm att använda vid snöfall). Tyvärr är det klister som gäller om du tänkte använda grejerna ordentligt.

Men det lär dyka upp någon som säger annars om jag känner det här forat rätt ;)

Jag kör bl a Kohla Vacuum Base 2.0. Kör de på skidorna som oftast används för att skida nära liftsystemet, helt enkelt för att det är smidigt och inte så meckigt att sätta på och ta av.
@Vattendroppe har delvis rätt, vacuum-hudarna är mer känsliga för snö och vatten både på belag och själva "klistret", men jag har inte direkt upptäckt några obekvämligheter med det. Påsen som hudarna ligger i har någon form av tyg på sig som du använder för att torka av belagen innan du sätter på hudarna. Klart! sedan sitter de på plats åtminstone för kortare turer, vilket är det enda jag gått med vacuum-hudarna. Ett stort plus tycker jag också är att om barr och annan smuts fastnar i "klistret", vilket det alltid gör, så är det bara att tvätta av med tvål och vatten, hänga på tork och voilá hudarna är som nya igen.

Sport Conrad har dem, likaså steigfelle.com, men det hjälper kanske inte dig om du behöver dem till helgen...

Passar på med en fråga också. Pomoca har någon ny hud i år som heter Tipon. Om jag förstått det rätt så är det inte vacuum-teknik, utan något annat nytt lättskött klister. Någon som provat..?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp