Nya sulor till X-Wave 8.0

Anders_L

Ny medlem
Hejsan!

Jag tänkte höra om det är någon mer som har råkat ut för att plast-sulorna som ligger mellan innerskon och pjäxskalet gått sönder. Var får man tag i nya, och måste man betala för dessa eller? Jag fattar inte hur de kan ha gått sönder. Jag har varken åkt extremt eller varit oförsiktig. Jag skulle även vilja veta om det är någon som har erfarenhet av att använda X-Wave 10.0 sulan i ett par 8.0. Tacksam för hjälp!

Tja har ett par X-wave 9.0 som jag bytt sulor i, jag bytte till ett par mjukare sulor. Samma som sitter i de Salomon pjäxorna som är transparent skall på, vad dom nu heter (coolare jibbpjäxor). De sulorna gör det lite skönare för knäna när man landar efter feta hopp. Prova såna de kan du kanske få eller köpa billigt på någon välsorterad skidbutik.

eller så går du och fixar ett par formpassade sulor på lämplig butik. (ie. alpingaraget el dyl.)

jag lovar dig. du kommer njuta ännu mer av åkningen då :)

Tror att du måste snacka med nån ÅF. År nog inte så vanligt att dom där är lagervara utan dom måste kanske beställa. En polare knäckte dom där "sulorna" i sina gamla SanMarco, och det gick tydligen inte att få tag på nya så han fick göra ett par nya i kork.

Testa att slå en signal till Alpingaraget i Sthlm (08-16 50 10), dom brukar ha allsköns bråte som ligger och skräpar, annars kan dom säkert säga vart du ska vända dig.

Förresten vad har du för storlek på skalet? Jag kanske har ett par som passar.

Tillbaka
Topp