Officiella GO PRO-tråden

Willlmutt

Ny medlem
Norresjo sa:
Willlmutt sa:
Kan man köpa hem en gopro hd från deras hemsida till Sverige utan problem? Tull och/eller moms? Verkar ju, om det går, bra mycket mer värt att handla direkt därifrån än från någon svensk site!:)
http://www.camflow.se/ svenskt
Jo, men bra mkt dyrare. Det undrade var om det går att handla direkt från gopros hemsida till Sverige och hur mycket som läggs på priset (moms/tull?).

Norresjo

Ny medlem
Willlmutt sa:
Norresjo sa:
Willlmutt sa:
Kan man köpa hem en gopro hd från deras hemsida till Sverige utan problem? Tull och/eller moms? Verkar ju, om det går, bra mycket mer värt att handla direkt därifrån än från någon svensk site!:)
http://www.camflow.se/ svenskt
Jo, men bra mkt dyrare. Det undrade var om det går att handla direkt från gopros hemsida till Sverige och hur mycket som läggs på priset (moms/tull?).
Jag kan lova dig att det blir billigare att köpa av han än att beställa från gopros hemsida + att han är billigaste stället i sverige jag vet och då har du en kontaktperson i sverige

aendrew

Ny medlem
Norresjo sa:
Willlmutt sa:
Norresjo sa:
Jag kan lova dig att det blir billigare att köpa av han än att beställa från gopros hemsida + att han är billigaste stället i sverige jag vet och då har du en kontaktperson i sverige
ebay är ett hett tips! betalade 2400 totalt för min motorsports gopro. inkl frakt och tull

aendrew

Ny medlem
HJÄLP!!! får bara in ljudet i sony vegas 6, även när jag gjort om filerna till .avi (som jag brukar använda tidigare när jag gjort film). Någon som vet vad som är fel ?

Vill helst slippa börja jobba med nya redigeringsrogram när gamla hederliga vegas alltid funkat bra tidigare.

Linkan90

Ny medlem
aendrew sa:
Norresjo sa:
Willlmutt sa:
ebay är ett hett tips! betalade 2400 totalt för min motorsports gopro. inkl frakt och tull
Gillar att ha garanti hos svensk markbutik om något krånglar =)

Senast ändrad:

Linkan90

Ny medlem
Blir för övrigt tokig på redigeringen... Jag filmade idag ett cross heat i 720p @ 60 fps... klippet är cirka 25 minuter långt. De tar ju hela natten att konvertera... sen blir de endå inte bra när man redigerar. Jag har endå en skaplig dator.. ingen som har ett snabbare & bättre konverterings program eller tips på hur man ska lösa detta? snart åker ett stycke go pro i väggen :p

OleK

Ny medlem
25min med Hd materiale tar LANG tid å rendre uansett om det er gopro eller noe annet du har filmet med. Det samme gjelder å konvertere det...Filmet du mens du selv kjørte eller som tilskuer? Sitter du langt fra vil kvaliteten synke da det ikker er noe zoom på kamera,har du hatt det på deg og kjørt selv bør kvaliteten bli bra om du ikke har konvertert i feil format...Det er det kameraet som er best på markedet om dagen og som alle store film og tv selskaper bruker så om du har gjort allt riktig bør kvaliteten holde...

BataZion

Ny medlem
Tjena nu på mina senaste gånger jag har använt min go pro camera så får jag ett horisontalt sträck på skärmen var 5 sec jag. Jag har testat att flippa mellan pal och filma lite och filma lite med ntcs men endå så får jag det där jävla sträcket där.
Går det här och fixa med några knapp tryck lr uppdatera den kanske lr vad som helst som kan fixa den?
Är min camra redan caput?

falkom

Ny medlem
Är det någon som vet ett program som MPEG Streamclip att koda om AVCHD (.mts) filer från en Canon HF200.
Vill koda om filerna med Apple Indermediate Codec för att sedan använda dessa i Final Cut.
Kan inte föra in mina gamla filer direkt i FC då mitt minneskort var felaktigt formaterat förut, men alla filer jag får nu kan jag föra in direkt efter att jag formaterat om minneskortet.
Men vill ju kunna använda en del av mina gamla videofiler.

Willlmutt

Ny medlem
Vad jag har sett på internet så verkar gopron lite bättre, främst bättre färger har jag reagerat på. GoPro är lite mer wide också, medan contouren är mindre wide. Beror lite på vad du vill ha.

BataZion

Ny medlem
BataZion sa:
Tjena nu på mina senaste gånger jag har använt min go pro camera så får jag ett horisontalt sträck på skärmen var 5 sec jag. Jag har testat att flippa mellan pal och filma lite och filma lite med ntcs men endå så får jag det där jävla sträcket där.
Går det här och fixa med några knapp tryck lr uppdatera den kanske lr vad som helst som kan fixa den?
Det va ingen som viste om man kunde fixa det problemet jag har med min go pro hd hearo?

OlaMelin

Ny medlem
BataZion sa:
Har du gjort uppdateringen jag postade på förgående sida? Hur länge har du haft problemet?

BataZion

Ny medlem
Nu när jag kollar på mina klipp ett efter ett ser jag att det här sträcket finns med i varje klipp som jag har filmat med go pro kameran.
Uppdateringen ska jag ha gjort men jag har aldrig testat att filma upp och ner. Måste jag deleta uppdateringen på kameran om jag ska instalera om det lr kan man bara uppdatera den lika dant igen över den?

Jag kom fram till att det där va en idiotisk fråga men jag lät den stå kvar för andras nöje haha. Jag deletade allt på minnes kortet och la dit filen igen. Nu har jag installerat den som på filmen och den här gången hade jag inget kvar på minnes kortet när jag la dit filen. Kanske va det som skummade förra gången. Vi får se hur det blir. Tack .

Senast ändrad:

felixsjostedt

Ny medlem
Jag bestämde mig att beställa min HD Hero från GoProcamera.com Jag återkommer när jag vet vad slutnotan hamna på men har jag räknat rätt så ska den ligga på 3100 kr.

Senast ändrad:

BataZion

Ny medlem
Det dära sträcket dyker fortfarande upp var femte secund typ. Jag va ute och filmade lite idag men nu när jag kollar på dom så dyker det sträcket upp endån. Kan det vara så att jag har ställt in cameran på nått fel läge även om jag har installerat om den? Lr ska jag skicka tillbaks den och kräva en ny?

Jerrre

Ny medlem
Det är ingen här som har erfarenhet av deras HD Hero 960?
Om inte, tror ni det är stor skillnad på den och HD Hero originalet, värt att köpa? :)

FritteT

Ny medlem
Jag har låtit tillverka ett superfint litet aluminiumfäste för GoPro HD eller den gamla.

Fästet är gjort för att skruvas fast fram på hjälmen men funkar precis lika bra på skidspetsen eller var som helst där man kommer åt att montera 2 m5 skruvar.

Jag har det på min fallskärmshjälm och det funkar superbra, kameran hamnar mycket tightare än med det självhäftande fästet man fick med.

Pris: 165:- + 22:- frakt.

Fler bilder finns på:
http://s122.photobucket.com/albums/o246/Frittet/GoPro mount/

Smokey65

Ny medlem
GoPro:n laddar ju via USB. Är det någon skillnad om GoPro:n är köpt i USA eller Sverige med tanke på USB-laddningen?
M a o kan man ladda en amerikansk GoPro i svensk USB-port?

Senast ändrad:

felix

Aktiv medlem
Smokey65 sa:
GoPro:n laddar ju via USB. Är det någon skillnad om GoPro:n är köpt i USA eller Sverige med tanke på USB-laddningen?
M a o kan man ladda en amerikansk GoPro i svensk USB-port?
Det är samma. Min är från USA.

keith

Medlem
Jag har precis köpt en GoPro HD Hero, och min fråga är nu om det är någon av er som vet vilken klass på minneskort det måste vara för att det ska funka. Kollade lite på GoPros hemsida men där ska de ha så grymt mycket för ett 32gb Sd-kort när det finns mycket billigare här t.ex.
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=605583
Skulle de kortet funka?
Ha de gött

Senast ändrad:
E

erik_axback

Guest
om man beställer en gopro från deras hemsida kommer den från U.S.A. då eller? det stod att det skulle kosta 70$ att skicka den till Sverige, tillkommer det några kostnader då?(typ tull eller något). och hur lång tid tar det innan den kommer till Sverige isåfall?(på ett ungefär alltså).

mvh erik

keith

Medlem
jerka195 sa:
om man beställer en gopro från deras hemsida kommer den från U.S.A. då eller? det stod att det skulle kosta 70$ att skicka den till Sverige, tillkommer det några kostnader då?(typ tull eller något). och hur lång tid tar det innan den kommer till Sverige isåfall?(på ett ungefär alltså).

mvh erik
Japp då kommer den från Usa. Har du otur så kan du få betala tull, men det är inte alltid de händer.

Ett tipps till alla som har GoPros, använd fan alltid säkerhetslina när ni kör med den i pudret. Jag droppade min för någon dag sedan när jag ramlade och fästet höll inte så den va omöjlig å hitta i snön.

Julander-ATSP

Ny medlem
Funkar slowmotion "grejen" på gopro helmet hero? Jag såg något klipp när de gjorde slwm på en sk8åkare och de blev sjuukt. Suddig fråga men blir det bra slowm på alla modeller? Jag är inte så hype på bild per sek, siffror osv.. :rolleyes:

täänkjuu

Julander-ATSP

Ny medlem
keith sa:
jerka195 sa:

mvh erik
Japp då kommer den från Usa. Har du otur så kan du få betala tull, men det är inte alltid de händer.

Ett tipps till alla som har GoPros, använd fan alltid säkerhetslina när ni kör med den i pudret. Jag droppade min för någon dag sedan när jag ramlade och fästet höll inte så den va omöjlig å hitta i snön.
aajjjj fan va surt!

keith

Medlem
Julander-ATSP sa:
Funkar slowmotion "grejen" på gopro helmet hero? Jag såg något klipp när de gjorde slwm på en sk8åkare och de blev sjuukt. Suddig fråga men blir det bra slowm på alla modeller? Jag är inte så hype på bild per sek, siffror osv.. :rolleyes:

täänkjuu
På baksidan av din GoPro står det hur många Fps den filmar i beroende på vilken inställning du har. Du kan välja 60 Fps i 720p. Då ska det bli riktigt bra slowmo. Men det finns tydligen någon viss uträkning på vad som blir bästa slowmo, men de har jag sj inte riktigt listat ut :p. Någon annan kanske vet.

felix

Aktiv medlem
Ska iväg och köpa ett minneskort till min idag, spelar det någon roll vad för SDHC-kort det är? Såg att det fanns någon "ultra" som var lite dyrare men det är väl inte nödvändigt? Tror inte jag har det på mitt nuvarande minneskort...

Var det här jag tänkte på, billigt och bra: http://www.elgiganten.se/product/foto-video/minneskort/SAN4GBSD/sandisk-sdhc-4-gb-20-rabatt-vid-kamerakop

PS. ANVÄND SÄKERHETSLINA!!!
Så slipper ni tappa dom som många tyvärr verkar göra... dessutom om man använder den till bil/mc som jag är det inte så kul att få den sönderknosad mot asfalten.

Senast ändrad:

Tomtefar

Ny medlem
keith sa:
Jag har precis köpt en GoPro HD Hero, och min fråga är nu om det är någon av er som vet vilken klass på minneskort det måste vara för att det ska funka. Kollade lite på GoPros hemsida men där ska de ha så grymt mycket för ett 32gb Sd-kort när det finns mycket billigare här t.ex.
Skulle de kortet funka?
Ha de gött
På första sidan står det 11min/GB, då kan du enkelt räkna ut hur många MB/s som krävs. Det borde ge ett hyffsat bra värde att gå efter.

felix

Aktiv medlem
Tomtefar sa:
keith sa:
Skulle de kortet funka?
Ha de gött
På första sidan står det 11min/GB, då kan du enkelt räkna ut hur många MB/s som krävs. Det borde ge ett hyffsat bra värde att gå efter.
Det var ju inte vad han frågade, man kan ju fast filma med 500mb om man vill... vad som krävs är ju upp till var och en. Jag har hittils använt ett 1gb minneskort och det funkar helt okej även om man får tömma rätt ofta.

sebhahn

Ny medlem
En fråga.
Om man vill hålla i Gopro'n i handen , ska man ha nåt mini-stativ då eller hur ska man göra??

Senast ändrad:

Tomtefar

Ny medlem
felix sa:
Tomtefar sa:
keith sa:
Skulle de kortet funka?
Ha de gött
Det var ju inte vad han frågade, man kan ju fast filma med 500mb om man vill... vad som krävs är ju upp till var och en. Jag har hittils använt ett 1gb minneskort och det funkar helt okej även om man får tömma rätt ofta.
Det var precis det han frågade efter: vilken hastighet (MB/s) kortet måste klara av. Mig veterligen är det det enda relevanta som skiljer mellan de olika klasserna på SD-korten.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp