Officiella Oslo-tråden!

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
Officiella Oslo-tråden!
Jibberisch sa:
Hur är det med heroinet? Sist jag var i Oslo var det mycket heroinister på gator och torg. Otäckt som fan, speciellt efter att ha sett "Sagan om ringen".
Det är fortsatt mycket heroinister (även på västsidan) som hänger och dräller lite här och var, gärna ut med carl-johan, men de är ganska lugna och fridsamma. De sitter mest bakom sin kartongbit som vädjar om en peng och halvsover.

Officiella Oslo-tråden!
Jarle sa:
Jibberisch sa:
Hur är det med heroinet? Sist jag var i Oslo var det mycket heroinister på gator och torg. Otäckt som fan, speciellt efter att ha sett "Sagan om ringen".
Det är fortsatt mycket heroinister (även på västsidan) som hänger och dräller lite här och var, gärna ut med carl-johan, men de är ganska lugna och fridsamma. De sitter mest bakom sin kartongbit som vädjar om en peng och halvsover.
Tro fan att dom är lugna och fridsamma. :) Men skönt då har jag det kvar iaf. "Heroinister i Oslo! Ja det finns bara heroinister i Oslooo!"

Officiella Oslo-tråden!
PNyberg sa:
NicoleHelm sa:
PNyberg sa:
Lördag 11 september: Chaoz Productions (ställe ej klart)
Update: Det ska vara på Ballroom....

Vilka kommer?
jag , lätt! såg trailern, inte okej att retas så inför säsongen med all powpow.. men snaaart är man på plats!!! :))

vilken tid nyberg vet du det?
vet inte...står bara "more info to come"
förresten...du va o sökte jobb på peak för ett tag sen va? :P
haha jaaa stämmer braa ja. e d dig jag prata med som va butikschef eller? :P

Officiella Oslo-tråden!
NicoleHelm sa:
PNyberg sa:
NicoleHelm sa:
jag , lätt! såg trailern, inte okej att retas så inför säsongen med all powpow.. men snaaart är man på plats!!! :))

vilken tid nyberg vet du det?
vet inte...står bara "more info to come"
förresten...du va o sökte jobb på peak för ett tag sen va? :P
haha jaaa stämmer braa ja. e d dig jag prata med som va butikschef eller? :P
Du pratade nog lite med mig men butikschef är jag inte. :P

Officiella Oslo-tråden!
JMagic sa:
De söker just nu folk till Tryvann och Varingskollen. Läs mer på:
http://www.finn.no/finn/job/fulltime/object?finnkode=24030123

Säkert ett trevligt extraknäck.

->
Jag pungar ut 3100 för mitt rum på bogstadveien, Majorstuen, där jag delar lägenhet med 4 vänner i en stor 130kvm lägenhet. Att Oslo skulle vara slitet och fullt av heroinister? Sure, om du rör dig i de områdena. Oslo är ju mer eller mindre uppdelat som Berlin var för drygt 30 år sedan, med Oslo Vest som är hur fräsht och fint som helst (Frogner, Vika, Bygdöy, Majorstuen och de fräshare villaförorterna) medan Oslo Öst som står för lite slitnare invandrartäta områdena (Grönland, Töyen och miljonprojekten ut mot Stovner/Vestli). En härlig mix! Men är man endast här för att spara ihop snabba pengar så finns det förmodligen mycket bättre alternativ, men vill du successivt samla in pengar på sparkontot samtidigt som du lever ett jävligt roligt liv med mycket fest, skidfilmspremiärer, nära till bra(!) skidåkning och en skön storstads(nåja!)puls, så är Oslo ett helt perfekt val. Jag har bott här från och till i snart 3 år och har inga planer på att sticka härifrån heller.
Jaa joo...väst är väl fint men finns många bra ställen som ligger precis öst om akersälven som är minst lika fräscha och fina som väst (Sagene, Torshov, Grunerlökka med flera). Men som sagt...vill man bo billigt så är det en idé att INTE bo centralt.

Officiella Oslo-tråden!
fan vad alla whinar om att det är dyrt, det är en sjukt skön stad att bo och leva i.
jag bor sjukt centralt, betalar även för det med.
men fan vad soft och kul det är. Slipper tex åka bil/buss/tåg till jobbet. slipper ta taxi till och från festen.

Officiella Oslo-tråden!
ekdahl sa:
fan vad alla whinar om att det är dyrt, det är en sjukt skön stad att bo och leva i.
jag bor sjukt centralt, betalar även för det med.
men fan vad soft och kul det är. Slipper tex åka bil/buss/tåg till jobbet. slipper ta taxi till och från festen.
Många fördelar finns i att bo centralt om man ska festa lite i denna "by" :)
Vart har du ditt "crib" då?

Officiella Oslo-tråden!
bor på Frogner! jobbar på Ica maxi!
kan säga så mycket som att flytta inte ihop med några roliga människor om du vill spara pengar! vi bor 6 st svinsköna killar tillsammans! helt hopplöst om man vill spara pengar! bränner ju allt på alkohol och diverse berusningsmedel!
men vi har fan så kul! livet är en fest, var med om de folk och fä!

Officiella Oslo-tråden!
LURKEN1823 sa:
Fuckyeah.närbörjarallafilmvisningaR?
nej,jagharingenspace:)
Står i tidigare inlägg i den här tråeden..

Hammpus sa:
bor på Frogner! jobbar på Ica maxi!
kan säga så mycket som att flytta inte ihop med några roliga människor om du vill spara pengar! vi bor 6 st svinsköna killar tillsammans! helt hopplöst om man vill spara pengar! bränner ju allt på alkohol och diverse berusningsmedel!
men vi har fan så kul! livet är en fest, var med om de folk och fä!
Hehe...vet vad du menar. Finns mkt kul att göra i den här "byn".
Frogner är fint. Bodde förr på Niels Juels gate och det var verkligen inget dåligt ställe att bo på kan jag lova :)

Officiella Oslo-tråden!
bor på tollbugata nu men får en ny lägenhet imorgon med några hombres, då blir det Møllergata.
blir nog ett riktigt skönt och röjjigt kollektiv

Officiella Oslo-tråden!
ekdahl sa:
bor på tollbugata nu men får en ny lägenhet imorgon med några hombres, då blir det Møllergata.
blir nog ett riktigt skönt och röjjigt kollektiv
på tal om röjigt kan jag lägga till att vi har 2 rökmaskiner, discolampa med 8 färger och sist men inte minst det obobligatoriska stroboskopet!

:)

Officiella Oslo-tråden!
bor på grunerlökka. det är där det händer. synd att ni missa inflyttningsfest förra helgen. alla var ju välkomna.!

nån som ska på NATT&DAG s realisfest idag. kommer bli gryyymt tror jag... förövrigt en gratis tiding som har sköna artiklar. me musik och artister.

Officiella Oslo-tråden!
NicoleHelm sa:
bor på grunerlökka. det är där det händer. synd att ni missa inflyttningsfest förra helgen. alla var ju välkomna.!

nån som ska på NATT&DAG s realisfest idag. kommer bli gryyymt tror jag... förövrigt en gratis tiding som har sköna artiklar. me musik och artister.
musik i en tidning känns lamt!

fyfan va drag de va på o'learys ikväll alla svenskar :)

Officiella Oslo-tråden!
Hammpus sa:
NicoleHelm sa:

om det är någon som vill ha fri entre till Olearys imorrn så är det bara att komma förbi Peak (snacka lite skit med mig är obligatoriskt förståss)..har 4 st fribiljetter (gratis inträde....hur dyrt det nu än är?) för ngn att claima..

Officiella Oslo-tråden!
PNyberg sa:
Hammpus sa:
NicoleHelm sa:

om det är någon som vill ha fri entre till Olearys imorrn så är det bara att komma förbi Peak (snacka lite skit med mig är obligatoriskt förståss)..har 4 st fribiljetter (gratis inträde....hur dyrt det nu än är?) för ngn att claima..
meeeh lägg av! jag säger att ni missa nåt iaf. Gratis bar från kl 20 sen va de bara upp en våning och röjja på emil&samuel.. 4 olika. en sprit bar, en öl, en proseco en cosmo coh en till så fem. OCH man kunde ta gratis snus huuur mkt man ville. så ja lamnt va de inte. chiill me 70tals disco musk.''

sååå något missa ni iaf ;) sånt händer inte var dag!

Officiella Oslo-tråden!
PREMIERE: DUCKSJEN
Hva: Brettsport - Snowboard
Hvor: Sentrum Scene
Når: kl 21:00

Hva: Skisport - Jibbing
Hvor: TBA
Når: kl 22:00
Nettside: Klikk her
Verdenspremiere på Field Productions sitt nyeste prosjekt, "Side By Side". Det vil bli to visninger. En for de under 18år, og en for de over 18 år senere på kvelden. Mer info kommer fortløpende.

Officiella Oslo-tråden!
PNyberg sa:
Når: kl 21:00

Når: kl 22:00
Verdenspremiere på Field Productions sitt nyeste prosjekt, "Side By Side". Det vil bli to visninger. En for de under 18år, og en for de over 18 år senere på kvelden. Mer info kommer fortløpende.
men vilket datum????

Officiella Oslo-tråden!
NicoleHelm sa:
PNyberg sa:
Når: kl 21:00 29.10.2010

Når: kl 22:00 25.09.2010
men vilket datum????
oops :P

även..Alt om Chaoz-premieren
Her er alt du trenger å vite om filmen som åpner premierehøsten, inkludert en premierepromofilm du ikke vil gå glipp av.

Chaoz Production åpner filmhøsten lørdag 11. september med deres film «All In» på Ballroom i Oslo! Det vil bli to visninger av filmen. En med fri aldersgrense, og en for de over 18 år. Billetter selges på Ballroom fra klokken 18.00 og utover kvelden.

Officiella Oslo-tråden!
Faan Per :)
Jag har en känsla av att den här hösten redan NU ser ut att bli mer späckad än förra.... jag som inte skulle dricka så mkt öl i höst och fokusera på träningen och knät istället... host host...

Vi måste se till att styra upp den här "förfesten" med allt freeridefolk som vi snackat om också :)

//Jag blir alltid lagom full på skidfilmspremiärer?

Officiella Oslo-tråden!
JeyBee sa:
Jag har en känsla av att den här hösten redan NU ser ut att bli mer späckad än förra.... jag som inte skulle dricka så mkt öl i höst och fokusera på träningen och knät istället... host host...

Vi måste se till att styra upp den här "förfesten" med allt freeridefolk som vi snackat om också :)

http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=146419642908&ref=ts

jepp. Världens bästa fabookgrupp :)

Ja det lär la bli fullt schema som förra året me thinks :)

Officiella Oslo-tråden!
PNyberg sa:
JeyBee sa:

Konstigt att inte fler är med i denna underbara facebookgrupp! :D

Tror du även att det är Halloweenhelgen som står för årets Göteborgsdubbel?

Officiella Oslo-tråden!
JeyBee sa:
PNyberg sa:
JeyBee sa:

Konstigt att inte fler är med i denna underbara facebookgrupp! :D

Tror du även att det är Halloweenhelgen som står för årets Göteborgsdubbel?
Man kan alltid hoppas! :D

Officiella Oslo-tråden!
Hallo?
Oslo folk? e de häääär ni gömmer er?!!!

Nyinflyttad Oslo bo, ska hänga här och spara norska kronor innan puderjakt i alperna börjar.
Var händer allt?

Senast ändrad:
Officiella Oslo-tråden!
lillianm sa:
Hallo?

Nyinflyttad Oslo bo, ska hänga här och spara norska kronor innan puderjakt i alperna börjar.
Var händer allt?
Bara att läsa vidare i tråden...på lördag så är det fest på Ballroom! Chaoz Productions nya rulle (jibbers....men ändå) ! :D

Förresten. Är det någon som vet var downhill(longboard)tävlingen är i helgen? Grefsenkollen eller Tryvann?

Officiella Oslo-tråden!
PNyberg sa:
lillianm sa:
Hallo?

Var händer allt?
Bara att läsa vidare i tråden...på lördag så är det fest på Ballroom! Chaoz Productions nya rulle (jibbers....men ändå) ! :D

Förresten. Är det någon som vet var downhill(longboard)tävlingen är i helgen? Grefsenkollen eller Tryvann?
Några långa brädor vet jag inte mycket om men utförstävlingen har du ju redan svarat på... Ballrom, vem tar sig snabbast till botten i årets första upplaga av att vara lagom nykter på en skidfilmspremiär?

Jag har faktiskt hört att en viss PNyberg har legat i hårdträning och redan smygtränat på vissa taxi-moment bl.a. Ledningen evaluerar för närvarande om detta ska klassas som fusk och eventuell bestraffning kommer bestå av 5-6 Fernet innan utgång.

Det ryktas också om att ett par norrmän med yviga skägg har befunnit sig på hemlig ort och bedrivit någon form av höghöjdsträning, vad exakt de har fått ut av detta är ännu okänt då det är en helt ny taktik.

JeyBee påstår sig varit med om en operation och efterföljande rehab, säkra källor säger sig dock sett henne flitigt besöka tysklandsfärjan med skåpbil i storleken över det normala. Polisen har också lämnat rapporter på liknande fordon som körs av en maskerad blondin, kraftigt vinglandes över vägen.

Det som gör årets upplaga lite extra spännande är att det har tillkommit några rookies som eventuellt kan överaska.

Vi ses i helgen :)

Officiella Oslo-tråden!
asså, läste om någon longboard tävling som skulle vart 28 aug, men som blev inställd? e de den som blir i helgen?
Såå¨i helgen som var va tydligen en tävling, med polis vakt å grejjer. någon som va där?
tyrann tror ja närmare bestämt, va med på longboard.nu..

Klart vi ses i helgen :)

Min flytta-till-oslo,-jobba-träna-sova-lifestyle sprack efter tre dagar..

Senast ändrad:
Officiella Oslo-tråden!
lillianm sa:
asså, läste om någon longboard tävling som skulle vart 28 aug, men som blev inställd? e de den som blir i helgen?
Såå¨i helgen som var va tydligen en tävling, med polis vakt å grejjer. någon som va där?
tyrann tror ja närmare bestämt, va med på longboard.nu..

Klart vi ses i helgen :)

Min flytta-till-oslo,-jobba-träna-sova-lifestyle sprack efter tre dagar..
okej...så då är det grefsenkollen i helgen då??

Officiella Oslo-tråden!
PEPP för lördag eller vadå... ledig på söndag. kan ju inte bli bättre. e d nån gemensam förfest nu tillhelgen för freeride folk i oslo? grymt om nån e villig att styra upp :)

Officiella Oslo-tråden!
NicoleHelm sa:
PEPP för lördag eller vadå... ledig på söndag. kan ju inte bli bättre. e d nån gemensam förfest nu tillhelgen för freeride folk i oslo? grymt om nån e villig att styra upp :)
Det hade vart kul. Vem vill ägna söndagen åt att städa? :)

Jag bor utanför byn så jag slipper undan :P

Officiella Oslo-tråden!
Jarle sa:
NicoleHelm sa:

Hört att unge herr Paldanius är sjukt sugen på att städa ;P

Officiella Oslo-tråden!
Fann sa:
Jag och min kompis ska till oslo imorgon, men vi har ingenstans att sova.. någon som vill låna ut sitt golv?
inte för att vara sån, men jag och mina polare tar gärna in tjejer om dem bara ska stanna en natt!

Officiella Oslo-tråden!
Jarle sa:
NicoleHelm sa:

Jag har en tjej som är febersjuk så mitt crib går oxå bort.

Tillbaka
Topp