Officiella Oslo-tråden!

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
Officiella Oslo-tråden!
någon som vet en butik som säljer dakine helipro här i oslo?

Officiella Oslo-tråden!
Ingen som har en sängplats till övers en bit utanför? Gärna i riktning mot Lilleström eller kanske Jessheim.

Officiella Oslo-tråden!
PNyberg sa:
ekdahl sa:
någon som kör något uppe på tryvann eller är det bara trötta lagersvensker som jobbar 24/7?
Jag och RasmusEkman har vart där...dyraste 340nok på ett bra tag!
ja ta betalt kan dom, men måste endå säga att dom fått upp en kul och varieerande park på så kort tid.
får hoppas att dom lyckas få upp ett stort hopp bara.

bättre att köpa säsongskort med, har redan tjänat in mitt

Officiella Oslo-tråden!
Då va man klar i Oslo för denna hösten. Buss påväg hem, sen till käraste MAyrhofen som tydligen har fått en fetare park ön förra året! woop woop! hejdåååå ses i sommar.

Officiella Oslo-tråden!
NicoleHelm sa:
Då va man klar i Oslo för denna hösten. Buss påväg hem, sen till käraste MAyrhofen som tydligen har fått en fetare park ön förra året! woop woop! hejdåååå ses i sommar.
flyttade också ifrån Oslo idag!

Officiella Oslo-tråden!
Någon i Oslo som har tänkt att åka till Sälen över nyår? Jag hade tänkt att dra dit torsdakväll till sönda men tränger lift...

Officiella Oslo-tråden!
Hallå!

Någon som varit i både varingskollen och tryvann och kan rekommendera någon av dem? Eller vilken av dem har bäst åkning att erbjuda? :)

Officiella Oslo-tråden!
caalle sa:
Hallå!

Någon som varit i både varingskollen och tryvann och kan rekommendera någon av dem? Eller vilken av dem har bäst åkning att erbjuda? :)
varingskollen har snabbare lift samt större hopp, tryvann är mer en enda stor organiserad röra med hopp och rails.
släplift i varings, sittlift i tryvann.

sen har vi cubaparken med, där det finns rails och boxar.

Officiella Oslo-tråden!
ekdahl sa:
varingskollen har snabbare lift samt större hopp, tryvann är mer en enda stor organiserad röra med hopp och rails.

Okej, vad jag har förstått så ska parken i varingskollen vara riktigt bra! Är inte jättebra på att jibba så tryvann kanske är lite mer nybörjarvänlig, eller?

Och om man bortser från parkerna, vilken anläggning har flest backar o bäst åkning då? Ser ut som tryvann har fler på pistkartan tycker jag...

cubaparken kollade jag faktiskt in häromdagen, inge folk då (kan vart för att det var på nyår? :P) och såg lite fattigt ut på snö, men annars såg de ju riktigt sjysst ut!

Tack för svaret btw!

Officiella Oslo-tråden!
caalle sa:
ekdahl sa:

Okej, vad jag har förstått så ska parken i varingskollen vara riktigt bra! Är inte jättebra på att jibba så tryvann kanske är lite mer nybörjarvänlig, eller?

Och om man bortser från parkerna, vilken anläggning har flest backar o bäst åkning då? Ser ut som tryvann har fler på pistkartan tycker jag...

cubaparken kollade jag faktiskt in häromdagen, inge folk då (kan vart för att det var på nyår? :P) och såg lite fattigt ut på snö, men annars såg de ju riktigt sjysst ut!

Tack för svaret btw!
Jag var i varingskollen idag, och måste säga att det tog nästan hela min livstid att få komma fram till liften. Sjukt mycket folk.. kanske för att jag var där på en söndag.
Tycker nog om tryvann mer, gött med sittlift!

Officiella Oslo-tråden!
Fann sa:
Jag var i varingskollen idag, och måste säga att det tog nästan hela min livstid att få komma fram till liften. Sjukt mycket folk.. kanske för att jag var där på en söndag.
Mmh, sittlift är ju skönt... Men tryvanns park är helt okej i alla fall eller? Tänkte ta någon av anläggningarna nu i veckan, blir nog tryvann först.

Kom att tänka på en grej till! Finns de nån stuga eller skåp eller nåt som man kan ställa skor i eller är de lika bra att köra bootsen på t-banan dit? :P

Senast ändrad:
Officiella Oslo-tråden!
caalle sa:
Fann sa:
Mmh, sittlift är ju skönt... Men tryvanns park är helt okej i alla fall eller? Tänkte ta någon av anläggningarna nu i veckan, blir nog tryvann först.

Kom att tänka på en grej till! Finns de nån stuga eller skåp eller nåt som man kan ställa skor i eller är de lika bra att köra bootsen på t-banan dit? :P
Finns skåp på tryvann som kostar 50nok før en dag..eller så ær du ghetto och bara lægger de ngnstans ;)

Officiella Oslo-tråden!
PNyberg sa:
caalle sa:
Fann sa:

Finns skåp på tryvann som kostar 50nok før en dag..eller så ær du ghetto och bara lægger de ngnstans ;)
Sjysst! Men de finns en stuga där man kan slänga in de eller menar du typ "gömma-bakom-ett-träd-ghetto"? :P

Officiella Oslo-tråden!
caalle sa:
PNyberg sa:
caalle sa:

Sjysst! Men de finns en stuga där man kan slänga in de eller menar du typ "gömma-bakom-ett-träd-ghetto"? :P
asså jag brukar slänga in grejerna där man kan hyra skidor, för ja e ghetto!

Officiella Oslo-tråden!
PNyberg sa:
caalle sa:
Fann sa:
asså jag brukar slänga in grejerna där man kan hyra skidor, för ja e ghetto!
Ballt! Är inte så ghetto nämligen, men får la hoppas de går bra ändå!

tack för alla tips o svar!
Du kan ju göra á la vest-kant och hyra ett skåp ;)
Bærumsfolk och killar som går i uggs hyr skåp, har lagt väskan i shidshoppen varje gång jag varit uppe och inte haft några problem. Är inte allt för mycket tattare där.

Officiella Oslo-tråden!
Officiella Oslo-tråden!
PNyberg sa:
ekdahl sa:
Fann sa:
pff

ingen som vet något körbart handrail runt om byn?
Finns ett fint ett som ær uppe vid sagene. Tar man 20 bussen och går av på arendalsgata så kan man inte missa det. minns inte om det ær dubbel eller trippel kinkat dock. Slutar med att man afterbangar sig ut i gatan...men vafan :P Fint ær det!
google street<3 http://maps.google.se/maps?q=Arenda...5,0.010568&z=17&panoid=olf2cR7OK1VoedStI4pBxQ

Officiella Oslo-tråden!
Snart dags för Bogstadveiens marknadsdag, och jag ville göra er varse om arr Råå Sport kommer att köra fet rea på massa massa kläder och annat götta!
Ni finner de på Parkveien 19!

I övrigt så är det som vanligt med marknadsdagen. Massa bra deals to be made! :)

Officiella Oslo-tråden!
Tänkte kolla Råå Sport efter Dynafitgrejer till nästa säsong, men frågan är om det inte blir billigare på nätet i tyskland osv?

Officiella Oslo-tråden!
PNyberg sa:
Snart dags för Bogstadveiens marknadsdag, och jag ville göra er varse om arr Råå Sport kommer att köra fet rea på massa massa kläder och annat götta!
Ni finner de på Parkveien 19!

I övrigt så är det som vanligt med marknadsdagen. Massa bra deals to be made! :)
När är snart då per?

Officiella Oslo-tråden!
Jag och min gode vän behöver nånstans att slagga i den norska huvudstaden! Spelar ingen roll vart det är så länge det är tak över huvudet! Allt från ett par dagar till något mer permanent! Behöver du dela hyran två snubbar på 21 respektive 22 år så hör av dig! Har du några tips om någon annan som behöver det så hör av dig. Några andra tips? Hör av dig! Aktuellt från 9onde maj eller när som helst, vi är inte speciellt kräsna som jag tidigare sa utan drar bara ner för att jobba och tjäna pengar!

Officiella Oslo-tråden!
Nu börjar det bli lite akut! Har du en soffa till övers för en skaplig peng under ett par dagar så är det två svenska snubbar som gärna slaggar på den medans vi styr upp vår situation i norges huvudstad! Vi kommer ner på måndag den 9 maj och behöver alltså nånstans att sova ett par dagar! Hör av gärna av dig här, i min gästbok på freeride eller skicka ett mail!

Tillbaka
Topp