Öl Öl Öl

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
Öl Öl Öl
felix sa:
tjena tjena

Vad dricker ni för öl?
Jag har ju själv inte börjat, men tänkte att det är bra att vara ute i god tid.
Hört att Kung ska vara prisvärt, men även att importerad kan vara bra. Hur får man tag i importerat, typ fad-öl eller vad det heter? Några kompisar sa att man ska kontakta tyska lastbilschaffisar, men har även en stor hamn här då jag bor nära SSAB så kanske man kunde kolla med inkommande fartyg också?

Villken öl får man mest % alkohol för pengarna? Är det huvudsaken, eller kanske smak är viktigare?

Isbitar i öl, är det okey eller räcker det med en väl kyld bärs?
Vill ni diskutera annan alkohol än öl får ni starta en ny tråd.
Har du blivit nå klokare inför öl premiären?

Öl Öl Öl
Bellman 6.0
carlsberg export
lapin 5.2/ 7.0
pripps Pure
dansk fadöl
Anderssons

alla dessa mycket bra öl enligt min mening,

öl att skippa är :
Kung, slotts, danish gold. smakar skit allihopa

miller och corona är allt för blaskiga tycker jag

Öl Öl Öl
johanjohanjohan sa:
akta er så inte FRA snappar upp tråden och ni alla blir anklagade för terrorism, för det är väll terrorism att tipsa minderåriga om alkohol som antagligen kommer leda till att x antal pensionärer får sig en smälljävel och några busskurer blir nerklottrade.. :p
Först ett år kvar innan den införs duuuh
Har redan Tipsat försvaret, SÄPO och Regeringen om Felix.. Dom vet redan.......

Öl Öl Öl
jävlar vilken retardtråd, men jag gillar att du tar tag i din nyfikenhet

Kom på att jag kan hjälpa dig lite, Kung tycker jag är helt ok och smakar inte alls skit som alla säger. Falcon kan du dock hoppa över.

Urquell, eller hur det stavas, är riktigt fin fast är kanske svår att få tag på utanför systemet. Tuborg är också kanon.
Annars bland dom vanliga funkar ju carlsberg helt klart.

Lycka till

Senast ändrad:
Öl Öl Öl
Spendrups 5,9.
Mariestads sommarbrygd.
Svensk Starköl.

Isbitar i öl skall man inte ha.

För övrigt kan man i princip dricka vilken öl som helst om den är tillräckligt kall, kyla gällande öl är av mkt större vikt än folk tror när det kommer till smaken.

Vanlig smuggelöl brukar vara Slots, Slots Guld, Royal, Danish Gold, Carlsberg export, Norrlands Guld export, Spendrups 5,0 eller 5,9 med mera.

För nybörjare är ofta ljustast bäst, undvik mörkare öl & Slots.

Senast ändrad:
Öl Öl Öl
Jag kan minnas att pappa köpte en rysk öl en gång (tror att det var rysk iaf) och det smakade nästan som vodka sa han. Jag tror att ölen hette Raijderajran eller nått sånt.

Ser jag den så ska jag försöka köpa den.

Öl med vodkasmak... gott!?

Senast ändrad:
Öl Öl Öl
Ikväll var jag och skateade, eller nyss hemkommen faktiskt.
Jag körde verkligen skiten ur mig själv, och svetten rann. Det var typ värmerekord här vars jag bor också. Och ni anar inte hur gott det hade varit med en kall bärs när man var klar!!!

Eller, än så länge föreställer jag ju mig bara hur det hade varit men jag kan tänka mig att det hade varit toppen vid ett sånt tillfälle!?

Av det jag läst verkar det som att "smaken är som baken" så att säga. Att köpa hem någon flaska av varje kanske inte är en så dum idé, kan jag sitta hemma någon kväll och sippra i mig lite av varje, klistra guldstjärnor på dom jag tycker om och anteckna så man kommer ihåg vad som passar mig bäst.

Tack för alla tips, snart är det dags!

Öl Öl Öl
ja skulle för första gången i hela mitt liv smaka öl, alkoholfri såklart, kom stolt in på konsum å frågade en tant som jobba där om man fick köpa alkoholfri öl eftersom man får ju köpa alkoholfri cider men ja var inte säker å ja ville inte skämma ut mig i kassan eftersom de var fullt med folk där, hon sa " nej man får inte köpa alkoholfri öl om man inte är 18". vafan är de för påhitt? ja blev ledsen å köpte en cola å levde vidare, 2 år kvar tills man får smaka hur öl smakar, spännande!

Öl Öl Öl
Filleee sa:
ja skulle för första gången i hela mitt liv smaka öl, alkoholfri såklart, kom stolt in på konsum å frågade en tant som jobba där om man fick köpa alkoholfri öl eftersom man får ju köpa alkoholfri cider men ja var inte säker å ja ville inte skämma ut mig i kassan eftersom de var fullt med folk där, hon sa " nej man får inte köpa alkoholfri öl om man inte är 18". vafan är de för påhitt? ja blev ledsen å köpte en cola å levde vidare, 2 år kvar tills man får smaka hur öl smakar, spännande!
Fick inte ens köpa Alkoholfri Cider på Kvantum förra sommarn haha.
- Leg?
- eeh va?
- Ja du måste visa leg för den här..
- Eeeh? Står ju alkoholfri på den?
- Du måste endå visa leg.

Jag gick därifrån utan 3kr,s cider :( (vilket även var anledningen till att jag TÄNKTE köpa den)

Öl Öl Öl
felix sa:
Ikväll var jag och skateade, eller nyss hemkommen faktiskt.
Jag körde verkligen skiten ur mig själv, och svetten rann. Det var typ värmerekord här vars jag bor också. Och ni anar inte hur gott det hade varit med en kall bärs när man var klar!!!

Eller, än så länge föreställer jag ju mig bara hur det hade varit men jag kan tänka mig att det hade varit toppen vid ett sånt tillfälle!?

Av det jag läst verkar det som att "smaken är som baken" så att säga. Att köpa hem någon flaska av varje kanske inte är en så dum idé, kan jag sitta hemma någon kväll och sippra i mig lite av varje, klistra guldstjärnor på dom jag tycker om och anteckna så man kommer ihåg vad som passar mig bäst.

Tack för alla tips, snart är det dags!
Om du försöker vara rolig = fail
Om du är seriös = nästan ännu mer fail

Öl Öl Öl
en grekisköl som heter mythos är sjukt god bästa jag har druckit..
men av det man kan köpa i sverige så är lapin kulta på glas flaska en klar vinnare...
hyffsat billig för att vara i glasflaska 12,30 kr/st för enn 33cl 7,0 %
men annars av budget ölen så är det sofiero som gäller....
10 kr burken!!

Öl Öl Öl
Filleee sa:
Jag har hört att det är för att folket omkring inte ska kunna reagera på att t ex en 10åring går och köper öl även om den är alkoholfri. Jävligt konstig regel men så är det.

Öl Öl Öl
En riktigt kall corona med en lime bit i och massa homies bra musik och brudar :)
det kan inte bli bättre :)

och sen dom som tyckte det va udda att han int har drucke än (vet oj om han har det) så knäckte jag mina första öl för 3-4 månader sen..aja

Öl Öl Öl
jaa corona är gott, men va fan jävligt töntigt att fråga sån här skit tycker jag. specielt på freeride som inte alls har någont med öl att göra :S

Öl Öl Öl
stoffe_H sa:
Joel_bitar sa:
phillepille sa:
men va fan jävligt töntigt att fråga sån här skit tycker jag. specielt på freeride som inte alls har någont med öl att göra :S
LoL, det enda drycken som dom riktiga skidåkarna dricker är just ÖL.
LoL, det enda drycken som dom riktiga skidåkarna dricker är just Coca Cola?
LoL, det enda drycken som dom riktiga skidåkarna dricker är just redbull, jägerbull powerking

Öl Öl Öl
Victors sa:
öl har mycket med skidåkning att göra, för vad är det som händer varje eftermiddag kl4? afterski såklart!
Det är ju bara de mesiga söderlänningarna som sladdar sönder pisten och har för bra självförtroende som går på afterski och tycker det är respekt. De riktiga skidåkarna hinner inte med sånt skit. De sitter ju i bilen till nästa skidort ju :>

Öl Öl Öl
J-rockner sa:
Victors sa:
öl har mycket med skidåkning att göra, för vad är det som händer varje eftermiddag kl4? afterski såklart!
Det är ju bara de mesiga söderlänningarna som sladdar sönder pisten och har för bra självförtroende som går på afterski och tycker det är respekt. De riktiga skidåkarna hinner inte med sånt skit. De sitter ju i bilen till nästa skidort ju :>
haha, brudarna är ju på afterskin så varför är inte ni där? ;)

Öl Öl Öl
Precis som dom flesta skriver så är det bara att prova sig fram. Själv är det enbart mörk öl och färsk öl som gäller.

Öl Öl Öl
Här i finland brukar vi dricka mycket öl. Och det bästa är att man får köpa det ni kallar starköl dirket från matbutiken när man är myndig(18) sug på den, ni i svergie måste palla iväg till systembolaget föratt få riktig stuff, folköl räknas nämligen inte som riktig öl

frövrigt är väl alla mexikanska som t.ex. corona de bästa bärsen, men det absolut bästa av det bästa är Red stripe straight outta' Jamaica

Öl Öl Öl
Lite olika öl man kan köpa på systemet
KUNG: vidrig
sofiero: billig men inte så god
norrlands guld: billig och passar bra till den som gillar mycket beska.
dansk fadöl: billig och hyffsat god
corona: riktigt god öl om man lägger i en lime vilket man ska göra.
miller: riktigt god öl, ska inte vara för kall för då känner man inte den goda knäck smaken
harboe: billig och god öl, tkr jag e den bästa ölen om man vill bli packad.
guiness: riktigt god öl med lite annorlunda smak
stockholm: god öl med lagomt mkt beska, humle och sötma. ganska billig oxå

import öl

Slotts: INTE DRICKBART, billigt som satan kostar 2 kr för en 33cl men helt vidrig öl
Kalskrone: Om du åker till tyskland för å köpa öl så köp denna, helt galet billig och riktigt god! kostar 4,50 kr för en 50cl flaska.
fast det är nog inget som tar högklassiga tjeckiska ölsorter som tex Baron Trenck och Gambrinus.

Men underskatta inte 3,5or heller, går bra å bli riktigt packad på 3,5or om du gillar å pissa mkt =) då ska du köpa "Perlenbacher" på lidl, 50cl glasflaska för ibland 5 kr flaskan! Helt klart den godaste 3,5an som finns på marknaden tkr jag

Tillbaka
Topp