Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jontew91 sa:Kan dela bild på hur ett par såg ut efter ett lite för högt drop, när jag sitter vid datorn nästa gång. Detta var i backcountryn och sluta med ett 800 fallhöjdsmeter långt åk på en skida i 30 cm lössnö och sedan en timmes tur tillbaka till systemet med bara topshetet från bindningen och bakåt på ena foten. Det var tider det.![]()

Såhär två månader i fjällen senare måste jag nog säga att jag vill göra en liten ändring. Till den åkning som jag i dagsläget sysslar med (en del toppturande och allmän åkning med dragning till offpist i svenska fjällen) skulle valet bli Voodoo i 182 med beast 14 och pjäxor är ju som sagt svårt att uttrycka sig om men jag klarar mig utan det hårdaste så något hyfsat lätt.Alfakrull sa:För mig lär det bli:
Hendryx Voodoo eller Purple Haze av årets modell i 172
Bindningar får nog bli beast 14 eller kingpin
och pjäxor vet man ju aldrig om de passar på foten men kanske dynafit vulcan TF
blergh. laggen är fortfarande utspridda på diverse platser i södra Stockholm. x_xVattendroppe sa:@Heddious Jag tror Seth är hård helt enkelt. Also: Var är den utlovade bilden på din quiver?![]()
Har dina "otroligt mångsidiga" slalomcarvers något namn?Kottla sa:Ett par slalomcarver m 12 meter radie som är något mjukare än en slalomracecarver. Otroligt mångsidiga. Otroligt roliga från blå till svart, från stenhårt till uppkört. Helt enkelt bäst, roligast och mångsidigast - om jag måste välja bara en skida.
Tagga upp nu ... utspridda på diverse platser i södra Alperna ... låter mycket bättre, eller möjligtvis "södra Europa" eller i alla fall "södra Fjällen". Du är antagligen den enda ( eller ska det vara ende) här på FR som verkligen håller dig till sanningen, eller tror du verkligen att LG har en lägenhet i nämnda alport och kastar sig ut för håriga branter med racebindningar skruvade i botten? ;-)Heddious sa:blergh. laggen är fortfarande utspridda på diverse platser i södra Stockholm. x_xVattendroppe sa:@Heddious Jag tror Seth är hård helt enkelt. Also: Var är den utlovade bilden på din quiver?![]()
Inte helt ovanligt att proffsen åker stelt. Smyglyssnade på ett samtal mellan två Åre profiler i linbanan i Åre i slutet av förra säsongen, där den ena dissade skiten (kan man säga så, försöker låta yngre än vad jag egentligen är) ur pjäxor med hike funktion. Framförallt pjäxmärket han själv var sponsrad av....Ang. en skida så har det varit min verklighet senaste tre säsongerna: Elan Boomerang med marker jester. Funkar till allt!Heddious sa:Eh.. fan. Klurigt det här.
Spontant svar blir väl det jag kör på som "göra-allt-setup" nu, dvs Armada TST 183 med Guardian 13 och mina tofflor till pjux (Fulltilt Soulsister med lite väl trötta innerskor), men om jag visste säkert att jag bara skulle köra liftnära skulle jag plocka av Guardian och slänga på en Griffon istället eftersom de är lättare, och visste jag att jag skulle tura mer än några minuter här och där skulle jag skaffa nya pjäxor för det är rätt oskönt att gå i Fulltiltsen.
På tal om det – en viss Seth Morrison verkar ju huda runt i Cham allt mer nuförtiden, men håller såvitt jag vet fast vid Fulltilts – nån som vet om han kör andra pjux när han turar eller om Fulltilt har någon gåpjäxa på gång eller om Seth är hardcore och uthärdar stelheten? :D
(Inte en techinsert eller ett gåläge så långt ögat kunde se i Fulltiltmontern på ISPO iaf..)
Oh, ja. Mina heter Fischer RX Fire. 165 långa, radie 12m, http://www.skiclub.co.uk/skiclub/membersonly/skitests/ski.aspx/2007/Fischer-RX-Fire#.VNxbp2iG9W0.Mountain_Man sa:Har dina "otroligt mångsidiga" slalomcarvers något namn?Kottla sa:Ett par slalomcarver m 12 meter radie som är något mjukare än en slalomracecarver. Otroligt mångsidiga. Otroligt roliga från blå till svart, från stenhårt till uppkört. Helt enkelt bäst, roligast och mångsidigast - om jag måste välja bara en skida.
/MM
OkejMountain_Man sa:@Kottla
I kategorin "otroligt mångsidiga" om man mest håller sig i pisten är däremot ..., ja ni vet ... Völkl RTM 84! Testa ett par och känn vad en modern avancerad pistskida kan prestera!![]()
Tack, MM. Det är jag helt säker på :-DMountain_Man sa:@Kottla
Hehe ... svar på tal! ;-) Jag hoppas du får roligt i Åre!
/MM