Paradiski

• Trådstartare Trådstartare Arvid89
  • Start datum Start datum
A

Arvid89

Guest
Paradiski
Är det någon som säsongat i området "Paradiski" (La Plagne och Les Arcs)? Hur är området? Offpisten? Är det några som ska säsonga där i vinter eller?

Paradiski
det är riktigt fett, var i les arcs för två år sedan, har några av mina bästa åk någonsin där. rätt schyst park oxå, liten men välshapad.

Paradiski
ahh låter inte så dumt :) säsongade du där eller? hur vart det med säsongare där? är det några svenskar eller bara engelsmän?

blir det val thorens i vinter eller?

Paradiski
Har inte varit så mkt i Les Arcs men en del i La Plagne.
Ruggigt bra ställe för barnfamiljer..... och offpistdyrkare.
Har bott i Plagne Centre, Plagne Bellecote och Les Coches, och tycker Les Coches var klart bäst. Mysigast by, och ett hyfsat skoj uteliv.
Skidåkningen då... hmmm, man behöver egentligen bara säga Bellecote Face Nord, så pissar dem flesta på sig i sugtex-brallorna. Det finns brant, jevligt brant och löjligt brant.
Men det är ändå så mycket mer än så, du har tex syd- och nordvästsidorna på Bellecote, massor att göra på Roche De Mio, Friolin och en massa annat skoj.
Är det skitväder ska du till skogen ovanför Les Coches eller köra St Jaques ett par varv. Riktigt fin skog ovanför Plagne Bellectoe också fast väldigt kort.
Jag rekommenderar att köpa boken "Les Cles de Paradiski", och sen är det bara att börja beta av dem. Kolla också; https://www.freeride.se/member/extra.php?tip=12924

Edit: Les Arcs har vi svängt lite i också men inte så mycket som sagt, men nordsidan på Aiguille Rouge är ju legendarisk så visst finns det att göra där med!

Enjoy!

/D

Senast ändrad:
Paradiski
Jag var bara där nån vecka, det är tyvärr inte alls mkt svenskar där, dom flesta säsongare jag träffa var engelsmän iaf. Ja precis val t denna vinter.

Paradiski
ahh okej! det kan ju vara lite roligt med lite svenskar iaf :P får väll kolla runt lite mer!
tack så mycket för hjälpen!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp