ParkpremiärCAMP i Storklinten!

ST90

Medlem
Den 27-28 december kommer det att hållas ett slags camp i Storklinten. Åkning under dagarna lördag och söndag, skidfilm, afterski, soft boende, middag och annat smått och gott står på schemat. Exakta priser och vad det gäller finns på: http://www.storklinten.se/parkprem.php .

Enligt skicamp kommer det antagligen till fler aktiviteter/förutsättningar ifall det är folk som anmäler sig så se till att göra det, lär bli skoj! Dessutom är priserna rejält rabatterade.

Det hålls i samband med att parkgrejerna börjar komma upp. Hopp och rails är utlovat. Mer info om detta kommer inom kort (storlek på hopp, vilka sorters rails. etc etc).

jaha låter sweet, men hur kommer parken att vara då, blir de samma som förra året med hoppen eller blir det ändring

har gjort en kalkyl för alla som PÅ RIKTIGT vill ha rejält rabbaterade priser!!!!

detta är om du bokar själv!!

Skipass 2 dagar = 240 :-
Boende i Urberslängan = 200kr/2 sängar = 100 :- skalle
Totalt: 340 :-

Detta är om du bokar camp!!
Skipass 2 dagar ingår
Boende i Urberslängan ingår
Totalt: 500 :-

DU SPARAR 160kr :D

kort sagt betalar man 160kr för middag med film... och resturangen är väl öppet som vanligt så vill du verkligen se filmen är det bara att du går dit och beställer dig en egen hamburgare och skrattar dig glad över att alla andra betalar 160kr för sitt käk men du bara en kanske 50-60 kronor!

glad att kunna hjälpa till :D

Tor

Senast ändrad:
och ni med säsongskort kommer undan med 100kr för boendet, och typ 60 kronor för käk = 160 istället för 220!!!

mer cash åt folket

ps, bokar ni fyrbädds delar ni 300 på fyra skallar det blir 75 :- styck + resturangkäket = tot: 135 stålisar istället för 220.

Tor

För att undvika alla oklarheter om priser etcredovisar jag öppet hur rabatten är lagd för parkpremiären.

Boende - billigaste boendet enligt prislista natten lö-sö är 590/4 (del i 4-bäddsrum) = 147,50. För parkpremiären tar vi 120 kr för sängen, oavsett om det blir i ett delat rum eller i ett eget.

Skipass (ungdom) lö och sö kostar 240kr enligt prislistan. För parkpremiären tar vi 180 kr.

Middagen pröjsar man 100kr för. Detta är ordinarie pris på "Urbergaren" som är en schysstare burgare än det typiska "skrovet". Dessutom är restaurangen reserverad endast för parkpremiären när maten serveras.

Summan blir 400kr.

En grej vi inte hade spikat ursprungligen men som vi nu när bokningarna har ramlat in bestämt är att vi dessutom kommer att köra liftarna i centrumområdet (parken) ett senare kvällspass på lördagen.

SKI-FIX sa:
och ni med säsongskort kommer undan med 100kr för boendet, och typ 60 kronor för käk = 160 istället för 220!!!

mer cash åt folket

ps, bokar ni fyrbädds delar ni 300 på fyra skallar det blir 75 :- styck + resturangkäket = tot: 135 stålisar istället för 220.

Tor

Öööhm nu när jag tänkar på det. Vad ska man ha med?
Skidgrejer, lite cash om man vill och godis. Men annat än det?
Sovgrejer osv tänkte jag på

Hogizz sa:
Öööhm nu när jag tänkar på det. Vad ska man ha med?
Skidgrejer, lite cash om man vill och godis. Men annat än det?
Sovgrejer osv tänkte jag på
Medtag sängkläder och handduk. Det som ingår i matväg är middag på lördag. Vill du äta lunch och frukost så får du fixa det på egen hand. I Urbergslängan finns ett komplett kök med kyl, frys, micro och vad man nu kan behöva. Här kan ni utan problem fixa egen frukost. Lunch kan ni såklart också fixa själva, eller så kan ni handla i restaurangen.

Idag körde vi ihop ett hopp i backen så att dom som var där fick nåt att börja åka i. Nu jobbar vi framåt för att få till schyssta grejer till parkpremiären!

Det har bokats mer och mer de sista dagarna och nu i skrivande stund har vi 25 bokade. Det finns 28 bäddplatser så det ser ut att bli fullt. Någon som vet med sig att man tänkt komma men inte bokat ännu - kan vara läge att skicka det där mailet nu!

Nu är alla 28 platser bokade! Vi har 6 skellefteåbor, 2 från piteå, 7 från Luleå och resterande 13 från Boden. Utöver dessa kommer säkert många bodenåkare att vara på plats i backen dessa dagar.

När det gäller själva parken måste vi meddela att vi haft dålig tur med temperaturerna för snötillverkning.

Vi har hyggligt med snö att jobba med för att sätta rails i övre delen av backen och vi har "ok" med snö för ett ordentligt hopp i nedre delen. I söndags hade hoppet ca 11 meter från kicken till landningen. Landningen var inte så bred som man vill ha den - snön räckte helt enkelt inte. Som det är idag kan vi få till några rails och ett hopp, men det lever inte riktigt upp till hur vi vill att det ska vara.

På den positiva sidan så räknar vi med att hinna få fram ett helt nytt rail till parkpremiären. En c-rail med lite rainbow-stuk gjord som en t-box (ursäkta bristande jibb-lingo). En annan positiv grej är att vi kör liftarna ett sent kvällspass (ca 20-22) i och med att så många bokat!

I bästa fall kan snökanonerna gå juldagen och annandagen vilket skulle göra stor skillnad. Hur det blir vet vi inte förrän då.

Jag tror att alla får den bästa uppfattningen om läget om bodenåkarna som varit på plats de senaste dagarna kan lämna lite rapporter här i forumet. Vi har öppet på juldagen och annandagen också och kan få färska kommentarer då. Jag lovar också att komma med mer information på både juldagen och annandagen.

Vi vill vara öppna med hur läget är så att ingen ska behöva känna sig blåst. Skulle man bestämma sig för att inte komma (oavsett anledning) vill vi gärna få ett mail om det.

Får man ett bekräftelse mail efter man har skickat in anmälan? för skickade in igår men har inte fått något svar, eller betyder det att alla platser var slut?

Av: ellet Online | Idag 19:43 Citera

Får man ett bekräftelse mail efter man har skickat in anmälan? för skickade in igår men har inte fått något svar, eller betyder det att alla platser var slut?

samma fråga har jag :P

ni som inte fått något svarsmail - skicka mail igen med samma avsändaradress så ska jag se om jag kan hitta er

det är inte så enkelt att hitta er via era freeride-alias ;)

AYttling sa:
Av: ellet Online | Idag 19:43 Citera

samma fråga har jag :P

Tillbaka
Topp