Pentax K100D hjälp!

• Trådstartare Trådstartare T_E
  • Start datum Start datum

T_E

Ny medlem
Pentax K100D hjälp!
Nu har jag lyckats slarva bort instruktionsboken till den *arg*

Tänkte knäppa svart/vita foton i vintras, men hittade aldrig någon inställning för det. Hur jag än letar fram och tillbaka så finner jag inget som skulle kunna vara BW.
Det bör väl ska finnas eller? Finns ju mindre avancerade kameror som har det, så tycker denna borde ha BW.

Så är det någon som har en aning om vart jag kan hitta den inställningen så skulle jag vara väldigt tacksam för svar! =)

Senast ändrad:
Pentax K100D hjälp!
Japp, jag hittade den efter ett tag. Tack ändå!

Men hittar fortfarande inget om BW.

Jag har hört någon annan som har samma kamera som mig, som lyckats få till BW.... Hmm, får väl ta coh ringa till dom kanske =)

Pentax K100D hjälp!
antonostlund sa:
svart/vit är bättre om man fixar efteråt då man har mer kontroll över hur resultatet kommer att bli.
Jo, det kanske det är =) Men skulle iaf vara kul och hitta inställningen så man får kolla hur bilderna blir.
Hmm haft kameran i 1½ år, och vet kappt vad hälften av alla funktioner är på kameran =) tycker inte om att läsa manualer =)

Senast ändrad:
Pentax K100D hjälp!
du kan ändra först efter bilden är tagen det står på sidan 76 i instruktionsboken hur man gör...

Pentax K100D hjälp!
Ja, hmm märkte det när jag gick igenom manualen. Det stod mycket nyttig där, haha. Man kanske ska börja läsa manualerna till grejorna man köper.....

Men tack för all hjälp, då var det löst!

Pentax K100D hjälp!
T_E sa:
Ja, hmm märkte det när jag gick igenom manualen. Det stod mycket nyttig där, haha. Man kanske ska börja läsa manualerna till grejorna man köper.....

Men tack för all hjälp, då var det löst!
Beror på vilket kön du har, män läser aldrig manualer!

Tillbaka
Topp