Pigga pistskidor
Tjenare Freeride!
Har åkt på hyrskidor sedan barnsben. Det har varit praktiskt att inte äga skidor, men nu har jag fått nog.
Jag är trött på:
* när kompisarna är i backen, och jag hyr skidor
* jag lämnar tillbaka skidorna, när kompisarna åker skidor
* jag får alltid för mjuka himla nybörjarskidor som man måste gå och byta efter första timmen
* att uthyrningen tar extra betalt så fort man vill ha skidor som inte beter sig som plankor.
* att punga upp om och om igen..
Kan ni hjälpa mig att hitta ett par bra skidor för mig?
* 85- 90 % i pisten
* 80 kg, 180 cm lång
* trycker på hårt och kör ganska fort
Jag söker pigga och glada hårda skidor med kort svängradie. Skidor som kämpar emot lite när man trycker på. Trots att jag hyrt skidor har jag nog ändå snittat 15 skiddagar per år senaste 15 åren (be mig inte räkna på den affären).
Jag tänker att jag kan köpa skidor och bindning på nätet och sedan åka och prova ut lämpliga pjäxor i butik för att få något som sitter bra.
Ge mig alla tips ni någonsin kan! :D
Har åkt på hyrskidor sedan barnsben. Det har varit praktiskt att inte äga skidor, men nu har jag fått nog.
Jag är trött på:
* när kompisarna är i backen, och jag hyr skidor
* jag lämnar tillbaka skidorna, när kompisarna åker skidor
* jag får alltid för mjuka himla nybörjarskidor som man måste gå och byta efter första timmen
* att uthyrningen tar extra betalt så fort man vill ha skidor som inte beter sig som plankor.
* att punga upp om och om igen..
Kan ni hjälpa mig att hitta ett par bra skidor för mig?
* 85- 90 % i pisten
* 80 kg, 180 cm lång
* trycker på hårt och kör ganska fort
Jag söker pigga och glada hårda skidor med kort svängradie. Skidor som kämpar emot lite när man trycker på. Trots att jag hyrt skidor har jag nog ändå snittat 15 skiddagar per år senaste 15 åren (be mig inte räkna på den affären).
Jag tänker att jag kan köpa skidor och bindning på nätet och sedan åka och prova ut lämpliga pjäxor i butik för att få något som sitter bra.
Ge mig alla tips ni någonsin kan! :D