Pipe Handskar

Dreven

Ny medlem
Pipe Handskar
Snabb fråga som kanske ställts tidigare, någon som vet hur ett par pipe handskar håller sig i lite kyligare väder? Runt 10 minusgrader och hur vattentäta de brukar vara? Har inte stått ett skit om det på sidorna jag kollat.

Förstår att det varierar från handske till handske men tänkte i överlag. De är oftast betydligt snyggare än en tjock handske så om det går att köra såna utan att de blir genomblöta av att man buttrar lite så vore det fett. Annars får man väl köra på en ful hestra handske eller nått annat dyrt "skit".

Pipe Handskar
Jag har bara testat Oakleys heritage pipeglove och den håller kyla sjukt dåligt och drar åt sig vatten, dom funkar svinbra vid slask/ vårshred men blir blöta!

Pipe Handskar
Är ju egentligen varma vattentäta handskar jag är ute efter så blir inga pipehandskar just nu. Får bli hestra Army Leather Heli Sk tror jag.

Pipe Handskar
Dreven sa:
Är ju egentligen varma vattentäta handskar jag är ute efter så blir inga pipehandskar just nu. Får bli hestra Army Leather Heli Sk tror jag.
Bra plan! Dock är det skönt att ha ett par pipe handskar att byta med när det blir för varmt för army leather. Jag kör combon army + armada någon pipe modell, och eftersom pipen inte tar någon plats i väskan så är den jävligt skön att ha med sig

Pipe Handskar
Får se hur det blir, har ju ett gäng gamla handskar så kör väl de som backup när Hestra handskarna blir för varma. Till att börja med iaf.

Pipe Handskar
AugustAhlnas sa:
Varför har man tunna handskar när man kör pipe?
Gissar på att det är för att ett åk är relativt kort och de flesta pipe handskar har lite mer grepp i handflatan för att lättare kunna sätta grabsen.

Själv kör jag på bygghandskar, 60-80kr och fungerar lika bra http://www.gardinpersson.se/produkter/produkt/6768/handske_335_montage_getnarv_fodrad

Frågan i sig är ju jäkligt diffus då pipe handskar i sig inte är varma, men jag kan åka i -10 med pipehandskar medans jag har polare som kör på hestra henke pro tumvantar när det är 0 gradigt och ändå fryser ;)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp