Placera bindning på twin tip - hur åker ni?

sjokeckset

Ny medlem
Ska alldeles straxt lägga min order på sport-conrad men blev osäker på minplacering av bindningen. Alternativen jag inte kunde bestämma mig mellan var Marker Schizo (+3) och Freesyle (+6). Min känsla sade mig direkt att jag skulle köra på Freestyle (+6) men jag blev osäker. Jag ska köpa ett par Völkl Wall 10/11 och ett par Salomon STH 14 Driver. Jag vill använda dem för att åka park, hoppa men även emellanåt kunna dra en repa eller två i pisten, nog för att jag även i den kommer leta efter möjligheter att hoppa och snurra.

Bör jag placera dem Freestyle (+6) eller ska jag köra Marker Schizo (+3)? Hur placerar ni era bindningar och hur åker ni?

Mittmontering, sitter mittmitt på skidan jag har nu.
Åker i stortsett bara park men som dig så åker jag även utanför parken.

Enda gången jag känner att Mittmontering blir jobbigt är i puder, men det är sånt man får räkna med. En smal midja och mittmontering är ingen höjdare i offpisten. Det funkar och är fortfarande stört roligt men man får kämpa för att hålla upp skidorna.

Schysst bindning du skaffar dig, helnöjd med mina!

Valen för bindningsplacering låter helt galet. Marker schizo är en bindning och du säger att du ska ha ett par Salomon STH 14. Dessutom är Völkl Wall en symmetrisk skida och bör bara monteras i mitten. (rekommenderade linjen)

Mittmontera helt klart, du kan fortfarande elda på som fan i pisten med ett par mittmonterade.

Jo, vill ju ha mittmontering men vilket utav valen är det? Det står ju inte beskrivet vart den kommer placeras. Bara hur mkt de plussar.. :(

Skriv ett mail till dom och fråga hur det är dom tänker

Du kan ju skriva en kommentar i kommentarsfältet att du vill ha dom mittmonterade, inga problem ... :)

Marker Schizo (+3) är avsedd för just Marker Schizo (bindningen alltså).
Eftersom Wall är symmetrisk gör den sig bäst om du har bindningen monterad mitt på skidan, vilket i det här fallet är Freestyle (+6).

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp