prisjämförelse-funktion?

Grilljanne

Aktiv medlem
prisjämförelse-funktion?
vet inte om någon har tänkt på detta förut, men:
borde man inte införa någon typ av "prisjämförelse-funktion", typ som prisjakt.se på freeride? där skulle man kunna söka på olika skidmodeller och sedan få upp vilka butiker / webbutiker som säljer skidan och till vilket pris.
detta kanske inte skulle gynna ALLA butiker (de dyra), men det skulle i alla fall gynna oss skidåkare och de billiga butikerna, som i sin tur på sikt förhoppningsvis skulle konkurrera ut de dyra och tvinga dessa att också sänka sina priser. perfekt!..... eller?

negativa/positiva åsikter?
fördelar/nackdelar?
vad tror/tycker ni?

Senast ändrad:
prisjämförelse-funktion?
Skulle vara mycket bra.

Dock kan det ju bli problem när det ofta handlar om paket, skidor och bindningar?

Och att mindre butiken kanske inte har möjlighet att uppdatera sina priser på en hemsida hela tiden.

Gällande webbutiker så lär man ta med info kring frakt (som iofs finns på ex. prisjakt).

Men helt klart en vettig idé, tänkte samma sak när jag såg en "bästa pris på..."-tråd.

Edit: Även bra om man vill veta vilka ställen som har det man är ute efter i sitt sortiment.

Senast ändrad:
prisjämförelse-funktion?
fler åsikter? om fler tycker det verkar som en bra idé så kanske det är något att framföra till johan så småningom?

prisjämförelse-funktion?
jageintbitter sa:
för att det skulle vara bra om det fanns en sådan tjänst på freeride som är en SKIDSIDA, till skillnad från prisjakt som inte känns som en så jätteinsatt sida när det gäller skidor.
prisjakt är bra på att jämföra många andra saker (elektronik m.m.) men när det gäller skidor så tycker jag att det brister rätt mycket. satt och sökte på lite skidor och fick upp högst tre butiker som säljer skidan (enligt prisjakt) när jag vet att det åtminstonde finns tre onlinebutiker TILL som säljer skidan + en hel del andra markbutiker. sammanfattningsvis tycker jag alltså att denna funktion borde utvecklas en hel del om man jämför med den på prisjakt, både när det gäller antalet butiker och antalet skidmodeller. + att den borde läggas upp här på freeride där den passar betydligt bättre och kommer användas betydligt mer och vara till större nytta.

prisjämförelse-funktion?
låter smart men vem är det som ska lägga in alla butiker ?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp