Problem med benen på snurrar

Jo, när jag försöker på snurrar som 540 å 360 etc.. så har jag en tendens att "ramla i luften" jag känner mej osäker och skjuter därför ut med det första benet ner mot marken för att komma ner snabbt, och eftersom det andra hänger kvar i luften tappar jag balansen helt.. jag vet inte, jag försöker graba och hålla ihop benen stenhårt, men det kommer igen ganska ofta. detta händer speciellt när jag ska prova större hopp och liknande. det är skit jobbigt att jag alltid tappar balansnen å landar med det ena benet före det andra, och ibland tappar balansen å ramlar !vad ska jag göra ?

tänk itne så mycket på att slänga iväg med benet! börja i små hopp och bli säker på rotationen! sen kan du börja öva i större när du inte ramlar..efter att du kan detta så kan du lägga på en fin grab o viola du har en perfekt 360!

Jag har haft liknande problem, jag landade alltid med det ena benet före det andra när jag hade roterat. men de berodde på upphoppet, jag typ sköt ifrån på ett konstigt sätt när jag skulle rotera, men jag ställde mig på marken utan skidor och hoppa runt 360 och landade även då med ett ben före det andra, så då stog jag och hoppa en stund tills jag kom på vad jag gjorde för fel.

Har polare med samma problem och har haft det själv. Brukar hända i 540s för mina polare. Det handlar bara om att våga och bestäma sig för att klara det.Lycka till!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp