problem med lösa flowbindningar

jonas_r

Ny medlem
har ett par flowbindningar, har inte riktigt koll på vilken modell det är. Har problem med att skruvarna som håller fast plattorna lossnar hela tiden. Har nån nått bra förslag på hur man kan åtgärda detta? Har fått tipset att limma fast, men de känns sådär för de blir de ju sådär lagom lätt att ändra position på bindningen.

mvh Jonas

Skruvar lossnar alltid förr eller senare på snowboard så. Du ska inte limma fast dom utan loctite:a fast dom. Då sitter dom men du kan fortfarande lossa dom och ändra vinkel tex. Men då måste du loctite fast dom igen.

//H

alla gängor som utsätts för påfrestningar och vibrationer brukar lossa utan locktite, så åk till närmaste mack/clasolson och köp dig en tub gänglåsningsvätska så ska du se att de kommer bli bra!

Hade samma problem med min bräda förra året, att två skruvhål var helt döda så att säga.. men en jag kände i skidbutik "limmade" fast dem ("Ill just put some glue in it") o de funkade finfint, både att de satt kvar o att skruva upp/skruva i igen.. kanske var sån loctite iofs..

Hade också detta problem för några år sen på mina flow, tyckte dom var allmänt rackiga bindningar, men man satt som gipsat när det väl funkade.. jag tröttnade och bytte tillbaka till burton..

men locktite är nog det bästa tipset, sitter som satan..
ca-24206.jpg

oskar-e sa:
släng skiten säger jag, flow suger i allmänhet enligt min erfarenhet.
Även om flow, även i min mening, inte är de bäst bindingarna så känns det ju inte smart att slänga bindningarna, inte dem de e fel på ju! Är ju gängorna i brädan som är halvtaskiga..

Senast ändrad:
Hade problem med mina Flow-bindningar på den tiden när jag åkte snowboard också.
Var inte ovanligt att dom släppte helt från brädan hur hårt man än hade skruvat åt dom jävlarna.

Senast ändrad:
Loctite har en pryl som gör att du aldrig får loss skruver ur gängorna igen... fråga efter den =)
måste typ bryta sönder brädan före skruvarna lossnar.. då försvinner ditt problem,, skapar kanske en del nya samtidigt så sett :P

Snödjup

Tillbaka
Topp