rail modell

S_Geust

Ny medlem
rail modell
tja
jag undrar vad är bästa modellen på rails t.ex. två pvc rör, ett pvc rör, flatrail av en eller 2 pvc, metall rail eller vad ska jag ta?
Tack för SERIÖSA svar!

rail modell
har du ett pvc rör så blir det som ett cannon rail eller vad man kallar dom och kör man två så blir det mer som en box. Kör du med två pvc rör blir det såklart dyrare om du vill ha det lika långt. Men det beror ju på vad du vill ha/vill träna på.

rail modell
snow_flake sa:
Kör du med två pvc rör blir det såklart dyrare om du vill ha det lika långt.
Om man inte gör som jag gjorde alltså... jag sågade isär det på längden, så det blev dubbelt så brett, men lika långt... :) Sen höjde jag upp det med en hemmagjord ställning av gamla studsmatte-ben och lite brädbitar och så...
Blev faktiskt sjukt stadigt! :)

rail modell
Allt beror ju på din ekonomi och vad du föredrar för rails/boxar!

Gillar du rör så är ju metallrör hållbarare men bra mycket dyrare än pvcrör.

Med tanke på att du frågar här så tror jag inte du har någon som kan svetsa i närheten så jag skulle säga att du kör på pvc rör då det kräver minst skills att få bra!

Ett annat tips är att söka lite på freeride eller läsa andra trådar, det står i reglerna att du ska göra innan du skapar en tråd så skulle ju varit nice om du ställde frågan i den tråden som är döpt "Rör" som ligger 2 under din tråd, men nu kan du ju iaf kolla i den...
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=82284

Kolla från 2min typ, kan dom bygga sådant där gratis så kan du nog fixa till det hyffsat billigt! :D

Senast ändrad:
rail modell
KIKOvonJibber sa:
snow_flake sa:
Kör du med två pvc rör blir det såklart dyrare om du vill ha det lika långt.
Om man inte gör som jag gjorde alltså... jag sågade isär det på längden, så det blev dubbelt så brett, men lika långt... :) Sen höjde jag upp det med en hemmagjord ställning av gamla studsmatte-ben och lite brädbitar och så...
Blev faktiskt sjukt stadigt! :)
Fast då kan man ju sätta halvorna efter varann om man vill också. Och då måste man fortfarande köpa dubbelt så många rör om man vill ha två i bredd.:)

Tillbaka
Topp