raila på stålskena?

• Trådstartare Trådstartare Allemaaan
  • Start datum Start datum
A

Allemaaan

Guest
raila på stålskena?
nån som vet om det går bra och raila på en sån här:

ImageVaultHandler.aspx

jag menar ju självklart att man vänder på den än hur den ligger på bilden ovan och sedan har en träplanka emellan så att den håller plus att man bygger en ställning, vore perfekt eftersom det kostar bara 26,50kr/metern på beijer... alltså för 5m lång så blir det 132,50kr här e lite mer fakta:

http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=4347

Senast ändrad:
raila på stålskena?
det går nog om du vänder på den (altså inte som på bilden). du kan ju bygga ett ställ på den och raila.

den blir nog nice

raila på stålskena?
mackan930 sa:
det går nog om du vänder på den (altså inte som på bilden). du kan ju bygga ett ställ på den och raila.

den blir nog nice
okej tackar mm det skulle ju kunna bli fett najs om man orkade bygga en bra! eftersom det då blir 132,50kr för en 5 m lång....

Senast ändrad:
raila på stålskena?
Då får snickarprofeten komma med lite kloka ord och eftersom detdär är en plåtregel (45x95) så tror jag att den blir för mjuk för att raila på. skidorna kommer hugga fast eftersom stålkanterna är av ett hårdare material än plåten, men har du slöa stålkanter skulle det kunna funka.

raila på stålskena?
Wilmsson sa:
Då får snickarprofeten komma med lite kloka ord och eftersom detdär är en plåtregel (45x95) så tror jag att den blir för mjuk för att raila på. skidorna kommer hugga fast eftersom stålkanterna är av ett hårdare material än plåten, men har du slöa stålkanter skulle det kunna funka.
heh ah okej tack

raila på stålskena?
Wilmsson sa:
Tompa visar vägen.

raila på stålskena?
Jobbar på en brädgård och måste säga att en stålskena är nog förmjuk o det kommer bli små gropar i den lr jack... Spelar ingen roll att man förstärker den med trä i för kanterna är förhöjda någon mm. men det kan vara olika från olika leveratörer, vet inte vad beijer har för någon leverantör, så jag låter det vara osagt... men det finns förstärkta stålreglar som jag inte tror i så mycket dyrare o dom funkar med all säkerhet till att raila på!!
Lycka till

Senast ändrad:
raila på stålskena?
Quiksilver85 sa:
Jobbar på en brädgård och måste säga att en stålskena är nog förmjuk o det kommer bli små gropar i den lr jack... Spelar ingen roll att man förstärker den med trä i för kanterna är förhöjda någon mm. men det kan vara olika från olika leveratörer, vet inte vad beijer har för någon leverantör, så jag låter det vara osagt... men det finns förstärkta stålreglar som jag inte tror i så mycket dyrare o dom funkar med all säkerhet till att raila på!!
Lycka till
okej, tack som fan...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp