rätt längd!

jossssan

Ny medlem
rätt längd!
Tjaba!

Är en lätt förvirrad tjej som en gång för alla vill veta vilket längd på bräda som vore lämplig för mig nu inför vinterns inköp. Jag e rätt lång, 178, men rätt lätt, väger 63 kilo. Jag åker bra och snabbt i pist och offpist, hoppar inte. Nu åker jag på 151 cm, känns bra men kanske för kort??? Lite shaky när det går fort, men det kanske beror på ngt annat än längden? Vill nog ha längre men det kanske blir för tung att manövrera för mig, eller??? Vore sjukt glad om jag kunde få hjälp! Tack på föhand, fred kärlek och förståelse.

rätt längd!
personligen så tycker jag det e lättare att åka på en kortare bräda, det får man ju känna efter själv. men om det är lite shaky som du säger så kan det bero på att den e lite för kort. men har du inga problem med den längden som du har så ser jag ingen anledning tll att byta längd för att det kanske inte anses vara bra!!! jag e 1.63 cm lång och åker på en 1.45, utmärkt bra!!!

rätt längd!
Jag är kortare än dig men åker på en längre bärda, dock väger jag nästa 20 kilo mer :)
Skulle vilja påstå att det är din vikt samt brädans uppbyggnad som bestämmer mer än din kontra brädans längd.
Det hetaste tipset är att gå in till en välsorterad snowboarsbutik och be om hjälp. Lägg fram frågan precis som här så lär du få specifika tips.

rätt längd!
Nu vet jag inte hur gammal och välåkt din bräda är, men det kan ju vara som så att den helt enkelt är för sliten och blivit mjuk. Du kanske skulle ta att gå upp 3-4cm på längden och köpa en styvare bräda, eftersom du inte hoppar och sånt så tror jag du får ut mer av en styvare bräda än en mjuk dito. Lycka till och ha en nice vinter// Marcus

rätt längd!
Längden på brädan ska väl nog vara mellan hakan och näsan. Annars så är ju längden en smak sak.
Styvheten däremot e lite viktigare. jag gick nyligen ner på styvheten och ökade längden på brädan. Vips så
gick det mycket bättre =)

Tillbaka
Topp