Ride Timeless VS Extrem Enlight (tack för svaren)

Skye

Ny medlem
Tjena,

Någon som provat dessa modeller, längd 161 samma årsmodeller. Vad har ni för omdöme. Står i valet och kvalet, lutar mot Enlight men Timeless har ju grymmt snyggare design. Mina behov: Freeride, hastighet, stabilitet, skärande svängar. Hänger aldrig i parken.

Har åkt på enlight bräder i fyra år har varit jäkligt nöjd med dom.
Stabila som tusan även i högre farter och funkar väldigt bra offpist..

Har egentligen inget negativt att säga om den.
Den enda bräda jag testat som känns mer lovande är Burton Vapor, men det blir ju ett lite annat segment.

Utan att ah testat Ride brädan kan jag väl inte säga att du ska välja extrembrädan rakt av för att den är bättre, Däremot så kan jag säga att Extrembrädan är ett väldigt bra och jag har svårt att tro att du skulel bli missnöjd med den

Sticker in med en snabb fråga..
Hur funkar en enlight bräda i parken?

Timeless är väl rätt mkt anpassad för parken, körde på en förut, funkade fint, men det vill säga i parken. helt okej att åka pist med också.
extrem, har bara hört dåligt om dom.

Körde på en Timeless 161 precis innan jag bytte till skidor, var grymt nöjd med den.
Körde mest offpist å den går som ett spjut i alla snöförhållanden. Vad jag kommer ihåg så var jag nöjd med den i pisten också. Om du bestämmer dig för en timeless, så kan du köpa min för en billig peng... hör av dig i så fall

Jag har provat årets Enlight 61 och det är en grymt skön bräda som jag helt klart skulle kunna tänka mig att köpa om det inte var för brädan jag kör på nu.
Väldigt stabil och kalas att dra på ordentligt med, skönt styv och trevlig. Inget fjoll som man sladdar omkring med i parken eller något sådant småkiddzfasoner utan en bräda för den som vill dra på ordentligt.

För att kunna få bra tryck med enlight brädan så behöver du ha lite kräm i bena. Och med tanke på att du är
34 år(enligt din profil) så tror jag att den kan vara rätt val. En bra fråga är också vad du har för åkstil. Enligth
är anpassad för en duktig friåkare och ingen parkråtta.
Testade själv 06 brädan för en vecka sen då min storebror köpte en. Jag själv har knappt rört parker i mina
dagar på snön, och drar mig helst ut i pudersnön.

Fråga dig själv vad som passar dig, en klart vinnare till friåkarna eller en bra parkbräda.

Tack för alla svar!

Båda brädorna fanns på Stadium och har alltid gillat friåkning, därför, efter fet-prutning kunde jag välja mellan dessa. Tanken var att jag skulle ha med mig en ny bräda till fjällen.

Trots att jag skulle få riktigt bra pris började jag tveka, eftersom jag väldigt sällan åker ren snowboard, kanske 4 gånger per år, medan snowkiting/kitesurf blir över 100 gånger per år.

Till slut blev det ingen bräda. Satsar på nya kites istället.

För övrigt kan jag rekommendera Högfjället i Sälen för grym snowkiting!

Snödjup

Tillbaka
Topp