Rodeo på studsmatta

linder

Aktiv medlem
Rodeo på studsmatta
Tjenare.. när jag gör lincon så slänger jag mig snett bakåt åt höger. Mitt vanliga håll att snurra är åt vänster, men om jag ska göra rodeo på studsmatta som jag är rätt ny på så blir det att jag snurrar halvvarvet åt höger ist för vänster...

Någon som vet vad som blir fel och vart det går fel... för om man kollar på alla skidsnubbar som drar rodeo så är det ju kast höger snurr vänster och tvärtom ..

Rodeo på studsmatta
Senast ändrad:
Rodeo på studsmatta
jag gör det genom att snurra helt vanligt men att man kanske lutar sig liiite liiite bakåt och sen drar jag bara upp benen med en väldig fart för då så börjar man snurra vertikalt! det funkar skiit bra för mig

Rodeo på studsmatta
fast jag snurrar vanligt åt vänster. men när jag ska flippa framåt och snurra snurrar jag oxå åt vänster men när jag flipar bakåt och snurrar snurrar jag åt höger så det går utmärkt att snurra hur som helst. man ska ju ändå inte länka tricken i luften!

Rodeo på studsmatta
Prova å lägg blocken uppåt åt vänster men flippa snett åt höger.. då ska de nog gå.

jag tror att du slänger blicken som på en lincoln å sen snurrar.. de går inte.. man måste kolla åt andra hållet när man gör rodeo.

Rodeo på studsmatta
jeppenator sa:
Prova å lägg blocken uppåt åt vänster men flippa snett åt höger.. då ska de nog gå.

jag tror att du slänger blicken som på en lincoln å sen snurrar.. de går inte.. man måste kolla åt andra hållet när man gör rodeo.
ah kanon ... har provat lite misty 5 och underflips idag.. :)
skit skoj nu när man väl vågar skruva lite ;P

och du tror helt rätt slänger blicken som linconen men kollar lite mer åt höger och försöker få med axlarna .. men det blir ju inte en korrekt rodeo :) ska prova mer när ögonen lugnar ner sig =)

Rodeo på studsmatta
linder sa:
jeppenator sa:
Ah tackar, kollade på lincon där och har nog läst rodeo tipsen också men inte då det varit aktuellt...

Noamaan sa:
går inte att göra rodeo på matta sorry
asså snälla ... det finns redan 128380213 sådana här helt meningslösa inlägg redan... det är dessa som sänker freeride...

Har du inget att komma med så HÅLL KÄFT

Aja mer tips är alltid bra!
haha fan helt rätt

Tillbaka
Topp