Rönnbärs Rapporten

Grillo

Medlem
Rönnbärs Rapporten
Tjipp och Hajk!!!

Dags att kolla av lite, enligt bondepraktikan, (eller nått liknande pålitigt skriftligtverk) så betyder ju mycket rönnbär att det kommer att bli mycket snö, vilket jag antar att alla här på FR vill.

Så kör ut huvudet genom närmaste fönster och spana in dessa röda bär och rapportera sedan hit mängd (över, normalt eller under) och ort.

mvh Grillo

Rönnbärs Rapporten
Jag tror ju på en galen vinter, just p.g.a. att det är så sjuka mängder rönnbär... Träden är helt röda! Yippie!

Rönnbärs Rapporten
Setermaan sa:
Så här mycket

<----------------------------------------------------------------------------------------------->
DU HAR FEL!!!!!!

<--------------------------------------------------------------------------------------------------------->

är det rätta svaret.

Senast ändrad:
Rönnbärs Rapporten
vi diskuterade detta igår när vi körde lite wakeboard och kom överens att det var mycket rönnbär iår.

Rönnbärs Rapporten
Jo, jag vet att det var en jävligt dåligt vinter i gästrikland förra vintern, men jag har fortfarande hoppet uppe och hoppas på en toppen vinter.
Hillbom var bor du nånstans?

Rönnbärs Rapporten
mycket snö, men var? Här är mkt rönnbär men kommer det mkt snö här finns knappt några backar ändå, ska man åka offpist 50 fallhöjdsmeter i Hammarbybacken då eller?

Rönnbärs Rapporten
balanselius sa:
mycket snö, men var? Här är mkt rönnbär men kommer det mkt snö här finns knappt några backar ändå, ska man åka offpist 50 fallhöjdsmeter i Hammarbybacken då eller?
men ne de e ingen som har sagt att du ska gora det..
men det skulle va kul att det kom sno i sthlms trakterna sa det finns nan chans att tex kora trappracken m.m

(skolans keyboards e bara engelska )

Rönnbärs Rapporten
Mycket rönnbär, kommer bli snörekord i år grabbar!
Bara att byta upp laggen till ett par monsterplank...

Rönnbärs Rapporten
FEL! Mycket rönnbär betyder sträng och kall vinter.
Många röda äpplen betyder tidig vinter.
Varm och regnig sommar = mycket snö.

PS: Man kan åka off-pist i flottsbro när det är mycket snö

Rönnbärs Rapporten
denhär sommarn har vart varm o regnig..så om de e som du säger tomten så blire nice (;

Rönnbärs Rapporten
jag tror att det kommer bli en snörik och 0-gradig vinter iår :) jag känner det i luften. jag känner det i magen. jag måste gå på toa.

Rönnbärs Rapporten
Res runt lite nu, och kan redovisa lite observationer från andra delar av detta avlånga land.
Mora, Inte allt för mycket bär
Luleå, Mycket, mycket bär.

Keep 'em coming

Tillbaka
Topp