ryggskydd är det ivägen?!

fritte_540

Ny medlem
Hej nu är det så att under jul lovet så slog jag på en stor vurpa i ett big jump när jag skulle försöka mig på en 720 och jag landade på svanskotan! bajsade blod i 3 veckor fan! nu överväger jag att köpa ett ryggskydd men är det iväggen när man ska hoppa och leka eller märker man inte av det? snabba och bra svar önskas efter som jag ska dra iväg till riksgränsen på lördag måste veta om jag ska lägga ut pengar på det eller inte tack på förhand henric

KÖP ETT!!, om du vill ha ett smidagare ska du köpa ett knox de e har jag, de e gjort i carbon skyddar revbenen oxå, lika bra som ett i hårdplast men smidigare, om man ska hoppa och hålla på med extremeåkning så tycker jag att man ska ha ett ryggskydd

en sak till köp gärna ett på en motorcykelaffär som säljer ryggskydd dom brukar ha mer o välja på o bättre kvalle, hoppas du hittar ett som passar. lycka till

Funktionen med ett ryggskydd är att sprida det tryck som ett objekt kan orsaka om man landar på det över en större yta.

De stora smällarna (läs missa landningen) kommer fortfarande att göra tok ont och skyddet hjälper inte så mycket...

Däremot om du skulle landa på en hård sak, (dina egna skidor eller något liknande) så sprids kraften från objektet ut över en större yta...

Ett tips ang mtrl.

Ryggskydd som t.ex. knox är gjorda i material som är tillverkade för att klara mycket "stryk" (läs asfaltsgnugg)
Detta lär du förhoppningsvis inte behöva när du åker skidor utan prioritera saker som god andningsförmåga och skön passform.

Det är lätt att vara efterklok, kör själv med ett UFO skydd som jag även använder under jackan när jag kör mc..

Ryggskydd är bra!!! måste säga att det även dämpar i feta krascher. enda nackdelen är att dom inte andas alls, sjukt svettigt under varma dagar

hur mycket måste man lägga ut för att få tag i ett bra ryggskydd?

jag såg ett på inter sport för 600:- , är det bara skräp då eller?

peace

Dynamit
Ett ryggskydd på intersport för 600 behöver inte vara ett dåligt ryggskydd. Huvudsaken är att det passar just dig. Ryggskydd är jäkligt olika i passformen så man måste pröva sig fram till man hittar ett som har bra längd, sitter som en smäck och inte är i vägen.

Jag tycker du ska köpa ett ryggskydd! Min uppfattning är att skruvar i ryggen är mer ivägen. Slå sig kan man alltid men varför inte skydda sig så gott man kan?

gör det väldigt bra att ha när du ska ha den på dig så ska du stå i hopkrupen och böja nacken bakåt om du slår i så e den förstor jag tycker att du ska köpa TUVA i så fall
Jag är typ 175 och jag har 6 kotor.

Jag Har ett Ufo 7 kotor och det känndes lite för långt i början men nu när jag ha det direkt utanpå understället så känns drt perfekt (Jag är 178) jag tycker att just 7 kotor passa mig för jag vill att det ska vara så pass långt att det skyddar svanskotan.

Köp ett INNAN du gör illa dig.

TUA och UFO är exakt likadant enda skillnden är att tua är dyrare för det är ett skid märke och UFO är ett budget märke till Cross delar och plast!

Rock on!!!

// Marcus

Tillbaka
Topp