Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gott att du gillade den, den ser onekligen klart trevlig ut i handen. Anar att min första dag på lördag kommer att åkas på 118 dock. 40 cm utlovat på toppen av de 30 som kommer dagen innanOleK sa:@snej gled deg! Kjørte 106 i helgen! Sjukt bra ski! Den ga et meget godt førsteinntrykk! 118 har jeg også troa på! QST 106 blir den ultimate all Mountain skia her i Skandinavia. Kommer også til å være bra som topptur ski med den lette vekten!
Ryktene skal ha det til at 118 har blitt en favoritt i dyp snø etter r2 122 så du kommer nok til å få det fint! Spennende lengde også på den! Skal du teste QST skoen også? Spent på den! Ble fort glad i MTN Lab skoen,men tror QST alt bli en bra sko om man kun skal ha en!snej sa:Gott att du gillade den, den ser onekligen klart trevlig ut i handen. Anar att min första dag på lördag kommer att åkas på 118 dock. 40 cm utlovat på toppen av de 30 som kommer dagen innanOleK sa:@snej gled deg! Kjørte 106 i helgen! Sjukt bra ski! Den ga et meget godt førsteinntrykk! 118 har jeg også troa på! QST 106 blir den ultimate all Mountain skia her i Skandinavia. Kommer også til å være bra som topptur ski med den lette vekten!![]()
Tror också att qst-pjäxan är riktigt bra som enda pjäxa. Tyvärr är det svårt att få tag i barnstorlekar (24,5) såhär tidigt men hoppas på att prova den så snart den finns tillgänglig.OleK sa:Ryktene skal ha det til at 118 har blitt en favoritt i dyp snø etter r2 122 så du kommer nok til å få det fint! Spennende lengde også på den! Skal du teste QST skoen også? Spent på den! Ble fort glad i MTN Lab skoen,men tror QST alt bli en bra sko om man kun skal ha en!snej sa:Gott att du gillade den, den ser onekligen klart trevlig ut i handen. Anar att min första dag på lördag kommer att åkas på 118 dock. 40 cm utlovat på toppen av de 30 som kommer dagen innanOleK sa:@snej gled deg! Kjørte 106 i helgen! Sjukt bra ski! Den ga et meget godt førsteinntrykk! 118 har jeg også troa på! QST 106 blir den ultimate all Mountain skia her i Skandinavia. Kommer også til å være bra som topptur ski med den lette vekten!![]()
Är det hela kollektionen? Känns som det saknades ganska många modeller?Chris84 sa:www.mmntskis.com
Preview på 16/17 års skidor från Moment!
Så skönt, blev nästan lite orolig.Chris84 sa:@bootfitta
Nej då, lite highlights bara för nästa år.
Meridian ser skoj ut.
Länkar katalogen så snart den är klar.
MTN är samma som i år förutom att det tillkommer en sko på damsidan också.The-Geb sa:Nån som vet något om nästa års Salomon MTN serie. Något nytt och spännande på den fronten..?
@snej du kanske vet nåt som Tech-rep...
Hårdare och ny grafik, kan kolla om måtten ändras.Goora sa:Någon som vet om Line kommer göra några förändringar på Magnum Opus inför kommande säsong?
ja gärna!Utter sa:Hårdare och ny grafik, kan kolla om måtten ändras.Goora sa:Någon som vet om Line kommer göra några förändringar på Magnum Opus inför kommande säsong?
Lånar mycket av designen från gamla Whiteout-serier, jag gillart.Rastavibrationer sa:Kom över lite bilder på Norrönas nya line Tamok när jag surfade runt på cyberspace:
Katalog:
http://www.pressarea.eu/ita/images/Norrona/norrna_tamok.pdf
Bilder:
http://www.pressarea.eu/ita/images/Norrona/norrna_tamok.zip
http://www.pressarea.eu/ita/images/Norrona/norrna_tamok.jpg
EftersomGoora sa:ja gärna!Utter sa:Hårdare och ny grafik, kan kolla om måtten ändras.Goora sa:Någon som vet om Line kommer göra några förändringar på Magnum Opus inför kommande säsong?
Jasså du, och jag som diggar nuvarande flex.
Någon skillnad konstruktionsmässigt sen första årets? Haft 2 par som båda spruckit...
Tack! den var kul att kika i! får nog bli nästa års magnum trots alla reklamationerJoye sa:EftersomGoora sa:ja gärna!Utter sa:Hårdare och ny grafik, kan kolla om måtten ändras.
Någon skillnad konstruktionsmässigt sen första årets? Haft 2 par som båda spruckit...
@Utter inte hunnit återkomma så länkar jag katalogen för nästa år. https://issuu.com/lineskis/docs/line2016-2017 Opus på sida 33(34), grafiken är väl inte superimponerande, påminner om en gammal Extrem bullet(?) (var visst big block) https://www.freeride.se/img/review/large/1864.jpg
För övrigt verkar japanerna hunnit få in lite kataloger för nästa år. http://anotherski.skr.jp/skireport/catalog2017.html
Just det, glömde det här. men där fick du måtten iaf. Den skidan jag pillade på var tydligen förproduktion, så det ska vara samma flex.Goora sa:Tack! den var kul att kika i! får nog bli nästa års magnum trots alla reklamationerJoye sa:EftersomGoora sa:ja gärna!
@Utter inte hunnit återkomma så länkar jag katalogen för nästa år. https://issuu.com/lineskis/docs/line2016-2017 Opus på sida 33(34), grafiken är väl inte superimponerande, påminner om en gammal Extrem bullet(?) (var visst big block) https://www.freeride.se/img/review/large/1864.jpg
För övrigt verkar japanerna hunnit få in lite kataloger för nästa år. http://anotherski.skr.jp/skireport/catalog2017.html![]()
Skriver som jag skrev tillmiol11 sa:@Chris84
Har du nån rapport
Var kommer det gå att köpa dom till höst?Chris84 sa:Skriver som jag skrev tillmiol11 sa:@Chris84
Har du nån rapport
@pnyberg
Meridian gick fruktansvärt bra, dom två första åken hade jag lite svårt att hitta position, när den väl satt så kändes det knappt som man hade en skida under fötterna. Magiska! Lätt mina ´to go skidor framöver. Tycker dock man har bättre grepp i isig pist med Deathwish tack vare triplecamber, men vem vill åka isig försäsongspist? ?
Det blir nog faktiskt Meridian som drar det längsta strået hos mig om jag måste välja tack vare lekfullheten kombinerat med en riktigt stabil plattform.
Tittade i nästa års katalog. Det blir inte mycket att välja på nästa är när QST är enda freeride-skidan. Känns som salomon minskat utbudet ganska rejält nästa årsnej sa:Ungefär så.Fatboy sa:Någon som vet om Salomons nys QST ersätter både nuvarande Rocker och Quest serierna?
QST Freeride består av 118 (142/118/129 i 185cm) och QST 106 (140/106/126 i 181cm). De är de mer mjuksnöorienterade skidorna och har därför både tip- och tailrocker. 118 har mer uttalad rocker och 106 kommer därför vara lite bättre på hårt. 106 har även en tvärare radie än 118.
QST AM består av 99 (138/99/120 i 181cm), 92 (130/92/113 i 177cm) och 85 (128/85/113 i 177 cm). Dessa skidor har tip-rocker och platt tail och kommer vara mer hårdsnöorienterade än de bredare modellerna, inte bara tack vare bredden utan även shape och konstruktion.
Alla skidor är lättare jämfört med sina föregångare. Ex väger QST 118 1980g i 185cm och 106 väger 1820 i 181cm.Som jämförelse så vägde R2 122 in på ung 2400g i 184 cm och 108 vägde ung 2200 i 182cm.
Åker till USA på fredag med ett par 106 och ett par 118 så efter det kommer jag kunna berätta mer om dem.
//Jens, tech-rep Salomon/Atomic
Vad saknar du?Fatboy sa:Tittade i nästa års katalog. Det blir inte mycket att välja på nästa är när QST är enda freeride-skidan. Känns som salomon minskat utbudet ganska rejält nästa årsnej sa:Ungefär så.Fatboy sa:Någon som vet om Salomons nys QST ersätter både nuvarande Rocker och Quest serierna?
QST Freeride består av 118 (142/118/129 i 185cm) och QST 106 (140/106/126 i 181cm). De är de mer mjuksnöorienterade skidorna och har därför både tip- och tailrocker. 118 har mer uttalad rocker och 106 kommer därför vara lite bättre på hårt. 106 har även en tvärare radie än 118.
QST AM består av 99 (138/99/120 i 181cm), 92 (130/92/113 i 177cm) och 85 (128/85/113 i 177 cm). Dessa skidor har tip-rocker och platt tail och kommer vara mer hårdsnöorienterade än de bredare modellerna, inte bara tack vare bredden utan även shape och konstruktion.
Alla skidor är lättare jämfört med sina föregångare. Ex väger QST 118 1980g i 185cm och 106 väger 1820 i 181cm.Som jämförelse så vägde R2 122 in på ung 2400g i 184 cm och 108 vägde ung 2200 i 182cm.
Åker till USA på fredag med ett par 106 och ett par 118 så efter det kommer jag kunna berätta mer om dem.
//Jens, tech-rep Salomon/Atomic
Jag kan förstå hur du menar. I mina ögon är det inte jättemycket som saknas ändå. 118 är i mina ögon en kombo av Q115 och R2 122 och 106 är en kombo av 105 och 108. Jag gillade verkligen 108 (i 182-längd ska sägas, 190-längden tycker jag var lite onödig då den blev väldigt lik Q115), men tycker att 106 är den bästa allroundskidan som Salomon tillverkat. Se till att prova dem när du får tillfälle, så får du återkomma efteråt om det är så att det verkligen saknas ngtFatboy sa:Det är lite svårt att svara på innan man testat QST. Har varit väldigt nöjd med mina Q115. Personligen vill jag ha en skida som är lite dämpad och lite åt det chargiga hållet. QST kanske klara allt men man skulle ju kunna tänka sig att vissa vill haven bred lekfull skida medan andra kanske vill ha mer dämpat, fartstabilt och där saknas det väl valmöjlighet men som sagt QST kanske fixar det mesta![]()
Tror du behöver läsa vad jag skrev igen. 190-längden på R2 108 blev onödig då den blev väldigt lik q-115 i 188. 190-längden i sig var inte onödig utan likheten med 115. Därav har det renodlats idag och du kan nu välja 118 i 192.PatrickSthlm sa:Fatboy "Jag gillade verkligen 108 (i 182-längd ska sägas, 190-längden tycker jag var lite onödig då den blev väldigt lik Q115)"
Onödig? Snarare så att det behövs fler skidor över 190cm! Vi som sträcker oss över 190 cm har inte lika mkt att välja på.