Saas-Fee

Totto

Medlem
Saas-Fee
Verkar lite vara lite dåligt med snö i alperna i år enligt forumet. Men Saas-Fee kan väl aldrig vara fel V16. Det finns väl bra park? Är det godkänd snö bas så att pisterna är trevliga framåt lunch?

Någon som sitter inne med lite kunskap om Saas Fee så här fram på vårkanten.

Tänkte sy i hop en egen resa för mig och min flickvän. Gott vin till lunchen och sen lite feta hopp i parken med sköna slask landningar! Kanske till och med lite friåkning i puder på morgonen, hmm

Saas-Fee
Jag har inte tagit mig dit denna säsongen (hittills :-) men jag vad jag hört ska de ha fått hyggligt bra med snö där i år. I och med att det ligger högt bör de ha klarat sig bra undan värmeböljan som varit här på sistone.

Jag är fel person på att svara hur parken är men när vi var där i oktober förra året var delar av svenska snowboardlandslaget och tränade där vilket borde innebära att den iallafall inte är helt kass.

Hör av dig om du undrar över nåt mer konkret så ska jag försöka svara efter förmåga.

Saas-Fee
Saas-Fee har inte haft så dåligt med snö sedan 1976, riktigt risigt faktiskt...var där i två veckor och fick jaga
orörd snö som fan! Lite knivigt också eftersom större delen av hela området består av gigantiska glaciärer!!!

Parken e jäkligt bra, fin och hård(smakade riktigt bra då jag tog en rejäl tugga med ansiktet)...kan tänka mig
att den e mjuk och slaskig nu!!! Vad gäller pisterna så är dom helt OK!!!

Summa: när vi väl åkte utanför så fick skidorna smaka duktigt med sten som gömde sig under snön...

Saas-Fee
Jaha då finns det i alla en park att fördriva tiden i om man åker dit. Syftet med resan är mer att trivas och må bra i solen. Nu kan man resa med snowflake till Zurich tr 2000kr. Sen tåg till Brig. Boende ca 80 CHF per natt för en lägenhet. Låter det rimligt. Tipps på andra alternativ att bo?

Saas-Fee
Om du menar 80 CHF per natt för hela lägenheten låter det rimligt. Är det per person och natt borde du kunna hitta billigare erbjudanden nu så här i slutet på säsongen. De flesta boende-alternativen borde finnas listade på http://www.saas-fee.ch Ni kan ju chansa också och åka ner och gå in på turistbyrån och kolla lediga ställen när ni är där, kan inte tänka mig att allt är fullbokat nu.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp