Saga Outwear strlk?

Duffer

Medlem
Saga Outwear strlk?
Tack för hjälpen med Analog jackan.

Då byter vi stoleksförfrågan och jag undrar nu lite över Saga´s grejer hur de är i storlekarna?

har hört att de är galet baggy. Är de tilltagna på alla leder eller bara på bredden?
En som är van att ha XL / XXL kanske skulle gå ner på Large till och med i Saga?

Hjälp mig ni som sitter inne på erfarenhet om Saga Outwear :)

Cheers

Senast ändrad:
Saga Outwear strlk?
den jackan ser ju inte särskilt lång ut i modellen, så frågan är om XL räcker på längden om du i alla fall vill att den ska gå ner till/precis under röven.

Saga Outwear strlk?
Ett annat tips är att kolla in Burtons kläder med "sig fit". Ska vara lite större/längre i modellen än vanliga burtonkläder. En sån jacka i XL borde sitta fint skulle jag tro.

Senast ändrad:
Saga Outwear strlk?
Saga XL:
Jackan är lång och så men inte för bred, riktigt skön.
Pantsen är huge.

Saga Outwear strlk?
de har tagit bort storleksguiden tills vidare ser det ut som. skulle nästan kunna tänka mig saga själv, men är osäker på storlekarna. xl i pants blir det ju, men xl-jackan verkar ju enorm...? iofs är jag ju 185, så kanske funkar...

Saga Outwear strlk?
Har planerat att köpa en Saga Hybrid suit, skulle XL jacka och L (eller skall jag ta xl?) byxor passa på mej? Jag är 180cm lång och väger ca 72kg. Jag skulle villa att jackan skulle komma nestan ner till mina knän och att byxorna skulle vara baggy men endå inte för stora. tack för svar! :)

Saga Outwear strlk?
Kevinnn sa:
Har planerat att köpa en Saga Hybrid suit, skulle XL jacka och L (eller skall jag ta xl?) byxor passa på mej? Jag är 180cm lång och väger ca 72kg. Jag skulle villa att jackan skulle komma nestan ner till mina knän och att byxorna skulle vara baggy men endå inte för stora. tack för svar! :)
Någon? :)

Saga Outwear strlk?
Kevinnn sa:
Kevinnn sa:
kompis, ta ett chill pill. man kan inte alltid få svar på en timme.

Saga Outwear strlk?
Kevinnn sa:
Kevinnn sa:
Som det sagts lite i tråden Kevin så verkar det som att det är byxorna som är Stora storlekarna och att jackorna verkar vara "relativt" normala . fortfarande stora men inte överjävliga direkt.

Det är vad jag fått fram genom att pussla ihop det som står i tråden iallafall :)

Saga Outwear strlk?
"Size Specs (inches) Medium Large XL Jacket

front length 31 35 39 under sleeve length 23 25 27.5 top of sleeve length w/cuff 27 29 31.5

Pant

Inseam (from center crotch) 29 33 37 Waist 28-36 30-40 32-42"

måtten är i inch.
http://manuelsweb.com/in_cm.htm

Jag beställde lobster byxor och hybrid jacka båda i large då jag har ca 185 cm lång och vill inte ha cpüberbaggygangsta"fit" på mina kläder.

Saga Outwear strlk?
thejorp sa:
"Size Specs (inches) Medium Large XL Jacket

front length 31 35 39 under sleeve length 23 25 27.5 top of sleeve length w/cuff 27 29 31.5

Pant

Inseam (from center crotch) 29 33 37 Waist 28-36 30-40 32-42"

måtten är i inch.
http://manuelsweb.com/in_cm.htm

Jag beställde lobster byxor och hybrid jacka båda i large då jag har ca 185 cm lång och vill inte ha cpüberbaggygangsta"fit" på mina kläder.
vart har du fått detta ifrån?

Senast ändrad:
Saga Outwear strlk?
Då är ju min fråga då, Ska jag som är 196 cm lång ta en Large istället för XL? eftersom jag vill inte ha den där gangstajibberiisch fiten.

känns som det vore det bästa alternativet. vill inte han någon kjol till jacka ^^

Saga Outwear strlk?
thejorp sa:
hmm 196cm är ju fan en lyktstolpe, tror du ska köra på xl men mät zipper lenght och kolla hur lång den blir.
Är lite tjock också så ser inte så lång ut ;)

För jag mätte lite snabbt med dina anvisningar du slängde upp angående måtten där och tyckte fronten på jackan blev galet lång i XL. Liksom Front lenght var 99.1 cm. Och det kändes sinnessjukt långt när jag lekte med måttbandet haha.

Saga Outwear strlk?
Duffer sa:
thejorp sa:
hmm 196cm är ju fan en lyktstolpe, tror du ska köra på xl men mät zipper lenght och kolla hur lång den blir.

För jag mätte lite snabbt med dina anvisningar du slängde upp angående måtten där och tyckte fronten på jackan blev galet lång i XL. Liksom Front lenght var 99.1 cm. Och det kändes sinnessjukt långt när jag lekte med måttbandet haha.
xl är inte 99.. jag har en och den är ca 95

Saga Outwear strlk?
Årets Xl jacka är 99cm lång.. Jag lovar.
Förra årets var 95.. Årets L är 89cm..

edit: Deagkjediorna alltså

Senast ändrad:
Saga Outwear strlk?
Deathmachine sa:
Årets Xl jacka är 99cm lång.. Jag lovar.
Förra årets var 95.. Årets L är 89cm..

edit: Deagkjediorna alltså
Yesbox, blir en Large jacka helt enkelt. Inte svårare än så.
Nu ska jag bara mäta lite på mina gamla byxor för att se om de blir XL eller Large där :)

Saga Outwear strlk?
Deathmachine sa:
L är for tíght och Xl för stort, men vad väljer man? Lätt Xl!
Hur kan Large vara för tight? haha :D

Iofs lite dumt att det inte finns några chest mått på jackorna.
Det hade ju varit till lite hjälp.

Och Gurra : har tänkt att köpa mitt första Saga ställ iår därför tråden skapades och diskussionen om storlekar äger rum. hade jag haft ett Saga ställ innan hade det inte varit några problem med storleken eller hur?

Saga Outwear strlk?
Duffer sa:
Deathmachine sa:

Och Gurra : har tänkt att köpa mitt första Saga ställ iår därför tråden skapades och diskussionen om storlekar äger rum. hade jag haft ett Saga ställ innan hade det inte varit några problem med storleken eller hur?
Jo men det är ingen steez i large med saga, så menade jag, om du inte är under 173 kanske..

Saga Outwear strlk?
Deathmachine sa:
Duffer sa:
Deathmachine sa:

Jo men det är ingen steez i large med saga, så menade jag, om du inte är under 173 kanske..
men så finns det ju nåt som heter personligt tycke och smak också...
han ville ju trots allt inte ha klänning!

Saga Outwear strlk?
Lee-nus sa:
Deathmachine sa:
Duffer sa:

men så finns det ju nåt som heter personligt tycke och smak också...
han ville ju trots allt inte ha klänning!
Jo absolut.. jag ville ju barta varna för att han skulle finna Large för litet!?

för det skiljer mycket på Xl och L i år. Så menade jag.. Är han lång är ju risken stor att L Blir för litet även för hans personliga smak.. så menade jag.

Saga Outwear strlk?
Deathmachine sa:
Duffer sa:
Deathmachine sa:

Så steez'en sitter i klädstorleken? Fan skärp dig snorunge XD

Duffer sa:

Köper jag blir det Large, men då är jag 178... skulle jag varit 196 skulle jag inte tvekat på en XL ... eftersom den då blir 1dm kortare på dig än en large på mig!

3b0db19dc09842efe4c80057a0a79805.jpg

som referens... En large är lika lång som min salomon... och jag är 178

en xl på dig blir 1dm kortare medans en large blir 2dm kortare! (om man jämför mot mig och hur lång min salomon jacka är på mig med en saga jacka på dig)

edit: va ute och mätte lite till ... skulle min jacka varit 20cm kortare hade den slutat 5cm under naveln det är ju sjukt kort för en vinterjacka

Senast ändrad:
Saga Outwear strlk?
linder sa:
Deathmachine sa:
Duffer sa:

Så steez'en sitter i klädstorleken? Fan skärp dig snorunge XD

Köper jag blir det Large, men då är jag 178... skulle jag varit 196 skulle jag inte tvekat på en XL ... eftersom den då blir 1dm kortare på dig än en large på mig!

https://www.freeride.se/img/photo/normal/3b0db19dc09842efe4c80057a0a79805.jpg

som referens... En large är lika lång som min salomon... och jag är 178

en xl på dig blir 1dm kortare medans en large blir 2dm kortare! :O
Läs inlägget ovanför så fattar du kanske, samt att jag inte är en snorunge..

Saga Outwear strlk?
Nu ska vi inte bli upprörda och bråka här gossar. Det sista som skrevs nu har hjälp till mycket. Alla åsikter är viktiga. SÅ håll god min tack :)

Saga Outwear strlk?
Senast ändrad:
Saga Outwear strlk?
linder sa:
Deathmachine sa:
Läs inlägget ovanför så fattar du kanske, samt att jag inte är en snorunge..
Steezen sitter inte i storleken på kläderna

https://www.freeride.se/img/photo/normal/f91d287913bc3e5b704d2379f498f575.jpg
låter denna bilden avsluta diskussionen, eftersom nu xl va så coolt

edit: snorunge fick jag ifrån samma tråd. men det verkar ju stämma i denna också ;)
Svårt att se vad du menar... jag säger ju bara att L i saga är mindre än vad han tror!?

Jag personligen har inte Xl? Sluta fantisera

Saga Outwear strlk?
Jag slängde också iväg en beställning på en lobster suiten... Är ca 188cm och körde XL rakt igenom, känns som jag kommer se ut som en ghetto-kid hela vintern då mao!

Är det nån annan som beställt som haft problem med betalningen, jag fick fan tillbaka alla pengar men nu drogs dom från kontot igen, skumt men förhoppningsvis har det ordnat upp sig nu!

Tillbaka
Topp