Saker som irriterar mig i backen

icemann

Ny medlem
Detta irriterar jag mig på i backen:

*Jibbare i två storlekar för stora kläder som gapar och skriker och sitter ner bak på skidorna, ser så jävla löjligt ut.

*Små snorungar som knappt kan stå på skidorna, har noll koll på åkarna runt omkring och åker "störtlopp" nerför backen även fast de varken kan svänga eller bromsa, gärna tvärs över backen rakt framför en så man måste tvärtbromsa för att inte krocka med dom småglina.

*Tomtar som inte kan hålla ordentligt avstånd i liftkön utan måste stå ovanpå mina skidor och repa lacken.

*Idioter (oftast små wannabe-jibbers) som tycker det är jättetufft att köra i fullt fart ända ner mot liftkön trots att de har kass kontroll på skidorna vilket resulterar i att 50% av gångerna bromsar de för sent och brakar in i någons skidor och repar sönder dem med stålkanterna.

*Campare som stannar mitt i backen (naturligtvis i den bästa nerfarten) och blockerar så man inte kan åka där. Oftast snowboardåkare alternativt äldre par i åldern 45+. Skidbacken är till för att åka i, det är inte nån jävla campingplats, fatta.

*Amatörer i toppluva och jeans instoppade i pjäxorna som hasar och sladdar sig nerför backen i snigelfart, självklart i klunga, blockerande hela nedfarten så man måste vänta tills dom har segat sig ner innan man kan bränna på i sitt eget tempo.

Vad har ni mer att tillägga? Vad irriterar er i backen?

Senast ändrad:
Intolleranta människor som inte tål att folk är annorlunda/inte lika bra som dom själva....

Vill man ha en backe för sig själv där man inte träffar på folk man stör sig på, får man väl antingen åka under lågsäsong, hika eller hyra en helikopter.

Att åka upp till sälen (eller liknande) under påskveckan och störa sig på att folk är i vägen känns ganska löjligt

Senast ändrad:
Okunigga åkare som åker i parken och säger åt folk hur och var de ska stå!!
Själva står de på landningen så man inte kan hoppa!
Men vem bryr sig deras fel om de får en skida eller en board i huvudet:)

*Jibbare i två storlekar för stora kläder som gapar och skriker och sitter ner bak på skidorna, ser så jävla löjligt ut.

ALLA har sin stil!

Jävligt onödig tråd!!

Senast ändrad:
visst kan man bli irreterad på lite saker, men det är så här på varenda anlägning.

det är bara att acceptera tyvär.

Ehm seriöst?

Tror man får bygga en egen privat backe om man ska slippa allt de där?

Är du så bra själv då :) ?

haha fyfan vad man får klaga.. att du orkar bry dig om skidornas ovansida?.. du ska ju fan åka på dom.. onödigt att reta upp sig.. skrik lite på ungen så gör han nog inte om det isåfall

jag stör mig inte på nått.. bara att åka för att de är kul, skit i andra å tänk på hur du själv åker? =)

dom andra som åker där har lika mycket rätt att åka som du.. dom har också betalat liftkort.. fattar inte varför så många lackar på turister å grejjer som är i vägen, alla får ju va i backen.. bara att veta hur man åker så att man inte kör på dom

palla snacka skit om dom som e dåliga, ska vi solla bort dom o säga att ni e för usla så ni får inte träna på att bli bättre?
sen tycker ja att det känns lite gubbvarning att irretera sig på vad andra har på sig? vafan sköt ditt så sköter dom andra sitt
ALLA får då faniimej åka o se ut,hur fan dom vill

backen e yu till för alla
stora som små, dåliga eller bra
och att bli irreterad över klädstilar det låter bara omoget....eller ska alla åka runt med likadana kläder?

JtoB sa:
palla snacka skit om dom som e dåliga, ska vi solla bort dom o säga att ni e för usla så ni får inte träna på att bli bättre?
Att införa körkort för åkning i större backar vore kanske en bra idé. Då skulle man slippa många av dessa irritationsmoment med idioter och annat löst pack som irrar omkring utan mål eller mening med sin åkning.

oscarius sa:
icemann sa:
bodenis sa:
eru dum i huvet???

barn måste ju också få lära sig!
Barn skall hålla sig i barnbacken tills de har lärt sig att svänga och bromsa ordentligt och se sig för vart fan de åker nånstans. Ska det vara så jävla svårt?
...och du borde inte ens åka skidor jävla stolpskott.
Och det där med körkort?
Hur skulle det gå för dig?
Tänk om din uppkörare skulle repa lacken på skidorna!

fan vad tröga alla är, han frågar vad folk stör sig på i BACKEN inte på internetforum , där typ allt är irriterande , folk som inte kan läsa och förstå inlägg t ex.

Senast ändrad:
Jag hatar allt!
men måste säga att folk som sitter på railsen och fikar och sedan bara sitter kvar när man säger att dom ska akta sig SAMT folk som åker skidor i landningar.. höll ju på skiva en snubbe i kåbdalis senast.

Rensat lite här nu. Sen en lite uppdatering på reglerna för er som inte har läst de.

1.1 Sundhet och "netiketten"
*Vara trevlig och respektera andras åsikter.
*Använda sunt förnuft. Om du är osäker om det är ok att skriva något, skriv det inte!

1.3 Ansvar och innehåll
*Personangrepp

2. Forumets regler

*Håll dig till trådens ämne.
*Även om livliga och konstruktiva debatter är positiva så tolereras inte personangrepp. Tänk efter noga om det verkligen är värt att posta ett elakt och upprört inlägg. Om du har problem med en annan medlems kommentar eller inlägg så SVARA INTE med ytterligare text som kan förvärra situationen. Anmäl inlägget genom att trycka på [!]-ikonen så kan Freeride undersöka tråden och ta till lämpliga åtgärder.

*En moderator har full bestämmanderätt och behöver inte försvara sitt agerande i forumet. Acceptera att moderatorerna är här för din och alla andras skull. De arbetar för forumets bästa. Om du känner dig orättvist behandlad, försök då se att det kanske finns en anledning till det inträffade. Om du ändå tycker att en moderator har handlat fel mot dig och har andra konstruktiva synpunkter på moderatorernas agerande, meddela detta per e-post och INTE I TRÅDARNA. Klagomål ute i forumet kommer att raderas.

5. Regelbrott

*Brott mot någon av ovanstående regler leder till att varningar delas ut eller till avstängning. Om förseelsen är grov gör Freeride en så kallad abuse-anmälan till användarens Internetleverantör och/eller vidtar rättsliga åtgärder. Vi reserverar oss rätten att kunna avslöja användarens identitet (och/eller all övrig information vi har om användaren) om vi anser det vara befogat på grund av användarens aktivitet på Freeride.

Med snöiga hälsningar från pudret

//H

Senast ändrad:
jeppenator sa:
haha fyfan vad man får klaga.. att du orkar bry dig om skidornas ovansida?.. du ska ju fan åka på dom.. onödigt att reta upp sig.. skrik lite på ungen så gör han nog inte om det isåfall

jag stör mig inte på nått.. bara att åka för att de är kul, skit i andra å tänk på hur du själv åker? =)

dom andra som åker där har lika mycket rätt att åka som du.. dom har också betalat liftkort.. fattar inte varför så många lackar på turister å grejjer som är i vägen, alla får ju va i backen.. bara att veta hur man åker så att man inte kör på dom
WORD

icemann sa:
Detta irriterar jag mig på i backen:

*Små snorungar som knappt kan stå på skidorna, har noll koll på åkarna runt omkring och åker "störtlopp" nerför backen även fast de varken kan svänga eller bromsa, gärna tvärs över backen rakt framför en så man måste tvärtbromsa för att inte krocka med dom småglina.

*Tomtar som inte kan hålla ordentligt avstånd i liftkön utan måste stå ovanpå mina skidor och repa lacken.

*Idioter (oftast små wannabe-jibbers) som tycker det är jättetufft att köra i fullt fart ända ner mot liftkön trots att de har kass kontroll på skidorna vilket resulterar i att 50% av gångerna bromsar de för sent och brakar in i någons skidor och repar sönder dem med stålkanterna.

*Campare som stannar mitt i backen (naturligtvis i den bästa nerfarten) och blockerar så man inte kan åka där. Oftast snowboardåkare alternativt äldre par i åldern 45+. Skidbacken är till för att åka i, det är inte nån jävla campingplats, fatta.

*Amatörer i toppluva och jeans instoppade i pjäxorna som hasar och sladdar sig nerför backen i snigelfart, självklart i klunga, blockerande hela nedfarten så man måste vänta tills dom har segat sig ner innan man kan bränna på i sitt eget tempo.

Vad har ni mer att tillägga? Vad irriterar er i backen?
Kanske lika bra att sluta åka skidor? För de inte vara roligt att åka skidor om man måste störa sig på allt och alla hela tiden, jag åker skidor för att ha kul, inte fan blir man gladare om alla ser ut som de borde enligt dig, tvärtom kan man få sig ett gott skratt åt "*Amatörer i toppluva och jeans instoppade i pjäxorna som hasar och sladdar sig nerför backen i snigelfart".

Så lägg ner tack!

Senast ändrad:
Jag ska lägga in en bild på mina jack på mina skidor! (så ska du få se!!)
Man ska använda skidorna och slita på dem, klart att de är kul om de är fina men huvudsaken är att man har kul på dem!!

det enda jag stör mig på är småbarnsmammor. deras ungar kommer ut som målsökande missiler ur skogen och anfaller. man måste tvärbromsa å skvätter ner ungen som grinar. mamman kommer än skäller.

det andra jag stör mig på är ICEMANN. denna totala tönt som tror att han är bäst och kan säga åt alla andra vad de ska göra, tänka och tycka.

Saker som irriterar mig i baken,

griniga gammla gubbar som irriterar sig på ungdomar med annan klädstil än deras

Fjuniga wangstah jibbers som seriöst tror att bräcke parken är samma sak som compton

Alla andra i backen som man hela jevla tiden måste väja för

Jag Hatar Alla!!!!!!!
Jag Är Den Ända Som Kan Åka Skidor!!!!

En till sak som är irriterande:
Puckon som inte har lärt sig att fånga liften och missar flera byglar i rad och på så sätt stoppar upp hela liftkön. Oftast nybörjarfjortisar på snowboard eller småbarnsmammor med griniga småungar. Oerhört irriterande, kan driva den mest lugna och sansade människa till vansinne. Nu skall jag upp i backen igen och fortsätta irritera mig på allt och alla.

Senast ändrad:
Just det! en grej som irriterar mig är när kärringar eller gubbar kommer springande fram till oss när vi railar på räckena "ni får inte hålla på sådär, nu ringer jag polisen" osv...
Det stör som in i hel....

icemann sa:
JtoB sa:
Att införa körkort för åkning i större backar vore kanske en bra idé. Då skulle man slippa många av dessa irritationsmoment med idioter och annat löst pack som irrar omkring utan mål eller mening med sin åkning.
haha, hur fan vet du att dom inte har nått mål med sin skidåkning?
är ganska så säker på att dom flesta har målen att dom ska bli bättre och att ha roligt..

Sluta va så politiskt korrekta och våga säg vad som ni uppfattar som irriterande istället. Klart som fan att det är störande när en liten kid står och blockerar, (därav inte sagt att han ska kastas av berget eller sluta åka skidor, men det handlar heller inte tråden om) Så kom igen nu, ta inte allt på så blodigt allvar och säg vad som irriterar er, och säg det på ett snyggt sätt så har vi snart en rolig tråd. Tolerans och acceptans i all ära, men klart det finns irriterande moment i backen/parken/berget som är värda att ta upp :)

*Vet inte om det är så störande men BLADESÅKARE är ju något i en klass för sig. Ses ofta i den klassiska "jeans-i-pjäxa-kombinationen", utan stavar och hasandes totalt utan kontroll ofta i för hög fart. Kanske inte är så direkt störande utan mer komiskt att se denna subkultur till skidåkning slira runt i pisten och tappa kontrollen så fort det blir lite isigt/brant.

*Tyskar

*"Afterski brats" som efter en heldag solandes på nån uteservering ska börja dryga sig och bete sig som skit på afterski'n. Fy fan!

*Som tidigare sagt i tråden så är ju wangstah jibber kidsen på 14 bast ganska lustiga moment i backen. De är inte direkt irriterande men kan placeras med bladesåkaren som mest ett komiskt inslag.

Saker som irriterar mig i backen....

1. när jag åker dåligt
2. när jag ramlar
3. när jag gör något som är riktigt jävla korkat ex. dundrar på som en dåre trots att det är fullt med folk i backen

ja, det finns en hel del saker men jag orkar inte riktigt skriva upp alla. Däremot att irritera sig på andra det har jag inte tid med. Jag vill åka för min del, om en någon mindre bra åkare står mitt i backen och glassar eller bara tar en liten paus är ju deras ensak.
Nä som sagt, när jag kör som en kratta eller gör något dum blir jag irriterad. Annars är det bara glada miner i backen. AJJEMEN!!

Entoft sa:
Sluta va så politiskt korrekta och våga säg vad som ni uppfattar som irriterande istället. Klart som fan att det är störande när en liten kid står och blockerar, (därav inte sagt att han ska kastas av berget eller sluta åka skidor, men det handlar heller inte tråden om) Så kom igen nu, ta inte allt på så blodigt allvar och säg vad som irriterar er, och säg det på ett snyggt sätt så har vi snart en rolig tråd. Tolerans och acceptans i all ära, men klart det finns irriterande moment i backen/parken/berget som är värda att ta upp :)

*Vet inte om det är så störande men BLADESÅKARE är ju något i en klass för sig. Ses ofta i den klassiska "jeans-i-pjäxa-kombinationen", utan stavar och hasandes totalt utan kontroll ofta i för hög fart. Kanske inte är så direkt störande utan mer komiskt att se denna subkultur till skidåkning slira runt i pisten och tappa kontrollen så fort det blir lite isigt/brant.

*Tyskar

*"Afterski brats" som efter en heldag solandes på nån uteservering ska börja dryga sig och bete sig som skit på afterski'n. Fy fan!

*Som tidigare sagt i tråden så är ju wangstah jibber kidsen på 14 bast ganska lustiga moment i backen. De är inte direkt irriterande men kan placeras med bladesåkaren som mest ett komiskt inslag.
* Friluftsmänniskor som åker med ryggsäck,spade och sond i backen även om den har en fallhöjd på under 10 m.

Okej, dagens irritationsmoment:

1. Även idag fullt med påskfirande amatörer i jeans och toppluva som aldrig åker skidor annars men likt förbannat måste dom vara här under påsken och hasa sig nerför backen och ta upp massa plats för oss seriösa åkare.

2. Vädret var inget vidare.

3. Backen var inge vidare bra pistad, mycket klumpar, ojämnt och isfläckar.

4. Jag fick tvärbromsa för en liten skitunge som åkte in rakt framför mig med noll kontroll över skidorna.

5. Jag fick för lite dressing på hamburgaren jag åt efteråt.

Tillbaka
Topp