Saker som irriterar mig i backen

mina mål när jag åker skidor är att campa så mycket på kicken alternativt stå vid landningen, det är en helt ny sport.

jävligt hardcore

ekdahl sa:
mina mål när jag åker skidor är att campa så mycket på kicken alternativt stå vid landningen, det är en helt ny sport.

jävligt hardcore
använder du tält då när du campar eller..?
själv kör jag med husvagn :b

6r3sy8.jpg

Hatar din sin kör in i en i kön... får sånt jävla damp. här står man med sin nya bräda o är lite extra fin så kmr nån jävel o kör in sin skida in i kanten och wips nu äre ett jävla vitt streck över lacken:/ . och campare som campar vid infarten

icemann sa:
Detta irriterar jag mig på i backen:

*Jibbare i två storlekar för stora kläder som gapar och skriker och sitter ner bak på skidorna, ser så jävla löjligt ut.

*Små snorungar som knappt kan stå på skidorna, har noll koll på åkarna runt omkring och åker "störtlopp" nerför backen även fast de varken kan svänga eller bromsa, gärna tvärs över backen rakt framför en så man måste tvärtbromsa för att inte krocka med dom småglina.

*Tomtar som inte kan hålla ordentligt avstånd i liftkön utan måste stå ovanpå mina skidor och repa lacken.

*Idioter (oftast små wannabe-jibbers) som tycker det är jättetufft att köra i fullt fart ända ner mot liftkön trots att de har kass kontroll på skidorna vilket resulterar i att 50% av gångerna bromsar de för sent och brakar in i någons skidor och repar sönder dem med stålkanterna.

*Campare som stannar mitt i backen (naturligtvis i den bästa nerfarten) och blockerar så man inte kan åka där. Oftast snowboardåkare alternativt äldre par i åldern 45+. Skidbacken är till för att åka i, det är inte nån jävla campingplats, fatta.

*Amatörer i toppluva och jeans instoppade i pjäxorna som hasar och sladdar sig nerför backen i snigelfart, självklart i klunga, blockerande hela nedfarten så man måste vänta tills dom har segat sig ner innan man kan bränna på i sitt eget tempo.
Haha lol att du ens orkar bry dig om de här!

Får jag fråga lite grejer?
Vilken strl har du på dina kläder?

Det är stor skillnad att åka i tighta slimmade kläder än att åka med kanske 2strl större för att vara mer rörlig & för att de är sjukt mkt skönare!

Och dom där små "snorungarna"... de flesta anläggningar i Sverige är till för att alla i familjen ska kunna åka.. Och enligt lagar & regler som gäller på alla anläggingar i SLAO ska man hålla ögonen öppna för alla.. Och det finns inte en enda liten regel som säger att DU har mer rätt än dom andra att åka..
Bara för att dom är barn och nybörjare vill dom testa nya utmaningar precis som de lite mer vana åkare, alltså försöker dom ta sig till de lite större backarna, fastän det kan vara lite svårare att ploga och stanna då man vill...
Och det är inte bara ungarnas ansvar att ha koll på skidorna, utan ditt ansvar att ha koll på vart du åker och se dig omkring i omgivningen... du kanske inte kollar dig bakom ryggen för att se om det är nån liten unge påväg nerför backen? Isf får du ju ha lite koll på dom också...

Och lacken ovanpå skidorna.. säg till dom att du inte vill att dom kör på dina skidor så kanske dom tänker på det till nästa gång?

Campare som stannar mitt i backen... Så du menar att du ALDRIG har stannat upp i backen.. inte ens när du varit nybörjare...? ... och du har "aldrig" stannat & hajkat räcken...?

Och den här... "*Amatörer i toppluva och jeans instoppade i pjäxorna som hasar och sladdar sig nerför backen i snigelfart, självklart i klunga, blockerande hela nedfarten så man måste vänta tills dom har segat sig ner innan man kan bränna på i sitt eget tempo."

Måste du bränna på i ditt 270 km/h tempo i alla backar?...
Å att en amatör med toppluva, jeans & megagamla skiis hasar sig nerför backarna.. Se det som en kul grej ist, passa på att skratta när du har nåt töntigt å skratta åt..
Dom brukar inte "blockera HELA nedfarten" heller... Om du nu har så bråttom ner kan du väl köra på och köra slalom och bonka dom små barnen?... om du nu ska vara så grinig så kommer inte en människa vilja vara i närheten av dig.. vilket tråkigt skidliv du kommer få..

Alla dom där grejerna.. att du ens bryr dig!... Är du verkligen så sjukt mycket bättre än dom?! Dom kanske inte har samma förutsättningar som dig, men dom ändå vill testa... å små barn.. hur betedde du dig när du var liten... hur tror du "dom stora tuffa grabbarna" tänkte om dig då..?... åkte du inte runt och försökte hoppa..?...

Så som du beter dig så kommer de flesta reta upp sig på dig och starta en ny tråd om varför du åker 270km/h in mot ett hopp och det är en annan som får stanna för att du inte ser dig för...
å när du är 45+ & har kids... inte 17 tänker du när du åker i en familjeanläggning att de kommer komma en sjukt irriterad kille å ösa så han får man absolut inte vara ivägen för..

Du får börja visa lite respekt och ha kul när du åker ist för att sitta & grina för att alla inte åker som du vill! :)

Senast ändrad:
Mrs_All-In sa:
icemann sa:

*Jibbare i två storlekar för stora kläder som gapar och skriker och sitter ner bak på skidorna, ser så jävla löjligt ut.

*Små snorungar som knappt kan stå på skidorna, har noll koll på åkarna runt omkring och åker "störtlopp" nerför backen även fast de varken kan svänga eller bromsa, gärna tvärs över backen rakt framför en så man måste tvärtbromsa för att inte krocka med dom småglina.

*Tomtar som inte kan hålla ordentligt avstånd i liftkön utan måste stå ovanpå mina skidor och repa lacken.

*Idioter (oftast små wannabe-jibbers) som tycker det är jättetufft att köra i fullt fart ända ner mot liftkön trots att de har kass kontroll på skidorna vilket resulterar i att 50% av gångerna bromsar de för sent och brakar in i någons skidor och repar sönder dem med stålkanterna.

*Campare som stannar mitt i backen (naturligtvis i den bästa nerfarten) och blockerar så man inte kan åka där. Oftast snowboardåkare alternativt äldre par i åldern 45+. Skidbacken är till för att åka i, det är inte nån jävla campingplats, fatta.

*Amatörer i toppluva och jeans instoppade i pjäxorna som hasar och sladdar sig nerför backen i snigelfart, självklart i klunga, blockerande hela nedfarten så man måste vänta tills dom har segat sig ner innan man kan bränna på i sitt eget tempo.

Det är stor skillnad att åka i tighta slimmade kläder än att åka med kanske 2strl större för att vara mer rörlig & för att de är sjukt mkt skönare!

Och dom där små "snorungarna"... de flesta anläggningar i Sverige är till för att alla i familjen ska kunna åka.. Och enligt lagar & regler som gäller på alla anläggingar i SLAO ska man hålla ögonen öppna för alla.. Och det finns inte en enda liten regel som säger att DU har mer rätt än dom andra att åka..
Bara för att dom är barn och nybörjare vill dom testa nya utmaningar precis som de lite mer vana åkare, alltså försöker dom ta sig till de lite större backarna, fastän det kan vara lite svårare att ploga och stanna då man vill...
Och det är inte bara ungarnas ansvar att ha koll på skidorna, utan ditt ansvar att ha koll på vart du åker och se dig omkring i omgivningen... du kanske inte kollar dig bakom ryggen för att se om det är nån liten unge påväg nerför backen? Isf får du ju ha lite koll på dom också...

Och lacken ovanpå skidorna.. säg till dom att du inte vill att dom kör på dina skidor så kanske dom tänker på det till nästa gång?

Campare som stannar mitt i backen... Så du menar att du ALDRIG har stannat upp i backen.. inte ens när du varit nybörjare...? ... och du har "aldrig" stannat & hajkat räcken...?

Och den här... "*Amatörer i toppluva och jeans instoppade i pjäxorna som hasar och sladdar sig nerför backen i snigelfart, självklart i klunga, blockerande hela nedfarten så man måste vänta tills dom har segat sig ner innan man kan bränna på i sitt eget tempo."

Å att en amatör med toppluva, jeans & megagamla skiis hasar sig nerför backarna.. Se det som en kul grej ist, passa på att skratta när du har nåt töntigt å skratta åt..
Dom brukar inte "blockera HELA nedfarten" heller... Om du nu har så bråttom ner kan du väl köra på och köra slalom och bonka dom små barnen?... om du nu ska vara så grinig så kommer inte en människa vilja vara i närheten av dig.. vilket tråkigt skidliv du kommer få..

Alla dom där grejerna.. att du ens bryr dig!... Är du verkligen så sjukt mycket bättre än dom?! Dom kanske inte har samma förutsättningar som dig, men dom ändå vill testa... å små barn.. hur betedde du dig när du var liten... hur tror du "dom stora tuffa grabbarna" tänkte om dig då..?... åkte du inte runt och försökte hoppa..?...

Så som du beter dig så kommer de flesta reta upp sig på dig och starta en ny tråd om varför du åker 270km/h in mot ett hopp och det är en annan som får stanna för att du inte ser dig för...
å när du är 45+ & har kids... inte 17 tänker du när du åker i en familjeanläggning att de kommer komma en sjukt irriterad kille å ösa så han får man absolut inte vara ivägen för..

Du får börja visa lite respekt och ha kul när du åker ist för att sitta & grina för att alla inte åker som du vill! :)
jävligt bra sagt!

icemann sa:
Okej, dagens irritationsmoment:

1. Även idag fullt med påskfirande amatörer i jeans och toppluva som aldrig åker skidor annars men likt förbannat måste dom vara här under påsken och hasa sig nerför backen och ta upp massa plats för oss seriösa åkare.

2. Vädret var inget vidare.

3. Backen var inge vidare bra pistad, mycket klumpar, ojämnt och isfläckar.

4. Jag fick tvärbromsa för en liten skitunge som åkte in rakt framför mig med noll kontroll över skidorna.

5. Jag fick för lite dressing på hamburgaren jag åt efteråt.
asså skämtar du med mej eller? ofta bry sej om om andra hur dom ser ut å åker? de skiter jag fullständigt i. det kan ju inte alltid va sol förstår du väll? en liten unge är inte lika bra på åka skidor som oss. du får se efter lite själv när de gäller om små barn. aj fan är värden under nu för att du inte fick tillräckligt med drässing på hamburgarn eller?

Nelshon sa:
Hatar din sin kör in i en i kön... får sånt jävla damp. här står man med sin nya bräda o är lite extra fin så kmr nån jävel o kör in sin skida in i kanten och wips nu äre ett jävla vitt streck över lacken:/ . och campare som campar vid infarten
Jag förstår inte hysterin över att ha en fin ovansida? På vilket sätt förbättrar det din åkning om ovansidan på brädan / skidan är fin?
Grejerna är till för att användas, och bör se ut därefter också. Personligen tycker jag ett par glänsande skidor bara ser konstigt ut. På skidor räcker det att du korsar skidorna en gång, sen är ovansidan repad. Hur undgår man detta?

Sen är det givetvis inte kul med folk som står och hoppar på ens grejer i liftkön. Men att någon går in i dina grejer eller råkar toucha något är fullt naturligt. Har du problem med det så åk inte lift eller sök dig till orter där inget folk åker.

Heinz_p sa:
Nelshon sa:
Jag förstår inte hysterin över att ha en fin ovansida? På vilket sätt förbättrar det din åkning om ovansidan på brädan / skidan är fin?
Grejerna är till för att användas, och bör se ut därefter också. Personligen tycker jag ett par glänsande skidor bara ser konstigt ut. På skidor räcker det att du korsar skidorna en gång, sen är ovansidan repad. Hur undgår man detta?
På vilket sätt förbättras en bils prestanda och körbarhet för att lacken är glänsande fin och utan repor? Nej det gör den inte, men fatta att vissa är rädda om sina grejor och precis som att man inte vill ha en bil som är full av repor och bucklor så vill man hålla sina skidor snygga så länge som möjligt. Att ge fan i att åka över andras skidor med stålkanterna och stå ovanpå skidorna hör till allmännt hyfs, hur fan skulle det se ut om man i bilköer alltid körde så nära att man puttar till bilen framför, eller parkerar så nära en bil att man skrapar i lacken? Ska det vara så jävla svårt att bromsa i tid innan liftkön och ge fan i att stå på andras skidor?

Mrs_All-In sa:
icemann sa:

Om jag smäller till en mygga så sticker den mig inte igen. Problemet är att det finns miljontals andra myggor och det kommer ständigt fler. Samma sak med små skitungar som inte kan se sig för i backen.

Jag åker i smidiga skalkläder i rätt storlek och har aldrig några som helst problem med rörligheten, så att man behöver 2 storlekar för stora kläder för att kunna röra sig är bara trams. Hur tror du tävlingsåkarna klarar sig?

Stannar jag i backen så gör jag det alltid på ett ställe där jag ej hindrar övriga åkare, ska det vara så jävla svårt att stanna vid sidan av backen istället för mitt i den bästa nedfarten?

Ännu ett irritationsmoment:
Idioter som inte har vett att sparka bort snön under pjäxorna när de entrar afterskin, vilket resulterar i att de gör entré genom att plana över hela golvet och ramla in i någon annans bord. Det ser inte bara extremt fånigt ut, det är oerhört irriterande.

icemann sa:
På vilket sätt förbättras en bils prestanda och körbarhet för att lacken är glänsande fin och utan repor? Nej det gör den inte, men fatta att vissa är rädda om sina grejor och precis som att man inte vill ha en bil som är full av repor och bucklor så vill man hålla sina skidor snygga så länge som möjligt. Att ge fan i att åka över andras skidor med stålkanterna och stå ovanpå skidorna hör till allmännt hyfs, hur fan skulle det se ut om man i bilköer alltid körde så nära att man puttar till bilen framför, eller parkerar så nära en bil att man skrapar i lacken? Ska det vara så jävla svårt att bromsa i tid innan liftkön och ge fan i att stå på andras skidor?
Att dra parallellen till en bruksbil känner jag är fel. Skidor är utrustning för sport, jämför då istället med en rallybil - hur brydd är du om lacken där? Eller ett par fotbollsskor, tråkigt att få repor i lädret för att någon stämplar dig - visst..
Att jämföra saker där andrahandsvärdet verkligen är beroende av utseendet känns lite egendomligt. När du köper ett par begangnade skidor får du räkna med att dem ser använda ut.

Jag förstår givetvis att det är onödigt att folk stampar på skidorna/brädan i liftkön, men det är också något du helt enkelt får räkna med när du står i kön. Att bli irriterad över små repor är som sagt i min värld märklig. Är du så rädd om grejerna så lägg på en skyddande plastfilm eller något annat som "räddar" lacken.

icemann sa:
Idioter som inte har vett att sparka bort snön under pjäxorna när de entrar afterskin, vilket resulterar i att de gör entré genom att plana över hela golvet och ramla in i någon annans bord. Det ser inte bara extremt fånigt ut, det är oerhört irriterande.
Ja, men det ser ju extremt roligt ut:D

icemann sa:
Okej, dagens irritationsmoment:

1. Även idag fullt med påskfirande amatörer i jeans och toppluva som aldrig åker skidor annars men likt förbannat måste dom vara här under påsken och hasa sig nerför backen och ta upp massa plats för oss seriösa åkare.

2. Vädret var inget vidare.

3. Backen var inge vidare bra pistad, mycket klumpar, ojämnt och isfläckar.

4. Jag fick tvärbromsa för en liten skitunge som åkte in rakt framför mig med noll kontroll över skidorna.

5. Jag fick för lite dressing på hamburgaren jag åt efteråt.
''...hasa sig nerför backen och ta upp massa plats för oss seriösa åkare.''
Haha, en seriös åkare försöker inte äns åka skidor på påsklovet.. Allt du har har nämt är saker man helt enkelt får räkna med på lov eller helger.. Din lista börjar ju bli ganska lång, måste ju vara lite jobbigt att åka omkring och irretera dej på typ allt?

Mrs_All-In sa:
icemann sa:

PROPS !!!

Det känns lite som att hela denna tråd e ett jävla skämt.
O klaga på hur folk e klädda ja men skratta åt dem, alla har väl rätt att åka i vad för kläder de vill oavsätt om de e jeans, 2 stl för stort eller overall. Snälla sluta klaga o skratta åt de o njut av skidåkningen ist så ska du se att livet blir betydligt roligare. O om nu påsk veckan e som värst skit i att åka då... eller börja hajka baksidan vart du nu än befinner dig så slipper du både folk som inte kan åka lift, jobba barn o gamla gubbar.

Soophie sa:
O klaga på hur folk e klädda ja men skratta åt dem, alla har väl rätt att åka i vad för kläder de vill oavsätt om de e jeans, 2 stl för stort eller overall. Snälla sluta klaga o skratta åt de o njut av skidåkningen ist så ska du se att livet blir betydligt roligare. O om nu påsk veckan e som värst skit i att åka då... eller börja hajka baksidan vart du nu än befinner dig så slipper du både folk som inte kan åka lift, jobba barn o gamla gubbar.
det är inte bara en känsla, icemann erkände det även i min tråd.

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=45879

You-Know-Who sa:
Soophie sa:
det är inte bara en känsla, icemann erkände det även i min tråd.

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=45879
voldemorts tråd kickade stjärt på denhär... och varför inte bara bomma igen denna då hela är ett dåligt skämt?
iceman.. varför?..

+ en stor WORD UP på soophie

Vad är problemet? Läs vad som står och följ det jag skrev på förra sidan så slipper folk få varningar och bli avstängda. Är det så svårt att låta någon skriva en tråd och svara vettigt i den?

//H

Jag är en ganska obrydd person till vardags men när det är dags att knäppa på sig pjäxorna och åka ut i backen så finner jag vissa saker mycket irriterande:
Dessa ungdomar som kallar sig för "jibbers" som åker runt i xxl kläder, gärna med ett basketlinne uthängandes under jackan. Jag har aldirg förstått vinkeln av att se ut som ett flygande tält när man åker skidor. Sålänge dom håller sig i parken så är det väl ok men ouu, det finns inget värre än när dom letar sig utanför parken. Snorungarna kan ju knappt åka ordentligt! Speciellt inte som som har stavar under 1 meter, eller dom som inte har några alls! Jag orkar inte ens dra upp allt. Ni som tar åt er: skärp er för fan!
Glad Påsk!

Hahahaha!!! Har vi ett nytt hat obejekt här på freeride eller?? Jag säger bara såhär: Om du vill slippa allt de där så borde du göra något av följande alternativ:
1. Skaffa ett bra jobb och bygg en egen backe me dina egna regler och åk där för dig själv.
2. Åk hemma på gården eller i en brant nedförsbacke hemma i närheten.
3. Sluta åk skidor. för dom grejorna du klagar på ingår lixom i att åka skidor.
Palla klaga på skidornas ovansida??

Senast ändrad:
altsså nog finns det störande saker i backen. men sån skit får man ju ta. och de mest störande sakerna i backen är:

1. dom som skryter
2. dom som verkar tro hoppen är kullar och använder dom som en kulle så att kicken pajar
3. dom som ramlar i liften och inte aktar sig ur liftspåret
4. dom som åker jävligt nära med flit. om man bara står i backen, inte är ivägen för nåt hopp eller nåt - och nån kommer så nära han kan för att.... ja varför?

Jag irriterar mig på mammor som glider över svarta platåer och sedan kör tvärs över landningen medans jag är i kicken, när ja ser detta så blir jag tvungen att göra någon drastisk manöver och hoppa snett för att inte landa på denna lilla omedvetna gumma, vilket resulterar i att jag landar cp å vrickar handleden och inte kan åka något mer på hela påsklovet. Thanks a latte!

Och ja, jag var mycket väl medveten om att hon skulle åka över platån när jag var på väg mot hoppet, men trodde aldrig att man kunde vara så ostrategisk att bara korsa landningen när hon uppenbarligen måste ha hört/sett att någon var på väg på hoppet.

cnilsson sa:
jeppenator sa:
haha fyfan vad man får klaga.. att du orkar bry dig om skidornas ovansida?.. du ska ju fan åka på dom.. onödigt att reta upp sig.. skrik lite på ungen så gör han nog inte om det isåfall

jag stör mig inte på nått.. bara att åka för att de är kul, skit i andra å tänk på hur du själv åker? =)

dom andra som åker där har lika mycket rätt att åka som du.. dom har också betalat liftkort.. fattar inte varför så många lackar på turister å grejjer som är i vägen, alla får ju va i backen.. bara att veta hur man åker så att man inte kör på dom
WORD
jeppenator, han e fin han

jeppenator sa:
haha fyfan vad man får klaga.. att du orkar bry dig om skidornas ovansida?.. du ska ju fan åka på dom.. onödigt att reta upp sig.. skrik lite på ungen så gör han nog inte om det isåfall

jag stör mig inte på nått.. bara att åka för att de är kul, skit i andra å tänk på hur du själv åker? =)

dom andra som åker där har lika mycket rätt att åka som du.. dom har också betalat liftkort.. fattar inte varför så många lackar på turister å grejjer som är i vägen, alla får ju va i backen.. bara att veta hur man åker så att man inte kör på dom
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Repa lacken, lol...

hehe kul tråd, jag blir irro på:
1) Bladesåkare - vet inte varför men jag blir bara sur när jag ser dem.
2) Folk som stannar på fel ställen - mao. just där jag vill åka/hoppa.
3) Folk som åker med +30l rygga och sele i liftsystemet (och inte har några planer på att hika) - ehhh hur mycket bra-å-ha prylar behöver du en dag i systemet?
4) Norrmän - Men helt seriöst nu får vi igen för att vi Svenskar svinade ner i St. Anton back in the days... Norrmän är de nya Svenskarna.

Saker jag tycker är gulliga:
1) Gangsters i backen - Men snälla, en gång för alla gangsters åker inte skidor! De rånar, bryter, fifflar, misshandlar, mördar och knarkar så mycket att de inte har tid (för att kunna kalla dig gangsta måste du göra minst 5 av de ovanstående).
2) Jibbers som tokhoppsnurrar snyggt och coolt som rockstjärnor men knappt kan åka ner till liften (ni vet bakvikt, medvrid och armarna i en dj. konstig position) - jag får en tår i ögat + att jag är avis på deras parkskills.
3) Glasspanna och glasögonen innanför hjälmen... - om önskan att vara unik och annorlunda är så stor att du måste göra som en av stjärnorna så är du inte unik och annorlunda utan bara en wannabe....

Pc out

det enda som är jobbigt i backen är när det är alpintävlingar och dom blockerar upp hela transportsträckan till parken. och börjar grina när man råkar köra över deras skidor när dom ligger över hela bjursberget. tamefan. och visst, småbarn är jobbiga. men sådär har ju jag också hållt på, så det kan man inte bli fly förbannad för. ut i backen och ha roligt nu! solen lyser!

Iceman.

Det låter som du har hittat fel backa.
Om du är så jävla bra som det låter på dig, det kanske var en idé att ta dig nån annanstans än barnbacken. Testa offpiste långt åt helvete bort. Så kan vi andra ju hoppas på att du inte hittar tebax.
O ta dina fruit boots med dig. (inlines)

haha men lol, läs topic! lustigaste är ju dom som tar tidigare persons irritationsmoment som personliga påhopp och måste bidka sig med ett paket matfett och ett fint ordval för att förtydliga om att ovanstående är dum i huvudet och borde skjutas med ett nackskott framifrån.

personligen blir jag dock bara glad när en snowboardåkare lägger sig i en strategisk vinkel med brädan på den äckelflaka transportsträckan för att bygga upp en smärre vägg tillsammans med de små finska barnen i latex byxer som utan vidvinkelseende flyger ut från dvs skogsvägar.
att sedan bli omkörd av en skrattande tant med oval kroppsbyggnad och stavarna i störtloppsställning även fasst hon plogar och kör skitsakta är också mycket nöjesfullt.

det jag vill säga är att alla förutom dileva blir irriterad på nånting någongång, det hör till homo sapiens natur helt enkelt.
(notera att dileva är en blomma från yttre rymden)

Stör mig på folk som sätter sig precis bakom sånna här krök i backen så man inte ser dom förens man är 2 meter ifrån dem...

icemann sa:
ASSÅ SHIT!!! antinngen är den här tråden fullständigt oseriös eller så.....aaa jag finner inga ord men för att säga det lite halvsnällt sådär så mmåste du ha ett allmät tråkigt skidliv

LoBoMan sa:
hehe kul tråd, jag blir irro på:
1) Bladesåkare - vet inte varför men jag blir bara sur när jag ser dem.
2) Folk som stannar på fel ställen - mao. just där jag vill åka/hoppa.
3) Folk som åker med +30l rygga och sele i liftsystemet (och inte har några planer på att hika) - ehhh hur mycket bra-å-ha prylar behöver du en dag i systemet?
4) Norrmän - Men helt seriöst nu får vi igen för att vi Svenskar svinade ner i St. Anton back in the days... Norrmän är de nya Svenskarna.

Saker jag tycker är gulliga:
1) Gangsters i backen - Men snälla, en gång för alla gangsters åker inte skidor! De rånar, bryter, fifflar, misshandlar, mördar och knarkar så mycket att de inte har tid (för att kunna kalla dig gangsta måste du göra minst 5 av de ovanstående).
2) Jibbers som tokhoppsnurrar snyggt och coolt som rockstjärnor men knappt kan åka ner till liften (ni vet bakvikt, medvrid och armarna i en dj. konstig position) - jag får en tår i ögat + att jag är avis på deras parkskills.
3) Glasspanna och glasögonen innanför hjälmen... - om önskan att vara unik och annorlunda är så stor att du måste göra som en av stjärnorna så är du inte unik och annorlunda utan bara en wannabe....

Pc out
fast jeg skjifter ut nordmennen mot svensker, å tysker opptrer slik som om de er noge fordi de ikke er hjeme sikkert.

Saker som irriterar mig i backen:

Haters

Folk som har bråttom

Folk som är så jävla bra på att hoppa och blir skit arga så fort en nybörjare ramlar när de försöker hoppa. ALLA har varit nybörjare.

Snödjup

Tillbaka
Topp