Saker som irriterar mig i backen

Jag stör mig på åkare som "sladdar" ner istället för att skära. Alla nedfarter som är något branta blir till puckelpist efter lunch.
Så när man kommer i fart o tror att backen är slät som för några timmar sen kan det gå illa.

aaaah
En tråd helt i min smak.
Första grejen är folk som ska skräpa ner i backen, snus, colaburkar och annan skit.
Andra saken är ju när folk ska stanna vid landningarna och beskåda alla konster.
Tredje saken är nog dåligt skötta parker, finns ju inget värre än att landa mitt i en isig puckelpist.
Fjärde och möjligen mest irriterande grejen är ju när det dyker upp en liten unge på 13 bast och slänger galna 7:or och annan skit hej vilt.

Senast ändrad:
egentligen skulle man kunna sammanfatta det här inlägget och säga att du irriterar dig på ungefär 90 procent av världens skidsystem, för det är ju trotts allt i skidsystemen som dessa "problem" finns. Det är bara att gilla läget eftersom dessa punkter du tar upp finns i stort sett i alla skidsystem. FAn, åk i skogen istället, eller juste, där finns det ju träd, ATTANS!

det jag hatar e dom på freeride som e 40+ och bara kör storslalom och har aggressions problem och gjör såna här trådar

tänk när du va liten och inte kunde åka skidor lr om du va en mamma me 4 barn och ville åka skidor e det värkligen så kul å bli h8tad?

peace out!

jeppenator sa:
haha fyfan vad man får klaga.. att du orkar bry dig om skidornas ovansida?.. du ska ju fan åka på dom.. onödigt att reta upp sig.. skrik lite på ungen så gör han nog inte om det isåfall

jag stör mig inte på nått.. bara att åka för att de är kul, skit i andra å tänk på hur du själv åker? =)

dom andra som åker där har lika mycket rätt att åka som du.. dom har också betalat liftkort.. fattar inte varför så många lackar på turister å grejjer som är i vägen, alla får ju va i backen.. bara att veta hur man åker så att man inte kör på dom
Håller helt klart med jeppenator sluta h8a så mycket

men börja grina! det mest irriterande är nog folk som går hem o söker bekräftelse på ett forum.... ajusssste

Det som irriterar mest är hur fort vissa glömmer hur dåliga dom var i början.
Men en tröst skulle vara om icemann fick en unge som :
* Var jibbare i två storlekar för stora kläder.

*Fick små snorungar som knappt kan stå på skidorna.

*Inte kan hålla ordentligt avstånd i liftkön utan måste stå ovanpå mina skidor och repa lacken.

*Tycker det är jättetufft att köra i fullt fart ända ner mot liftkön.

*Stannar mitt i backen (naturligtvis i den bästa nerfarten) och blockerar så man inte kan åka där.

*Var en amatörer i toppluva och jeans instoppade i pjäxorna som hasar och sladdar sig nerför backen i snigelfart.

Italienare... Fy fan, de tror de äger hela jävla backen. Och om man tjafsar emot så ringer de snuten som i sin tur antagligen är italienare och är minst lika dum i huvudet, resten kan ni lista ut själva.

Folk i t,ex skolan som säger. Jag har slutat köra park, Kör bara ofpist nu. "De är ju mycket roligare" . Detta är ungefär samma sak som att säga: Jag vågar inte hoppa och är ganska dålig på det.Så om jag säger att jag åker ofpist när folk frågar vad jag sätter så kan jag säga att jag kör offpist så tycker dom inte att jag är dålig.

I övrigt så älskar jag alla!

Leehmann sa:
Folk i t,ex skolan som säger. Jag har slutat köra park, Kör bara ofpist nu. "De är ju mycket roligare" . Detta är ungefär samma sak som att säga: Jag vågar inte hoppa och är ganska dålig på det.Så om jag säger att jag åker ofpist när folk frågar vad jag sätter så kan jag säga att jag kör offpist så tycker dom inte att jag är dålig.

I övrigt så älskar jag alla!
Långsökt och för övrigt världens sämsta resonemang!

Jag kan helt ärligt säga att jag inte gillar Leehmann i backen.

over and out!

Oj oj oj...

Kungen av denna tråd är: "1-Elis", du är bäst!
Starta ett 1-Elis varumärke baserat på dig du behöver ingen sponsor.
Du droppade en epic line som förändrade världen =

fast en gång var det riktigt roligt.. en ledar som åkte sist svänge till ett hopp ochkörde duffy! ;:)

-Ungefär som Boten Anna eller Schanppy der krokodil.
________________________________________________________________________________
Jag hoppas att Politikerna har lagt till skidåkning i "Svearikes Lag" där den här tråden ska vara facit.
________________________________________________________________________________
Förmodligen kommer den här tråden aldrig att ta slut.
Peace Love and Understanding
|
|
Det är detta som mänskligheten har svårast med. =)
Every generation needs a revolution! <- Winston Churchill

I år är det mest inne i backen att klä sig på ett sätt som så många som möjligt stör sig på! (helst jeans innanför pjäxorna)

När jag har en dålig dag där inget funkar, kan jag hata allt i backen.
När jag har en bra dag tycker jag att allt är fantastiskt eller roligt.
Om det inte är en bra dag ser jag omedelbart till att det blir en. Word.
Mer snygga tjejer i backen!
+1
Efter att Hasse var tvungen att rensa lite för att inte världen skulle nå sin ände fortare än snön smälter måste jag passa på att leva lite på "the edge" när jag skriver:

1.1 Sundhet och "netiketten" (trevlighet)
Jag tycker allas åsikter var minst bra. Tyvärr kan jag inte respektera det någon skrivit, respekt.
Jag struntar rakt i sunt förnuft och trots att jag är osäker på om det jag skriver är ok att skriva så skriver jag det i alla fall.

1.3 Ansvar och innehåll (angripa personer)
Jag angriper härmed flera personer ovan speciellt han, han och han.

2. Forumets regler (hålla sig till ämnet, mm.)
Saker som inte irriterar mig i backen är; Nyfallen puder på nypistat underlag utan konstsnö.

*Jag måste livligt angripa minst en 7-8 stycken här uppe på ett konstruktivt sätt. Detta inlägg är riktigt elakt och upprört, jag postar det utan att tänka efter. Jag har sjukt stora problem med ALLA kommentarer och jag svarar därför med text som ytterligare kan förvärra situationen. Det är nog bäst om någon kan trycka på [!]-ikonen så att Freeride kan undersöka den här tråden och ta till lämpliga åtgärder, som att göra ingenting eller garva lite halvt typ.

Eftersom moderatorerna har full bestämmanderätt och inte behöver försvara sitt agerande i forumet med mer än att de är här för din/min och så dom där andra du vets skull..., för forumets bästa. Så är det nog bäst att jag accepterar, sådetså!
Efter som jag känner mig jätte orättvist behandlad helt utan anledning, så har jag inte ork till att försöka se om det kanske finns en anledning till att inget hänt eller kommer att hända. Ändå, konstigt nog, tycker jag att en moderator har handlat fel mot mig och så har jag en massa konstruktiva synpunkter på det, som jag naturligtvis inte meddelar i tråden. Men ett litet "klagomål" kan jag kosta på mig, oj nu riskerar det att bli raderat. ;)

5. Regelbrott (Om man gjort nåt fel...)

Eftersom jag nu begått brott mot alla regler ovan är jag med andra ord en riktig gansta! Nu kommer nog en varning snart och det här känns rätt grovt altså, typ grov förseelse så det kan blir rättsliga åtgärder! Där min riktiga identitet (tönt) kan bli avslöjad på grund av min sedan länge misstänkt komiska aktivitet här på Freeride.

moderatorerna är bäst

Senast ändrad:
Ist för att hate'a allt så säger jag att...

Ryssar är ju det man bara måste älska i backen!

Huttar vodka i liften från sin fickplunta och innan dom straight line'ar svarta i bräcke xD

Senast ändrad:
larm sa:
aaaah
En tråd helt i min smak.
Första grejen är folk som ska skräpa ner i backen, snus, colaburkar och annan skit.
Andra saken är ju när folk ska stanna vid landningarna och beskåda alla konster.
Tredje saken är nog dåligt skötta parker, finns ju inget värre än att landa mitt i en isig puckelpist.
Fjärde och möjligen mest irriterande grejen är ju när det dyker upp en liten unge på 13 bast och slänger galna 7:or och annan skit hej vilt.
vad gör de om dom gör galna trix?? äru avundsjuk eller?

JalleKalle sa:
larm sa:
aaaah
En tråd helt i min smak.
Precis som JohnAngren skrev så var inlägget skrivet lite med glimten i ögat, och ja visst fan är man avundsjuk:p

JohnAngren sa:
JalleKalle sa:
larm sa:
aaaah
En tråd helt i min smak.
Ja, han var nog ironisk när han sa att han irriterar sig på 13 åringar som kör jävligt bra. Han hade självdistans = bra.

Denna tråden är underbar! Här handlar tråden om vad man stör sig på. Alltså, igen, tråden handlar om vad man stör sig på i backen. Inte om man "h8ar" alla människor osv osv.
Men om man nu stör sig på saker måste man väll ändå kunna få skriva det oavsett om det är 99% av skidåkningen eller 1%, det är upp till var och en. Tråden, som sagt, handlar om vad man stör sig på. Alla stör sig på något och så är det bara, istället för då bara skriva en miljon kommentarer om att inte "h8a" folk i backen så skriv vad ni stör er på! Det är de som tråden handlar om! Det är en helt annan sak att diskutera om att om man stör sig för mycket att man kanske borde göra något annat och borde tas upp i en annan tråd i sådana fall. Losen up!

Om ni inte gillar att folk stör sig på saker, ja, välkomna till verkligheten för så är det.

F.ö så HATAR jag is i backen, speciellt bakom krön när man kommer med bra fart och känner hur dalskidan börjar tappa greppet å glida iväg... Rysningar...
fan, nu vart ja ägd igen :P

JalleKalle sa:
larm sa:
aaaah
En tråd helt i min smak.
...

Senast ändrad:
icemann sa:
Detta irriterar jag mig på i backen:

*Jibbare i två storlekar för stora kläder som gapar och skriker och sitter ner bak på skidorna, ser så jävla löjligt ut.

*Små snorungar som knappt kan stå på skidorna, har noll koll på åkarna runt omkring och åker "störtlopp" nerför backen även fast de varken kan svänga eller bromsa, gärna tvärs över backen rakt framför en så man måste tvärtbromsa för att inte krocka med dom småglina.

*Tomtar som inte kan hålla ordentligt avstånd i liftkön utan måste stå ovanpå mina skidor och repa lacken.

*Idioter (oftast små wannabe-jibbers) som tycker det är jättetufft att köra i fullt fart ända ner mot liftkön trots att de har kass kontroll på skidorna vilket resulterar i att 50% av gångerna bromsar de för sent och brakar in i någons skidor och repar sönder dem med stålkanterna.

*Campare som stannar mitt i backen (naturligtvis i den bästa nerfarten) och blockerar så man inte kan åka där. Oftast snowboardåkare alternativt äldre par i åldern 45+. Skidbacken är till för att åka i, det är inte nån jävla campingplats, fatta.

*Amatörer i toppluva och jeans instoppade i pjäxorna som hasar och sladdar sig nerför backen i snigelfart, självklart i klunga, blockerande hela nedfarten så man måste vänta tills dom har segat sig ner innan man kan bränna på i sitt eget tempo.

Vad har ni mer att tillägga? Vad irriterar er i backen?
Håller i princip med. Men så är jag ju främst topptursmänniska så jag slipper hela skiten.......det verkar som om du oxå borde prova på lite friare vidder. Långt bort från "Das Maan" och hans avkomma =)

asså de ända jag stör mej på e dej asså va bryr du dej om folk har stora kläder va gör de dej?? o småbarn måste ju oxå få åka va hade du tänkt dej sätta dom i ett mörkt litet rum 300000 mil från backen??:Pjag tror faktist att du ska sätta dej i soffan o sova då kan du nog inte störa dej på nåt:P

Jag stör mig på personer utan resonemang eller stavningsförmåga, särskilt när dom upplevs i backen!

Annat jag stör mig på är folk som inte kan acceptera att man tycker olika. Om du tycker baggy är snyggt och jag tycker det är fult. Så är det min fulla rätt att tycka det är fult. Precis som att du försöker påpeka för mig att alla inte är lika, samt gillar samma saker. [För att det inte ska bli någon misstolkning av detta, så är detta ett exempel. Hur andra klär sig är inte upp till mig, däremot är det fortfarande upp till mig om jag tycker det är snyggt eller ej]

- Jag stör mig på folk som ska spänna snowboarden eller sätta på sig stavarna en meter ifrån liftavstigningen.
- Folk som krockar med någon utan att visa något som helst intresse för den man körde på.
- Folk som tycker det är ballt att åka slalom i liften vilket resulterar i stoppning av den.
- Jag stör mig alltså på folk som är nonchalanta för andras trevnad och upplevelse. Även de som inte bryr sig om regler och varför de finns.

Kan ingen göra en tråd med saker som gör en glad i backen istället? Mycket mer positivt tycker jag. Inge kul att läsa om vad folk hatar.

Jag får typ hjärnblödning av att sitta å läsa alla +40åriga gubbars inlägg om hur mycket dom hatar jibbers och allt som har med dom att göra.

Tillbaka
Topp