Sälja Snowboard

joakimmen

Ny medlem
Sälja Snowboard
Hoj.

Jag har blivit blåst. Är nybörjare på snowboard och fick tag i en bräda oerhört billigt.
Det var en K2 Luna Womens Snowboard. Men jag är man!
Nu tänkte jag sälja den vidare men vet inte för vad. Vad tycker ni?
Aluminium bindningar
154 cm
Snygg(ljusblå med mönster)

Mvh Joakim

Sälja Snowboard
Är det inte förbannat coolt att ha en tjejbräda om man är kille? Det är ju inte som med underkläder att det skaver och trycker om man har "tjejernas"...

Skillnaden på Unisex-och dambrädor brukar vara bredd och flex, dambrädor brukar vara lite smalare eftersom damer har mindre fötter och lite mjukare eftersom damer väger mindre, om du är nybörjare och inte har så stora tassar bli det nog skitbra, jag tycker iaf att du ska prova att åka på den innan du överger den, dessutom är den som du säger "snygg".

You go girl!

Sälja Snowboard
Jo, visst är den snygg. Men frågan kvarstår.

Köpte brädan för en månad sedan i tron att "NU JÄKLAR SKA DET BLI ÅKA AV"!
För en vecka sedan fick jag och flickvänen lägenhet i göteborg, vi bor i skellefteå. Lång resa till backarna.

Så vad tycker ni? 1300:-?

//Joakim

Sälja Snowboard
eeeeeh vilken årsmodell??

en 05/06 går ju på 380$ (= ca: 3000:-)

och på top-12 säljs förra årets modell i paket med K2 bindning för 5500:-

1300:- det e frågan om vilken skick den är i samt vilken årsmodell det är..

är den typ 3 år gammal å lite sliten så runt 1300:-

är den ett år gammal å lite sliten så 2600:- kanske ??

/kalle

Sälja Snowboard
Gelendesprung: Och du vet var det skaver eller? Egna erfarenheter kanske?

Tror inte det spelar så stor roll om du är nybörjare och åker på en "tjej"bräda.
No.1: Vem vet det mer än du?
No.2: Oftast är tjejmodeller snyggare i vissa produkter (exempelvis sneakers). Är brädan snygg så behöver du ju inte göra dig av med den.
No.3: Se dock upp med det som Gelendesprung skriver. Den kan vara lite smal och mjuk. Om du är mer än size 10 och har klippkort på pizzerian kanske du bör köpa en bredare/hårdare bräda. Men det vet man ju egentligen inte förrän man provåkt..

Go for it!

Tillbaka
Topp